
چقدر بدون درز است؟
ممکن است از خود بپرسید که آیا این تغییر بر وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد یا خیر. پاسخ کوتاه منفی است، اما نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشت.
گوگل وب سایت ها را جریمه نمی کند. آنها صفحات را از فهرست، پیوندها از فهرست، یا سایت ها را از نتایج جستجو حذف نمی کنند. آنها همچنین الگوریتم های خود را به روز نمی کنند.
بهروزرسانیها بهطور خودکار با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی انجام میشوند، بنابراین مدیران وبسایتها مجبور نیستند کاری اضافی انجام دهند تا سایتشان تحت تأثیر این بهروزرسانی قرار بگیرد (یا تحت تأثیر منفی قرار گیرد).
گوگل سال هاست که با درجات مختلف موفقیت سعی در بهبود کیفیت نتایج جستجوی خود دارد. صفحات با رتبه برتر همیشه نتایجی نیستند که شما انتظار دارید.
مدتی پیش گوگل فاکتورهای دانه بندی بیشتری را به الگوریتم خود اضافه کرد. آنها تغییر قابل توجهی در نحوه رتبه بندی وب سایت ها ایجاد کرده اند. اکنون آنها به جای 10 یا 20 سیگنال، به بیش از 200 سیگنال مختلف نگاه می کنند.
عوامل کلیدی شامل مواردی مانند:
مرجع – این سایت چند لینک دارد؟ ارزش – آیا محتوا برای کاربران مرتبط و ارزشمند است؟ کیفیت – آیا سایت به سرعت بارگذاری می شود و آیا اشتباه تایپی یا لینک های خراب وجود دارد؟ به موقع – آیا این صفحه اخیراً به روز شده است؟ قابلیت مشاهده – چند نفر به این صفحه لینک می دهند؟
اعتبار نیز حیاتی است: آیا شانسی وجود دارد که سایت یا صفحات صرفاً برای رتبه بالا در گوگل ایجاد شده باشند، اما برای بازدیدکننده ارزشی نداشته باشند.