آیا برای GA4 آماده هستید؟

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

ما قبلاً در مورد اعلامیه Google صحبت کردیم که از 1 ژوئیه 2023، Universal Analytics پردازش بازدیدها را متوقف می کند – به این معنی که هر کسی که از UA استفاده می کند می خواهد انتقال به پلت فرم جدید را آغاز کند. در این راهنمای مفید، Click Consult تمام حقایقی را که باید در مورد Google Analytics 4 بدانید، قبل از تغییر بزرگ و مراحلی که برای آماده شدن باید بردارید، بررسی می‌کند!

Google Analytics 4 چیست؟

Google Analytics 4 آخرین نسخه Google Analytics است، نرم افزار ردیابی محبوب که برای اندازه گیری ترافیک وب سایت و تعامل کاربر استفاده می شود. با توجه به اینکه اکثر وب‌سایت‌ها در حال حاضر از بازدیدکنندگان می‌خواهند برای نظارت بر رفتار کاربر به عنوان بخشی از قوانین جدید مطابقت با GDPR، با کوکی‌ها موافقت کنند، GA4 تا حدی برای کاهش این اتکا در هنگام ردیابی معرفی شد.

با استفاده از یادگیری ماشینی برای ایجاد بینش و پیش‌بینی، GA4 ضبط رویدادها را در پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها در مواردی که رضایت کاربر برای ردیابی داده نمی‌شود، امکان‌پذیر می‌کند. این بدان معناست که Google Analytics 4 کمتر تحت تأثیر تغییرات انطباق داده ها قرار می گیرد و داده های آینده شما را قابل اعتمادتر می کند و کمتر در معرض شکاف های احتمالی قرار می گیرد.

آخرین ویژگی ها

Google Analytics 4 طیف گسترده ای از ویژگی های جدید را معرفی می کند، از سفارشی سازی اضافی تا گزارش گیری عمیق. بیایید برخی از تغییرات مورد علاقه خود را در زیر مرور کنیم:

گزارش دهی بین دستگاهی از هر دو وب سایت و داده های برنامه برای ارائه درک بهتری از سفر مشتری. حالت اشکال زدایی بومی برای آزمایش زنده عمیق تمرکز بر داده های مبتنی بر رویداد به جای بازدیدهای مبتنی بر جلسه شامل کنترل های حریم خصوصی مانند حالت رضایت و هشدارهای تشخیص ناهنجاری Google Alerts برای انحراف داده ها کاوش قیف سفارشی برای ایجاد گزارش های انعطاف پذیر Google Analytics 4 در مقابل Universal Analytics

چند تفاوت کلیدی در نحوه نمایش داده‌ها در UA و Google Analytics 4 وجود دارد. درک این موضوع می‌تواند کمی پیچیده باشد، بنابراین Click Consult موارد اصلی را که هنگام استفاده برای اولین بار از GA4 جدید خود باید به آن توجه کنید، بیان کرده است. ویژگی!

مدل اندازه گیری

ابتدا، توجه به این نکته مهم است که مدل اندازه‌گیری یونیورسال آنالیتیکس برای جمع‌آوری داده‌ها بر اساس جلسات و بازدیدهای صفحه است، در حالی که Google Analytics 4 این را بر اساس رویدادها و پارامترها قرار می‌دهد. GA4 به جای پیروی از “انواع ضربه” Universal Analytics، هر فعالیت ردیابی شده را یک رویداد در نظر می گیرد.

این می‌تواند مقایسه داده‌ها بین ویژگی‌های GA4 فعلی و جدید شما را دشوار کند، زیرا بازدیدهای Universal Analytics ممکن است مستقیماً به یک رویداد GA4 مرتبط ترجمه نشود. این باعث می‌شود که GA4 و UA چندین معیار متفاوت داشته باشند، با GA4 جلسات تعاملی، میانگین زمان تعامل جلسه و نرخ تعامل (در زمینه تعداد جلسات درگیر در مقابل تعداد کل جلسات) را معرفی می‌کند. Google Analytics 4 همچنین شاهد حذف معیار نرخ پرش بود.

