
ببینید، متوجه شدیم: تابستان برای استراحت در یک صندلی، خواندن سطل زباله است در حالی که لیوان های خالی میموزا کنار استخر انباشته می شود. شما می خواهید این وقفه (واقعاً کوتاه) را صرف دوری از همه چیز کنید، و ایده برنامه ریزی یک سرعت محتوای قبل از تعطیلات احتمالاً شما را وادار می کند که از هیجانات غیر فصلی غلبه کنید.
اما بازاریابی دیجیتال تماماً در مورد شتاب است. خوانندگان مشتاق، الگوریتمهای رسانههای اجتماعی و رباتهای خزنده موتورهای جستجو به یک جریان دائمی محتوای با کیفیت بالا نیاز دارند تا آنها را راضی نگه دارد.
ما می دانیم که برخی از الگوریتم های رسانه های اجتماعی به طور فعال به حساب هایی که به طور منظم پست می کنند پاداش می دهند (منبع: Sprout Social). و در حالی که این ادعا که گوگل نیز میخواهد شما را به طور منظم محتوای وب را منتشر کند، هنوز تا حد زیادی ثابت نشده است، نمیتوان انکار کرد که وقتی مکرراً پست میکنید، سروصدا در مورد محصولات یا خدمات شما بسیار آسانتر است و واضح است که نام تجاری شما زنده و فعال است.
در واقع، تحقیقات منتشر شده توسط HubSpot نشان میدهد که بازگشت سرمایه مرتبط با فعالیتهایی مانند وبلاگنویسی مستقیماً با فراوانی پستها مرتبط است (منبع: Brandwatch).
پای خود را از روی گاز بردارید و خواهید دید که دسترسیتان کاهش مییابد و مخاطبانتان به مراتع سرسبز میروند – ماهها کار سخت را خنثی میکنند و شما را در موقعیت سختی قرار میدهند، در سپتامبر، زمانی که به دفتر و بقیه افراد برگشتید. هیئت مدیره برای به روز رسانی در مورد رشد دیجیتال شما فریاد می زند.
می دانیم چون ما هم آنجا بوده ایم. بسیار آسان است که به خودتان بگویید وقتی در هیترو فرود آمدید دوباره به وبلاگ نویسی باز خواهید گشت و دیگر خیال پردازی در مورد چسباندن انگشتان پای خود را مستقیماً به شن های 30+ درجه در جایی در جنوب اروپا ندارید. اما اجازه دادن به کمپینهای بازاریابی شما فقط Q4 را به یک کار طاقت فرسا تبدیل میکند.
سخنرانی بس است…
حق با شماست. ما اینجا نیستیم تا معاملهگران متعصبی را که هیجانزده هستند، مجازات کنیم. بعد از همهگیری، همه ما میتوانیم با کمی استراحت انجام دهیم. در عوض، کاری که میخواهیم در اینجا انجام دهیم این است که به شما نشان دهیم که نگه داشتن توپ یک چالش نیست.
در عصر ابزارهای زمانبندی، چترباتهای هوش مصنوعی، توالی ایمیلهای خودکار و موارد دیگر، اجرای کمپینهای بازاریابی یکپارچه که خود به خود تکامل مییابند چندان سخت نیست – به همه این تصور را میدهد که در حالی که بیرون میروید پشت فرمان هستید. در استخرهای صخره ای یا در حال تمرین دیوانه وار سفارش خود را در حالی که پیشخدمت راهی میز شما می شود…
برای اینکه شما را به درستی درک کنیم، یک برنامه ساده و سرراست برای کمپینهای بازاریابی تابستانی گردآوری کردهایم که شتاب را حفظ میکند و جریان ثابتی از سوالات مرتبط را به صندوق ورودی شما (به طور موقت بدون نظارت) هدایت میکند:
مرحله 1: همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید
از زمان باقی مانده برای تصمیم گیری در مورد چه نوع محتوایی در تابستان استفاده کنید. مطابق با فصل، متوجه شدیم که به طور کلی بهتر است آن را نسبتا سبک و مقرون به صرفه نگه دارید. اما همچنان میتوانید از طرح کلمات کلیدی خود استفاده کنید (شما یک طرح کلیدواژه دارید، درست است؟) و محتوای آموزشی قوی را در وبلاگ خود قرار دهید – طراحی شده برای پاسخ به سؤالاتی که مخاطبان شما میپرسند.
