
ممکن است قبلاً شنیده باشید که Google در حال بازنشستگی استاندارد فعلی Google Universal Analytics و جایگزینی آن با Google Analytics 4 (GA4) در جولای 2023 است.
در چشم انداز دیجیتال امروزی، مشتریان اغلب سفرهای طولانی و پیچیده ای را در چندین پلتفرم انجام می دهند. به این ترتیب، کسبوکارها چالشهای جدیدی برای پیمایش از نظر ردیابی و اندازهگیری این سفرها دارند – در حالی که حریم خصوصی مصرفکننده را نیز در نظر دارند.
در این وبلاگ و اینفوگرافیک، ما به معنای حرکت به سمت GA4 برای کسب و کار شما و اینکه چگونه GA4 می تواند از نیازهای شما و نیازهای مشتریان شما در دنیای دیجیتال امروزی پشتیبانی کند، می پردازیم.
Google Analytics 4 چیست؟
تقریباً سه سال پیش، گوگل GA4 را معرفی کرد تا کاربران خود را مطابق با نیازهای مدرن و استانداردهای اندازه گیری در حال تحول نگه دارد.
GA4 از ابتدا برای اندازهگیری انواع مختلف دادهها و ارائه بینش بهتر در مورد رفتار بین کانالی و بین پلتفرمی توسعه یافته است. نسخه جدید کسبوکارها را قادر میسازد تا با غواصی عمیق در سفرهای یکپارچه کاربر در وبسایتها و برنامهها، تصویر بزرگتری را ببینند.
با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی چشمگیر Google، همچنین هدف آن استفاده از اسناد مبتنی بر داده برای ارائه بینش ارزشمندتر است. اما مهمتر از همه این است که برای همگام شدن با اکوسیستم دیجیتال در حال تغییر ساخته شده است.
چرا این به روز رسانی اتفاق می افتد و آیا مهم است؟
گوگل آنالیتیکس امروزه بخش بزرگی از بسیاری از کسب و کارها را تشکیل می دهد و ابزارهایی را برای ردیابی سفرهای کاربر، اندازه گیری موفقیت و اثبات بازگشت سرمایه به شما می دهد. حرکت به سمت GA4 بر هر کسبوکاری که از Google Analytics استفاده میکند تأثیر میگذارد، بنابراین مهم است که بدانید تغییرات شامل چه مواردی میشود.
Google Universal Analytics برای استفاده از دسکتاپ، جلسات مستقل و داده هایی که به شدت توسط کوکی ها جمع آوری می شوند، طراحی شده است. با این حال، با توجه به بسیاری از عوامل در حال تحول در فضای دیجیتال، این روش اندازه گیری در حال منسوخ شدن است.
Google Analytics 4 برای دنیای امروز ساخته شده است. پلتفرم جدید در چندین پلتفرم کار می کند، تنها به کوکی ها متکی نیست و از یک مدل داده مبتنی بر رویداد برای اندازه گیری های دقیق تر کاربر محور استفاده می کند. همچنین با در نظر گرفتن اهداف کلیدی کسبوکار، مانند افزایش فروش، ردیابی نصب برنامه، ایجاد سرنخ، و اتصال سفرهای مشتریان آنلاین و آفلاین، ساخته شده است.
با برداشتن یک قدم جلوتر، GA4 با حفظ حریم خصوصی در هسته خود طراحی شده است – یک ملاحظات مهم در دنیای دیجیتال امروزی. به طور خلاصه، به شما کمک می کند تا انتظارات در حال تغییر کاربران خود را برآورده کنید و به شما این امکان را می دهد:
بهبود بازگشت سرمایه با اسناد مبتنی بر داده اندازه گیری تعامل و تبدیل با توجه به نیازهای انطباق در خط مقدم مشتریان خود را در نقاط تماس درک کنید حتی بیشتر از داده های خود به دست آورید تا از بینش های بهتر استفاده کنید این برای شما و وب سایت شما چه معنایی دارد؟
اکنون برای بخش واقعاً مهم: این موضوع چگونه روی شما تأثیر می گذارد؟
همه داراییهای Universal Analytics پردازش بازدیدهای جدید را در 1 ژوئیه 2023 متوقف خواهند کرد. همه 360 ویژگی Universal Analytics از تاریخ 1 اکتبر 2023 پردازش بازدیدهای جدید را متوقف خواهند کرد. پس از این تاریخها، حداقل به مدت شش ماه به دادههای پردازش شده قبلی دسترسی خواهید داشت.
این به این معنی است که انتقال به GA4 اجتنابناپذیر است و هر چه زودتر این کار را انجام دهید، ساخت دادههای تاریخی در پلتفرم جدید قبل از پایان یافتن یونیورسال آنالیتیکس آسانتر خواهد بود. به علاوه، فراموش نکنید که این یک پلتفرم تحلیلی کاملاً جدید برای مقابله با آن است. در حالی که معیارها و معانی خاصی ثابت خواهند ماند، رابط واقعی و گزارشدهی کاملاً متفاوت خواهد بود.
چگونه از مشتریان خود حمایت کنیم؟
ما چندین ماه است که توصیه میکنیم مشتریانمان تا ژوئن 2022 به GA4 مهاجرت کنند تا اطمینان حاصل کنیم که تا زمان بازنشستگی Universal Analytics حداقل یک نقطه داده سالانه داریم. در این مرحله، توصیه می کنیم GA4 را در کنار تنظیمات GA فعلی خود اجرا کنید، نه به جای آن.
از نظر مدت زمانی که ممکن است اجرا شود، برای آن دسته از مشاغلی که صرفاً از GA برای ردیابی ترافیک استفاده می کنند، این انتقال نباید زیاد طول بکشد. اما برای آن دسته از مشاغلی که حسابهایشان پیچیدگی بیشتری دارد، مانند ردیابی تجارت الکترونیک یا چندین هدف که نیاز به مهاجرت به GA4 دارند، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.
ما همیشه با بهروزرسانیهای Google بهروز هستیم، فرآیندهای ما به گونهای طراحی شدهاند که اطمینان حاصل شود که کسبوکار شما هنگام ایجاد تغییرات با تأثیر منفی مواجه نمیشود. به همین دلیل است که ما از قبل برنامهریزی و اقدام میکنیم تا خیالتان راحت باشد که حسابتان در دستان ما امن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار ما و نحوه حمایت از شما، لطفا با ما تماس بگیرید.