برای به دست آوردن مجدد سهم بازار ارزشمند از آمازون، گوگل طی دو سال گذشته مجموعهای از ابتکارات و بهروزرسانیهای مرتبط با خرید را ارائه کرده است که با اعلام این که بخش خرید گوگل در سال 2020 به روی لیستهای رایگان باز میشود، شروع شده است.
به نظر میرسد تلاشهای آنها به ثمر نشسته است، با دادههای جدید مورگان استنلی نشان میدهد که ۶۱ درصد از مصرفکنندگان اکنون جستجوی خرید خود را در گوگل آغاز میکنند، در حالی که این رقم در ۲۱ می ۵۴ درصد بود که منجر به افزایش تراکنشهای خرید در گوگل شد. با نزدیک شدن به Google Marketing Live، ما به زودی بینش بیشتری در مورد چگونگی ادامه خرید در سال 2022 خواهیم داشت، اما چندین ویژگی جدید قبلاً فاش شده است که خرده فروشان می توانند از آنها استفاده کنند.
نشان فروشگاه معتمد
گوگل اخیراً نشان فروشگاه معتمد را معرفی کرد، یک علامت آبی که در کنار رتبهبندیها و بررسیها نمایش داده میشود تا اطمینان حاصل شود که کاربران از یک تجارت معتبر خرید میکنند. این یک فرصت بزرگ برای خرده فروشان کوچکتر و مارک های رقیب برای رشد است، با آزمایش های اولیه نشان می دهد که نشان باعث افزایش ترافیک به فروشگاه های آنلاین می شود.
نشان فروشگاه معتمد بر اساس سرعت حمل و نقل، هزینههای ارسال و بازگشت و دورههای بازگشت به دست میآید. خرده فروشان باید از این مزیت استفاده کنند و بر ارائه یک تجربه خرید آنلاین برتر برای کسب مزیت رقابتی در نتایج جستجو و رضایت و حفظ مشتری تمرکز کنند.
عکس از Rupixen از unsplash
جستجوی خرده فروشی تجارت الکترونیک
Google «جستجوی خردهفروشی» را توسعه داده است، محصول جدیدی که فناوری جستجوی پیشرفته Google را با قابلیت جستجوی خردهفروشی در محل ادغام میکند. این به برندها اجازه میدهد تا از درک Google از زمینه جستجو و قصد کاربر برای بهبود تجربه مشتری در سایت استفاده کنند.
همچنین شامل قابلیت های جستجوی تصویر گوگل می شود که برای رشد یک برند به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. جستوجوی خردهفروشی میتواند برای خردهفروشان متوسط یا کسانی که موجودیهای زیادی دارند، راهی مؤثرتر باشد تا خرید آسانتری داشته باشند و در نهایت فروش بیشتری به دست آورند.
SERPهای بصری، جستجوی بصری و جستجوی چندگانه
گوگل ماه گذشته تایید کرد که نتایج بصری را در جستجوی موبایل افزایش داده است. تصاویر محصول بزرگتر را در قالب شبکه و تصاویر بزرگتر را در نتایج متنی نمایش دهید. همین تغییر روی دسکتاپ و همچنین نتایج ویدیوی تمام عرض آزمایش می شود. اما هنوز هیچ یک از آنها برای انتشار تایید نشده است.
این به روز رسانی در حال حاضر فقط در جستجوی ارگانیک است. اما با فشار به سمت کمپین های حداکثر کارایی، احتمالاً شاهد تحولی مشابه در فضای تبلیغاتی خواهیم بود.
علاوه بر این، در حالی که هنوز درصد بسیار کمی از کل جستجوهای گوگل است، جستجوهای لنز گوگل در سال گذشته سه برابر شده است و انتظار می رود به رشد خود ادامه دهد. این میتواند با معرفی «چند جستجو» در ماههای آینده تسریع شود و به کاربران این امکان را میدهد که جستجوهای متنی را از طریق Google Lens به جستجوی تصویر خود اضافه کنند تا نتایج خود را محدود کنند.
در آینده، واضح است که خرده فروشان و برندها نمی توانند صرفاً بر متن های سنتی و قالب های خرید تکیه کنند. برای رقابتی ماندن، آنها همچنین به دارایی های بصری موثر نیاز دارند.