Views در مقابل Dataflows

برخلاف نماهای فردی Universal Analytics، GA4 از جریان های داده برای جمع آوری داده ها از برنامه ها و وب استفاده می کند. نماهای UA به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را براساس مجموعه‌ای از فیلترها مشاهده و سفارشی کنند، بسیاری از آنها یک نمای آزمایشی را برای آزمایش فیلترهای جدید، یک نمای فیلتر نشده برای جمع‌آوری تمام داده‌ها از سایت و یک نمای اصلی برای تجزیه و تحلیل اولیه انتخاب می‌کنند.

GA4 همچنین در حال حاضر از فیلترها به معنای سنتی پشتیبانی نمی کند، تنها گزینه های خاموش/روشن ترافیک داخلی در تنظیمات داده های ویژگی موجود است. در عوض، از مرکز تجزیه و تحلیل می‌توان برای اعمال فیلتری بر اساس ابعاد و معیارها به داده‌های شما در گزارشی استفاده کرد که سپس می‌توان آن را ذخیره کرد.

مناسبت ها

رویدادها در Universal Analytics قبلاً بر اساس دسته، عملکرد و برچسب با نوع ضربه اختصاص داده شده خود که در گزارش‌های UA قابل مشاهده بود، نقشه‌برداری می‌شدند. همانطور که در بالا ذکر شد، تمام تعاملات و فعالیت های ردیابی شده در GA4 به عنوان یک رویداد به جای یک نوع ضربه خاص ثبت می شود – به این معنی که دیگر تمایزی بین “بازدیدها” وجود ندارد.

در عوض، رویدادها در GA4 از نام رویداد و پارامترها (پارامترهای جمع‌آوری‌شده خودکار و پارامترهای سفارشی) تشکیل شده‌اند، بدون ارجاع خاصی به دسته، اقدام و برچسب، مگر اینکه اضافه شوند. به همین دلیل است که گوگل توصیه می‌کند به جای تلاش برای پورت کردن ساختار رویداد UA موجود، جمع‌آوری داده‌ها را برای پیروی از مدل GA4 دوباره فرموله کنید.

تجارت الکترونیک

برای ردیابی تجارت الکترونیک، تعدادی از نام‌ها و پارامترهای رویداد بین Universal Analytics و GA4 تغییر کرده است. این بدان معنی است که کاربرانی که دارای ردیابی تجارت الکترونیکی برای دارایی UA خود بوده اند، نمی توانند به سادگی روی رویدادهای UA موجود و پارامترهای تجارت الکترونیکی خود کپی کنند، زیرا با این کار داده ها به درستی ثبت نمی شوند. علاوه بر این، تغییر صرف جزئیات در پیاده‌سازی فعلی تجارت الکترونیک UA احتمالاً باعث ایجاد مشکلاتی در ردیابی تجارت الکترونیک می‌شود و ممکن است منجر به گزارش‌های ناقص تجارت الکترونیک UA و Google Analytics 4 شود.

به همین دلیل است که Google توصیه می‌کند رویدادهای تکراری برای ویژگی GA4 با نام‌ها و پارامترهای مناسب جدید ایجاد کنید، به این معنی که UA و GA4 برای تجارت الکترونیک پیاده‌سازی جداگانه‌ای وجود دارد. پارامترهای مورد نیاز برای رویدادهای مختلف ردیابی تجارت الکترونیک در GA4 را می‌توانید در مرکز راهنمای Google Analytics پیدا کنید.

راه اندازی Google Analytics با یک حساب Universal Analytics

هر کسی که مالکیت UA دارد اکنون می‌تواند برای یک حساب GA4 به سادگی با جادوگر راه‌اندازی GA4 ثبت‌نام کند. این به شما امکان می دهد بدون حذف یا تحت تأثیر قرار دادن Universal Analytics فعلی، شروع به جمع آوری داده های جدید کنید.