شما باید سعی کنید برخی از پست های رسانه های اجتماعی را نیز برنامه ریزی کنید. Boffins در Postfity می گویند که مسابقات و نکات فصلی (مرتبط) موثرترین نوع پست برای تابستان هستند (منبع: Postfity). اما اگر در یک موقعیت عمودی B2B هستید که تحمل محتوای کلیکی بسیار پایین است، ممکن است این ایدهها چندان هوشمندانه نباشند.
در صورت امکان قطعات فعلی را امتحان کنید. روزهای آگاهی، رویدادهای صنعت مرتبط و غیره اما اگر واقعاً ایده ندارید، از متوسل شدن به چیزهای شخصی نترسید. در حالی که هیچ کس نمی خواهد ببیند که شما در مورد مقاصد دوردست برای تعطیلات خود لاف می زنید، یک ویدیوی کوتاه از اتاق هتل شما و/یا عکسی از اعضای کلیدی تیم که از ساحل لذت می برند، کمک زیادی به انسان سازی شرکت شما خواهد کرد و این موضوع را روشن می کند. افراد واقعی پشت نمای شرکت هستند.
ما در حال حفاری پیک نیک اخیر شرکت محتوای رسانه های اجتماعی خود بودیم و عالی پیش می رفت.
ما معمولاً برنامههای اجتماعی و محتوایی خود را با استفاده از ابزاری مانند Google Sheets سازماندهی میکنیم، اما میتوانید با ایجاد دستههای موضوعی در ابزاری مانند HubSpot، محتوای وبلاگ خود را نیز برنامهریزی کنید (شما به یک اشتراک بازاریابی اولیه نیاز دارید). یا اگر از قبل ابزارهای استراتژی دیجیتال ندارید، Trello را امتحان کنید.
اگر واقعاً گیر کرده اید و در فرآیند برنامه ریزی به کمک نیاز دارید، با ما تماس بگیرید. ما یک آژانس خدمات کامل با چندین استراتژیست بازاریابی محتوای دوستانه هستیم که خوشحال می شوند شما را در برنامه ریزی کمپین محتوای تابستانی راهنمایی کنند.
مرحله 2: محتوای خود را زودتر سفارش دهید
اگر محتوای خود را می نویسید، این مرحله را نادیده بگیرید، اما اکثریت قریب به اتفاق مدیران بازاریابی، مدیران بازاریابی و صاحبان مشاغل کوچک زمانی برای نوشتن محتوای خود ندارند. اگر در این اردوگاه قرار می گیرید، دو گزینه کلیدی دارید: یک فریلنسر قابل اعتماد یا یک آژانس بازاریابی که برای ارائه خدمات نوشتن محتوای خود (داخلی) راه اندازی شده است.
چه یک فریلنسر یا یک آژانس انتخاب کرده باشید، مهم است که خلاصه خود را زودتر دریافت کنید. همه در تابستان ترک میکنند (از جمله افرادی که برای نوشتن محتوای خود پول میدهید)، بنابراین مهم است که مطمئن شوید به همه زمان کافی میدهید تا محتوای خوبی ایجاد کنند که شما را به عنوان یک مرجع معرفی کند و برند شما را در یک نور مثبت به تصویر بکشد. در این مورد در بازاریابی دیجیتال ما توسط پادکست The Coalface)،
محتوای عجولانه مرگ بسیاری از کمپینها بوده است، و این مرحله احتمالاً حیاتیترین بخش برای اطمینان از اینکه کمپین محتوای تابستانی شما قدرت حفظ اهداف خود را دارد، است، بنابراین لطفاً در اینجا کوتاهی نکنید!
همین امر در مورد فرآیند ویرایش شما نیز صدق می کند. اگر میدانید که محتوا باید توسط ذینفعان یا کارکنان کلیدی بررسی شود، آن را زودتر ارسال کنید تا شانس کمتری برای از دست دادن مهلتهای ذکر شده در مرحله یک این فرآیند وجود داشته باشد. اگر قصد دارید محتوا را برای بازبینی مجدد به نویسنده خود بفرستید (بخشی بسیار عادی از فرآیند)، باید چند روز به او فرصت دهید تا ویرایش های شما را اعمال کند و با پیش نویس به روز شده بازگردد.
