
به مردم کمک کنید اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مهم نیست که آنها به دنبال چه هستند، مهم نیست که چگونه می خواهند
پاندو نایاک، همکار گوگل (سخنرانی در Cannes Lions 2022)
هر روز، مردم برای یافتن پاسخ میلیاردها سوال در گوگل جستجو می کنند: برخی ساده، بسیاری از آنها پیچیده تر، و برخی دیگر که همیشه نمی توان آنها را در قالب کلمات بیان کرد. ماموریت Google برای سازماندهی اطلاعات جهان بیزمان است، اما انتظارات برای آنچه که یک موتور جستجو میتواند انجام دهد هرگز بالاتر از این نبوده است، و اینکه چگونه گوگل مسئولانه این ماموریت را انجام میدهد همچنان به پیشرفت و تکامل خود ادامه میدهد.
امسال، پاندو نایاک (یکی از همکاران گوگل و یکی از بزرگترین رهبران جستجو) روی صحنه Cannes Lions Lumiere با شرکت کنندگان در مورد تاریخچه جستجو و آخرین نوآوری ها در هوش مصنوعی صحبت کرد که راه های کاملاً جدیدی را برای کاربران فراهم می کند تا تحقیق کنند. اطلاعات او «ویژگی چند جستجوی» جدید گوگل را مورد بحث و بررسی قرار داد و نشان داد که به کاربران امکان می دهد جستجوهای متن و تصویر را با هم ترکیب کنند (بنابراین کاربر می تواند از یک بطری شراب عکس بگیرد و از آن به همراه آثار هنری «درخشنده» استفاده کند تا ببیند آیا برند دارای نسخه درخشان آن محصول خاص است).
از آنجایی که کارشناسان حضور دیجیتال به برندها کمک میکنند تا آنلاین شوند، جستجوی چندگانه چیزی است که تیم ما جدی میگیرد. با توجه به اینکه گوگل در تلاش است تا کاربران را قادر سازد به هر طریقی و در هر مکانی جستجو کنند، ما باید روی چه چیزی کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که برندها زمانی که مشتریان بالقوه به دنبال یافتن آنها هستند، پیدا می شوند؟
با توجه به اینکه جستجوی چندگانه اکنون در ایالات متحده آزمایش می شود (و به زودی در سطح جهانی عرضه خواهد شد)، برخی از کارشناسان ما وقت گذاشتند تا ضبط شده مکالمه پاندو را بررسی کنند و نظرات خود را در مورد اینکه جستجوی چندگانه برای کسب و کار ما چه معنایی دارد. و دنیای جستجو
ما در مرحله دیگری از توسعه جستجو هستیم که در آن Google گام های بیشتری برای تبدیل شدن به یک پورتال آنلاین یک مرحله ای و نه فقط یک موتور جستجو برمی دارد. طیف وسیعی از دادهها، اطلاعات، خدمات و منابع را در اختیار ما قرار میدهد که باید (در تئوری) هر روز ما را بهبود بخشد – از رزرو تاکسی گرفته تا پر کردن مجدد یخچال بدون مسیر.
همانطور که جستجو با این سرعت پیشرفت می کند، به زودی وارد دنیایی خواهیم شد که می توانیم بدون نیاز به بازدید از یک وب سایت، کارها را انجام دهیم. از نظر ارتباطات الکترونیکی/خرده فروشی، گوگل بسیار بیشتر با آمازون هماهنگ خواهد شد. در نتیجه این انتقال، بدیهی به نظر میرسد که برندها باید شروع به سرمایهگذاری در چرایی کنند، روایت برند خود را کاهش دهند و از بازار از قبل اشباع شده تنوع ببخشند و واقعاً مخاطبان/نیازهای کلیدی خود را درک کنند.
شانتل داف (مدیر حسابهای مناقصه، باز.)
با توجه به اینکه 15 درصد جستجوها هر روز کاملاً جدید هستند، محیط جستجوی در حال تغییر به این معنی است که همه ما باید به روندهای جدید قابل مشاهده توجه داشته باشیم و استراتژی های سئوی خود را مطابق با آن تطبیق دهیم.
آینده جستجو ممکن است شامل صدا، دوربین یا سایر فناوریهای جدید باشد. ما نمی دانیم که گوگل کدام یک را اولویت بندی می کند و بیشترین ارزش را پیدا می کند و چگونه بر استراتژی های سئو تاثیر می گذارد، بنابراین این چشم انداز جستجوی همیشه در حال تغییر، برندها را ملزم می کند که از سازگاری پشتیبانی کنند و در آموزش به عنوان فناوری سرمایه گذاری کنند.
شنیدن بیشتر در مورد مقیاس رنگ پوستی که گوگل استفاده میکند واقعاً جالب بود – خردهفروشان لباس و مشتریان فعلی ما (مانند Puma) میتوانند ارزشی را در ارائه راهی برای مشتریان برای جستجوی لباسها و دیدن اینکه چگونه ممکن است با رنگ پوستشان به نظر برسند، پیدا کنند. چیزی شبیه به این می تواند تاثیر مثبتی بر نرخ بازگشت محصولات پوشاک داشته باشد.
هند راجرز (مدیر حساب SEO، پیدا شد.)
شنیدن تاریخچه و آینده گوگل و چگونگی تکامل جستجوی صوتی و جستجوی تصویر واقعاً خوب بود. روش جستجوی مردم به زودی فراتر از کلمات کلیدی خواهد رفت، و من معتقدم که تبلیغات گوگل باید به نوعی با آن سازگار شود.
در این گفتگو حقایق کلی جالبی در مورد جستجو به اشتراک گذاشته شد. آیا می دانستید در ابتدای راه اندازی گوگل 25 میلیون صفحه وب وجود داشت و امروز به 100 میلیارد رسیده است؟ 15٪ از جستجوهای جدید هر روز وارد می شوند – این میزان گسترش مداوم دیوانه کننده است.
جولیت مارتین (مدیر ارشد حساب قابل پیشنهاد، پیدا شد.)
افزایش روزافزون ارتباط و دقت نتایج جستجو در طول زمان شگفتانگیز است، و روشی که گوگل کار میکند تا به کاربران اجازه دهد اطلاعات مرتبطتری (از منابع مورد اعتماد) دریافت کنند، بسیار الهامبخش است.
من از دیدن عرضه جستجوی چندگانه در بازارهای دیگر هیجان زده هستم – من قبلاً می توانم (از تجربه کاربری خودم) به موارد متعددی فکر کنم که در آن از این ویژگی های جدید استفاده کنم.
برای ما جالب خواهد بود که ببینیم چه بهینهسازیهایی برای رتبهبندی جستجو برای ترکیبهای تصویر و کلمات کلیدی هدفمند یا بهینهسازی سایتها با توجه به الگوریتمهای موجود که سیگنالهای لازم را به گوگل ارائه میدهند، ضروری خواهد بود.
به نظر می رسد اهمیت محتوای «غنی بصری» بیشتر شود.
لوسی برادفورد (مدیر بازرگانی، پیدا شد.)
من فکر میکنم که جستجوی چندگانه (به عنوان یک ویژگی جدید) کاملاً مطابق با نحوه جستجو و استفاده کاربران از فناوریهای جستجو است. بنابراین راه اندازی آن جای تعجب نیست. گوگل فقط باید با اپلیکیشن ها و سایر ابزارهایی که به کاربران امکان می دهد از این طریق جستجو کنند، همگام باشد.
این بدون شک بر نوع محتوایی که آژانسها (مانند ما) برای مشتریان ایجاد میکنند تأثیر میگذارد تا اطمینان حاصل شود که محصولات و خدمات آنها به صورت آنلاین قابل مشاهده است. همچنین بر نحوه تعامل مردم با برندهای دیگر تأثیر خواهد گذاشت. مصرف کنندگان انتظار دارند محتوای فوری و مرتبط تری حتی سریعتر به آنها تحویل داده شود، بنابراین مارک ها باید پاسخ دهند.
ریچل لیمن (رئیس روابط عمومی دیجیتال، پیدا شد.)
من کاملاً تحت تأثیر پیچیدگی ویژگی Google Did You Know قرار گرفتم. پیش از این هرگز به ذهنم خطور نکرده بود، اما تصور میکنم سالها کار طول کشید تا بتوانم بفهمم یک شخص چه میخواهد، حتی زمانی که چیز اشتباهی را تایپ کرده است، و این تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود میبخشد.
جالب است که در چند سال آینده ببینیم که چگونه گوگل میتواند نوآوری را در پلتفرم جستجوی خود بدون تحریف هستهاش (و اینکه آیا واقعاً امکانپذیر است) به پیش میبرد.
یکی دیگر از پیشرفتهای جالب توجه در چند سال آینده این است که هم گوگل و هم متا مراحل بعدی محصولات خود را ایجاد میکنند، به خصوص در بحبوحه بهروزرسانی IOS ردیابی کاربران اپل.
Daniel Odogwu (مدیر ارشد حسابهای قابل پیشنهاد، باز.)
آیا می خواهید مطمئن شوید که کسب و کار شما برای پیشرفت های آینده در جستجوی دیجیتال آماده است؟ امروز با تیم ما صحبت کنید – ما کارشناسان حضور دیجیتالی هستیم که به برندها کمک می کنیم تا آنلاین پیدا شوند.