در تنظیمات مدیریت حساب Universal Analytics فعلی خود، قبل از کلیک بر روی “GA4 Setup Assistant” ویژگی صحیح را انتخاب کنید. این به شما این امکان را می دهد که یا به یک ویژگی GA4 موجود پیوند دهید (اگر دارید) یا یک ویژگی جدید برای وب سایت خود ایجاد کنید. پس از انتخاب گزینه ایجاد یک ویژگی جدید GA4، از شما خواسته می شود که یک نام برای این ویژگی جدید اضافه کنید، همچنین منطقه زمانی و ارز گزارش را به همراه اندازه صنعت خود انتخاب کنید. سپس شرایط و ضوابط Google Analytics و اصلاحیه پردازش داده را برای ایجاد حساب خود بپذیرید. در ستون “Property” حساب جدید GA4 خود، روی بخش “Data Streams” کلیک کنید و بسته به نیاز خود گزینه “Add Stream” را برای برنامه iOS، برنامه Android یا Web انتخاب کنید. برای وب‌سایت‌ها، از شما خواسته می‌شود URL وب‌سایت خود را اضافه کنید و نام جریانی را انتخاب کنید. سپس GA4 یک شناسه اندازه گیری منحصر به فرد برای آن جریان ایجاد می کند که برای شروع ردیابی استفاده می شود. سپس باید با قرار دادن این شناسه اندازه گیری به صورت دستی در وب سایت خود، دنبال کردن مراحل «نصب دستی» در صفحه جریان داده، یا با تنظیم یک پیکربندی GA4 با Google Tag Manager، یک برچسب جمع آوری داده تنظیم کنید. در عرض 24 تا 48 ساعت می‌توانید اطلاعات موجود در حساب جدید GA4 خود را مشاهده کنید، مشروط بر اینکه مراحل فوق به درستی انجام شده باشد. از صفر

اگر در Google Analytics کاملاً تازه کار هستید، می‌توانید یک حساب کاربری جدید GA4 بدون نگرانی در مورد ویژگی‌های قبلی UA راه‌اندازی کنید. این کار را می توان با دنبال کردن مرحله 2 به بعد انجام داد، با این تفاوت که ابتدا باید حساب Analytics خود را با دنبال کردن فرآیند ایجاد حساب در تب مدیریت Google Analytics تنظیم کنید.

آخرین مهلت برای GA4 چقدر است؟

اگرچه مهلتی برای راه‌اندازی GA4 وجود ندارد، زیرا Universal Analytics در تاریخ 1 ژوئیه 2023 متوقف می‌شود، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت سعی کنید حساب GA4 خود را راه‌اندازی کنید تا اطمینان حاصل کنید که داده‌های شما به درستی جمع‌آوری می‌شوند قبل از توقف Universal Analytics. پردازش بازدیدها این همچنین می‌تواند به شما فرصت دهد تا با همه تغییراتی که در Google Analytics 4 یافت می‌شود، از جریان داده‌ها گرفته تا اسناد، آشنا شوید!

متأسفانه، در حال حاضر هیچ گزینه ای برای انتقال داده های شما از Universal Analytics به GA4 وجود ندارد، زیرا آنها از مدل های داده متفاوتی استفاده می کنند – به این معنی که هیچ راه آسانی برای مقایسه مستقیم ترافیک و اطلاعات از دو نوع حساب وجود ندارد. راه‌اندازی زودهنگام حساب GA4 به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که داده‌های تاریخی را در Google Analytics 4 خود دارید تا با آن مقایسه کنید، نه اینکه در ماه جولای از ابتدا شروع کنید. اگر می‌خواهید جلسات GA4، اهداف یا تبدیل‌ها را با ماه‌های گذشته مقایسه کنید، می‌تواند مفید باشد – به شما کمک می‌کند رشد و عملکرد را نظارت کنید!

مشاوره کلیک چگونه می تواند به شما کمک کند؟

ما می دانیم که این سوئیچ می تواند ترسناک به نظر برسد. به همین دلیل است که Click Consult یک سرویس راه‌اندازی اختصاصی GA4 دارد که در آن همه این تغییرات را برای شما مرتب می‌کنیم، از تنظیم جریان داده‌ها و ایجاد گزارش‌های سفارشی گرفته تا اتصال ویژگی‌های مرتبط شما.

آیا حساب شما در حال حاضر فعال است اما نگران هستید مشکلی وجود داشته باشد؟ روی Consult and available GA4 Analytics Analytics کلیک کنید تا مطمئن شوید که حساب شما به درستی تنظیم شده است و اطلاعات مورد نیاز شما را جمع آوری می کند و هر گونه خطا یا قسمت هایی را که باید تغییر کنند برجسته می کند. ما می توانیم در هر مرحله به شما کمک کنیم!

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات GA4 ما، لطفا از صفحه تماس ما دیدن کنید یا با ما با شماره 0845 307 4482 تماس بگیرید.

این را به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *