
وقتی صحبت از بازگشت سرمایه تبلیغاتی به میان می آید – آمازون PPC نرخ تبدیل 10 تا 15 درصدی را در مقایسه با 2.85 درصد برای Google Ads می بیند، به این معنی که برای بازاریاب امروزی بی فکر است.
در چند سال گذشته، آمازون شروع به درک پتانسیل عظیم خود به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی کرده است و طیف وسیعی از راه حل های سلف سرویس انعطاف پذیر را برای فروشندگان توسعه داده است تا محصولات خود را تبلیغ کنند. نقطه قوت آن این است که از مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) استفاده میکند که قبلاً توسط Google Ads به خوبی ایجاد شده است و آن را با USPهای خود ترکیب میکند، یعنی:
قصد خرید بالا
مردم معمولاً با در نظر گرفتن یک محصول خاص به آمازون میآیند – این فرصتی ارزشمند برای نمایش محصول شما در معرض مشتریان با قصد خرید بالا است (در عین حال، خریداران تمایل دارند زمانی که در مرحله تحقیق خرید هستند از Google برای جستجوی محصولات استفاده کنند. سفر).
داده های مشتری غنی
هیچ کسب و کار دیگری تجارت الکترونیک را در چنین مقیاس گسترده ای انجام نمی دهد، که به پلتفرم مزیت رقابتی منحصر به فرد دیگری می دهد: داده های دقیق در مورد خریدهای مشتری که فروشندگان می توانند از آنها برای استفاده از کمپین های خود استفاده کنند. آمازون از محصولات خاصی که مشتریان می خرند و تعداد دفعات خرید آنها می داند. این بدان معناست که الگوریتمهای آن دارای دادههای زیادی برای تطبیق دقیق تبلیغات شما با جستجوهای مشتری مرتبط هستند.
سهولت خرید
یک پلتفرم آشنا برای کاربران، با قابلیت قرار دادن محصولات از طیف وسیعی از فروشندگان مختلف بدون خروج از وب سایت در سبد خرید خود. اگر قبلاً در پلتفرم فروش میکنید، تبلیغات در آمازون یک روش منعطف و قدرتمند برای تبلیغ لیستهایتان است، به عنوان مثال برای بالا بردن محصولات پرفروش، فصلی یا نهایی خود در نتایج جستجو، آنها برای مخاطبان جدید قابل مشاهده هستند و شاید در حال حاضر بیشتر آنها خرید آنها را از طریق یک رابط پرداخت آشنا برای خریداران آسان کند.
آمازون گزینه های زیر را ارائه می دهد:
محصولات حمایت شده
اینها تبلیغات با پاسخ مستقیم پایین قیف هستند که ترافیک را به صفحات محصولات آمازون هدایت می کنند و به برندها و فروشندگان این فرصت را می دهند تا در معرض خریدارانی با قصد خرید قوی قرار گیرند (زیرا مشتریان معمولاً با قصد خرید به آمازون می آیند. ).
مانند Google Ads، محصولات حمایتشده هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و عمدتاً مبتنی بر کلمات کلیدی هستند، و کلمات کلیدی که در کمپین شما ظاهر میشوند با عبارات جستجویی که خریداران برای جستجوی محصولات در آمازون استفاده میکنند مطابقت دارند. هنگامی که یک خریدار کلمات کلیدی در کمپین شما را جستجو می کند، آگهی شما این شانس را دارد که نشان دهد آیا معیارهای واجد شرایط بودن را دارد یا خیر.
این تبلیغات نمایشی در چندین مکان مختلف در آمازون (در همه دستگاهها اعم از دسکتاپ، تبلت یا موبایل) ظاهر میشوند: تبلیغات شما میتواند در بالا، کنار یا درون نتایج جستجو ظاهر شود – آنها شبیه به نتایج جستجوی ارگانیک در آمازون یا تبلیغات خرید Google هستند. در آوریل 2020، آمازون اعلام کرد که هدف گذاری محصول را برای تبلیغات نمایشی حمایت شده راه اندازی می کند. این بدان معنی است که فروشندگان اکنون می توانند محصولات و دسته های مشابه یا مکمل را از طریق مرکز فروشنده هدف قرار دهند.
آمازون میگوید که با گزینههای جدید، برای مثال، میتوانید تبلیغات کفشهای دویدن را هدف قرار دهید تا در صفحات دستهبندی شورت ظاهر شوند. به همین ترتیب، می توانید محصولات خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید. “اگر شما جوراب هم می فروشید، هدف گذاری محصول در صفحه جزئیات محصول شما این امکان را برای خریداران آسان می کند که تنها با چند کلیک یک جفت جوراب به کفش خود اضافه کنند.”
تا پیش از این، تبلیغات نمایشی حمایتشده، یک محصول هدفگیری مجدد بودند. تبلیغکنندگان میتوانند از هدفیابی مشاهده مخاطب برای هدفگیری مجدد کاربرانی استفاده کنند که صفحات جزئیات محصول خود را در 30 روز گذشته مشاهده کردهاند و با تبلیغات نمایشی حمایتشده در آمازون و وبسایتها و برنامههای شخص ثالث خریدی انجام ندادهاند. اکنون می توان از دو روش هدف گیری با هم استفاده کرد.
تبلیغات نمایش محصولات
این تبلیغات می توانند در دسکتاپ و موبایل آمازون، با قرار دادن در صفحات جزئیات، بالای نتایج جستجو و در بالای صفحه پیشنهاد ظاهر شوند. شما این تبلیغات را با انتخاب محصولات خاص یا علایق خریدار هدف قرار می دهید. گمانه زنی هایی وجود دارد که تبلیغات نمایشی محصول در ارائه محصول حمایت شده گنجانده شود، زیرا آمازون تاکید بسیار بیشتری بر دومی به عنوان بهترین انتخاب برای فروشندگان دارد.
برندهای اسپانسر شده
مانند محصولات حمایتشده، اینها راهحلهای سلفسرویس هستند که برای فروشندگان ثبتشده، فروشندگان، کتابفروشان، نویسندگان Kindle Direct Publishing (KDP)، توسعهدهندگان برنامهها و آژانسها در دسترس هستند. با هدف قرار دادن فروشندگان در بالای قیف خرید، آنها به فروشندگان این امکان را می دهند که با لوگو و عنوان سفارشی شما در تبلیغاتی که در نتایج جستجو ظاهر می شوند، آگاهی از برند را افزایش دهند.
این گزینه به جای محصولات خاص، برای سبد برند شما شناسایی ایجاد می کند. و همچنین راهحلهایی از طریق Amazon DSP برای تبلیغکنندگانی که میخواهند از طریق نمایش، ویدیو و تبلیغات شخصیشده هزینه کنند.
تبلیغات نمایش محصولات
این بزرگترین فرصت رو به رشد برای تبلیغکنندگان است و بیشترین هزینه تبلیغات در این پلتفرم را به خود اختصاص میدهد. اگر در آمازون می فروشید، تبلیغات نمایش محصول یک راه قدرتمند و همه کاره برای تبلیغ لیست های شما ارائه می دهد، مانند بالا بردن اقلام پرفروش، فصلی یا گران قیمت خود در نتایج جستجو، و آنها را برای مخاطبان جدید قابل مشاهده می کند. دیده شدن، چه پولی و چه ارگانیک، کلید موفقیت است، زیرا 70 درصد از خریداران آمازون تنها از صفحه اول نتایج جستجو خرید می کنند.