
فرصت رشد در بخش ساخت و ساز
انگلستان دارای پیشرفته ترین بازار تجارت الکترونیک در اروپا است. در سال 2021، هزینه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ در پاسخ به تغییرات در رفتار مصرف کننده، از هزینه های تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت. علاوه بر اینکه رسانههای دیجیتال فرصتی برای هدفگیری و شخصیسازی بهتر تبلیغات میدهند، 54 درصد از بزرگسالان اذعان دارند که به تبلیغات تلویزیونی توجهی ندارند. پیش بینی می شود که ترافیک اینترنت در سال 2022 تا سال 2016 از کل ترافیک فراتر رود. اگر کسب و کار شما آنلاین نیست و برای عصر مصرف گرایی دیجیتال آماده نیست، در خطر عقب ماندن هستید. کسب و کارهایی که بر رشد متمرکز هستند، تجارت الکترونیک را جدی می گیرند.
علیرغم وقایع 2 سال گذشته و اختلال ناشی از کووید-19، 52 درصد از شرکت ها همچنان قصد دارند هزینه بازاریابی دیجیتال خود را افزایش دهند. در حالی که تمایل به تحول دیجیتال در همه بخشها ثابت نیست، به طور شگفتانگیزی صنعت ساختوساز پیشتاز است و 75 درصد تایید کردهاند که برنامههایی برای سرمایهگذاری در سال جاری دارند. مسلماً، صنعت هنوز هم در مورد تحول دیجیتال عقب است، ساخت و ساز است، به طوری که 62٪ معتقدند که این صنعت در مورد پذیرش فناوری های دیجیتال از سایرین عقب است.
نمودار زیر جزئیات فروش تجارت الکترونیک را بر اساس بخش صنعت در بریتانیا از سال 2014 تا 2019 نشان می دهد. در این دوره، فروش تجارت الکترونیک در ساخت و ساز با میانگین بهبود سالانه 14 درصدی 109 درصد افزایش یافته است که ثابت می کند که وجود دارد. هم مکان و هم اشتهای صنعت ساخت و ساز در دنیای تجارت الکترونیک است.
می توان گفت که بخش ساخت و ساز یکی از صنایعی بود که بیشتر از همه تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفت. در سال 2020، ارزش پروژههای جدید در بریتانیا به دلیل تعلیق پروژهها در بخش سرگرمی و کاهش هزینههای عمومی در مدارس، کالجها و دانشگاهها، به میزان 16.3 درصد کاهش یافت و به پایینترین سطح ثبت شده از سال 2013 رسید.
این صنعت در نیمه دوم سال 2021 به سرعت بهبود یافت و به لطف افزایش فعالیتهای صنعتی خصوصی، سفارشهای جدید به سطوح قبل از همهگیری در سه ماهه دوم سال 2021 بازگشتند. تغییر در رفتار مصرف کننده پس از کووید-19 و افزایش D2C یک فرصت قانع کننده برای بخش ساخت و ساز است.
بیش از یک چهارم از مصرف کنندگان بریتانیا (26٪) معتقدند که تماس مستقیم با سازنده، بازگشت یا رسیدگی به ادعاهای گارانتی را آسان تر می کند. 23 درصد از مصرفکنندگان معتقدند با حذف واسطه، خدمات بهتری به مشتریان و ارسال سریعتر دریافت خواهند کرد. 32 درصد نسبت به حمایت از تولیدکنندگان بریتانیا و کسب و کارهای محلی در شرایط اقتصادی کنونی اشتیاق دارند چرا D2C؟
D2C چیز جدیدی نیست و چندین سال است که بحث دنیای تجارت الکترونیک بوده و برندهایی مانند Hire Station، IRSAP و Screwfix در این راه پیشرو هستند. فرصتی که D2C در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد بسیار بیشتر از استارتاپ ها است. استقرار یک استراتژی D2C به تولیدکنندگان و عمده فروشان این توانایی را می دهد که بر چندین چالش، مانند “پاکولیپس کوکی” قریب الوقوع غلبه کنند و راهی عالی برای شناسایی و استفاده از تغییرات در رفتار مصرف کننده باشد. مزایای دیگر عبارتند از:
درک بهتر کاربران و رفتار آنها. آنها کجا هستند؟ آنها انتظار دارند چه چیز دیگری از شما بخرند؟ چگونه از آنها بیشتر بهره می برید؟ در حال حاضر، مشتریان عمده فروشی شما مالک تمام آن داده ها هستند، نه شما. سود بیشتر. حذف واسطه ها یعنی پول کمتری از جیب شما و پول بیشتری در جیب شما! یک ارتباط عاطفی علاوه بر درک بیشتر در مورد منشاء یک محصول، مصرف کنندگان می خواهند ارتباط عاطفی با سازندگان محصول و داستان پشت آنها را احساس کنند. داده ها! شما صاحب داده های فروش هستید. بدانید چه کسی چه چیزی را خرید، چه زمانی آن را خرید، چه پیشنهادات و بازاریابی منجر به خرید شد. این اطلاعات پس از اجرای بهروزرسانی iOS14 برای بهبود محصولات، گسترش خطوط تولید و تنظیم استراتژی بازاریابی شما بسیار ارزشمند خواهند بود. پروژه D2C
قبل از شروع سفر D2C خود، باید به وضوح سفر مشتری خود را درک کنید، چه چیزی می خواهند و چگونه می خواهند به آنها خدمات ارائه شود. از آنجا، پیچیدگی های دیگری وجود دارد که لزوماً در فروش B2B در نظر گرفته نمی شوند، مانند روش های پرداخت، انبارداری، حمل و نقل و نرم افزارهای دیگر.
مانند هر پروژه ساختمانی، موفقیت استراتژی D2C شما به یک پایه محکم متکی است. کاغذ سفید را از اینجا دانلود کنید.