
آزمایش ردیابی رتبه: سؤالات منفی ارسال شده توسط IrishWonder در 25 آوریل 2018
آیا پرس و جوهای منفی بر رتبه سایت تأثیر می گذارد؟ تصمیم گرفتم یک تست انجام دهم و ببینم آیا ردیابی رتبه برای عبارتی مانند [generic keyword] -[brand] در رتبه بندی برند مذکور تاثیر می گذارد [generic keyword] SERP ها اگر به نظر می رسد که من کمی جلوتر از خودم هستم، توضیح می دهم:
بسته به نحوه اجرای ردیابی رتبه، ممکن است به عنوان کاربران واقعی در جستجوی کلمه کلیدی تلقی شود یا نباشد. قبلاً حدس زده می شد که ردیاب های رتبه می توانند بر حجم جستجوی گزارش شده کلمه کلیدی تأثیر بگذارند. در گذشته، من کمپین هایی را برای تغییر پیشنهادات جستجو از طریق افزایش حجم جستجو برای یک پیشنهاد دلخواه با ابزارهای خودکار جعل هویت عوامل کاربر انسانی اجرا کرده ام – نه، گوگل نمی تواند تفاوت را تشخیص دهد. من تنها کسی نیستم که این کار را انجام داده ام – در واقع، در گذشته حداقل یک سئو توسط مت کاتز گفته شد که فعالیت های MTurk را کاهش دهد. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض غیر ضروری، درخواست یا نام تجاری مربوط به این آزمایش را فاش نمیکنم – فقط به آنها اشاره میکنم و [brand].
پیش نیازها: من یک کلمه کلیدی تجاری میان دم را انتخاب کردم که در آن برند X از لحاظ تاریخی به طور ثابت در صفحه اول رتبه بندی شده است. من ردیابی رتبه را برای دو پرس و جو تنظیم کردم:
-[brand]
این چیزی است که من مشاهده کردم:
100 برتر برای (فضاهای سفید به معنای ممنوعیت پروکسی است):
10 برتر برای – به واریانس کل توجه کنید:
[brand] رتبه بندی سایت برای در طول آزمایش – پایین ترین نقطه با ماوس برای وضوح بیشتر حرکت می کند:
100 برتر برای -[brand] – به تفاوت بیشتر در رتبه بندی URL های فردی توجه کنید:
10 برتر برای -[brand] – توجه کنید که چگونه واریانس کل با 10 مورد برتر تفاوت دارد :
پس از مدتی پیگیری درخواست های منفی متوقف شد – در زیر رتبه سایت برند برای در دوره ای که درخواست های منفی ردیابی نمی شوند:
از همه اینها چه باید کرد: من نمی توانم 100٪ تأیید کنم که اجرای درخواست های منفی بر رتبه سایت تأثیر می گذارد. این نمونه ای از یک پرس و جو در یک SERP در یک دوره زمانی محدود است، بنابراین احتمالاً از نظر آماری بی ارزش است. افت سایت برند به شماره 5 در یک نقطه می تواند تحت تأثیر آزمایش من باشد یا فقط می تواند یک نوسان تصادفی باشد. یک نمودار پایدارتر از رتبه بندی سایت برند خارج از آزمایش می تواند هر دو نکته را ثابت کند. با این حال، آنچه ما نمی توانیم نادیده بگیریم، تنوع بسیار بیشتری از URL ها در SERP برای پرس و جوهای منفی نسبت به پرس و جوهای معمولی است – تقریباً مثل اینکه به گوگل گفته شده است که نتایج را برای پرس و جو نشان دهد، اما نه تنها نتیجه ای که همیشه فکر می کند. به آنجا تعلق داشت، واقعاً نمی داند به چه چیزی خدمت کند.
با خیال راحت نظرات خود را در زیر در نظرات به اشتراک بگذارید.