سپس زمان لازم برای یافتن تصاویر، آپلود همه چیز در CMS، انجام تمام پیوندهای متقابل لازم، و اطمینان از آماده بودن همه چیز برای پخش زنده قبل از پرواز به آب و هوای آفتابی وجود دارد.
به طور خلاصه، بیش از آنچه فکر میکنید به خودتان زمان بدهید، زیرا ردیف کردن اردکهایتان بیشتر از آنچه فکر میکنید طول میکشد!
مرحله 3: برنامه، برنامه، زمان بندی
جدای از محتوای قاتل، کلید اجرای کمپین های بازاریابی موثر در تابستان، برنامه ریزی صحیح است. در گذشته، این به این معنی بود که لیستهای دقیقی را برای کارآموزان بدخلق بازاریابی خود بگذارید. اما سال 2022 است و این بدان معناست که همه ما به ابزارهای زمان بندی مانند Hootsuite، Sprout Social یا Feedly دسترسی آماده داریم.
اکثر سیستم های مدیریت محتوا همچنین به شما این امکان را می دهند که پست های وبلاگ را از قبل برنامه ریزی کنید. اما اگر به دلیل استفاده از یک پلتفرم قدیمی و/یا یک سایت کاملا سفارشی نمی توانید محتوای وب را مرتب کنید، پس ارزش آن را دارد که با توسعه دهندگان وب سایت خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا پست ها را برای یک روز/زمان خاص در صف قرار دهید.
ما در واقع از Hubspot استفاده می کنیم زیرا به ما امکان می دهد همه چیز را در یک مکان برنامه ریزی کنیم – از پست های اینستاگرام گرفته تا تبلیغات پولی، محتوای وبلاگ یا صفحات وب جدید، اما واقعاً مهم نیست که در اینجا از چه چیزی استفاده می کنید، تا زمانی که از آن برای پیاده سازی استفاده کنید. طرحی که در مرحله اول این راهنما توضیح داده شده است.
چند وقت یکبار باید برای پست ها برنامه ریزی کنم؟
یک سوال پیچیده حتما هیئت منصفه در مورد اینکه آیا باید به یک برنامه هفتگی ارسال در وبلاگ خود پایبند باشید یا خیر، بسیار حساس است و به نظر می رسد تعداد دفعاتی که باید در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی پست کنید بسته به صنعت شما متفاوت باشد.
اما به نظر می رسد یک قانون کلی خوب 1-2 بار در هفته برای وبلاگ شما و 2-3 بار در هفته برای محتوای رسانه های اجتماعی باشد. این باید بیش از اندازه کافی باشد تا مشخص کند که شما فعال هستید و با نیازهای مخاطبان خود درگیر هستید.
مطمئناً، میتوانید بیشتر پست کنید، اما مراقب باشید که اگر نمیخواهید کانالهای رسانههای اجتماعی خود را برای ارسال آنها حضور داشته باشید و از CRM خوبی برای کاهش فعالیتهای ارتباطی با فالوورهایتان بکاهید، پر از پرسشها نباشید.
مرحله 4: از آفتاب لذت ببرید
جدی، تو لیاقتش را داشتی رشد برند کار بسیار سختی است و مهم است که برای خود وقت بگذارید. مطالعات نشان می دهد که 83.3 درصد از متخصصان ارشد بازاریابی در مقطعی فرسودگی شغلی را تجربه می کنند (منبع: فوربس). بنابراین ایمیل های خود را خاموش کنید، از Slack خارج شوید و چند هفته در کنار استخر شارژ کنید.
وقتی نوبت به برنامه ریزی برنامه محتوای مناسب برای دوره تابستان می رسد، شما در حال حاضر بسیار جلوتر از بیشتر بازاریابان B2B هستید. و پس از بازگشت به مطب زمان زیادی برای بررسی نتایج وجود خواهد داشت.
و اگر برای تنظیم برنامه قبل از تعطیلات مشکل دارید، تماس بگیرید. ما یک آژانس خدمات کامل با سابقه عالی در مورد استراتژی محتوا هستیم. چند هفته طول میکشد تا کسبوکار شما را بشناسیم، اما قطعاً میتوانیم به شما کمک کنیم تا یک استراتژی محتوای هوشمند بسازید که شما را در پاییز ببیند.