
وقتی بازاریابان به سئوی اخلاقی فکر می کنند، معمولاً به این فکر می کنند که چگونه به دستورالعمل های گوگل پایبند هستند (یا خلاف آن عمل می کنند). معمولا تمرکز بر این است که گوگل چه چیزی را درست و نادرست میداند و اگر در فعالیتهای ممنوعه شرکت کنید چگونه جریمه خواهید شد. گوگل به عنوان قدرت نهایی در نظر گرفته می شود – تنها قطب نما که ما به عنوان بازاریاب و صاحبان مشاغل می توانیم از نظر اخلاقی تلاش های SEO خود را قضاوت کنیم.
با این حال، به طور فزایندهای، راههای زیادی وجود دارد که میتوانیم میزان اخلاقی بودن کمپینهای سئوی خود را ارزیابی کنیم. برای ما در The SEO Works، تعریف سئوی اخلاقی بسیار گسترده تر از آن است. این تأثیر کار سئو ما را پوشش می دهد – نه فقط بر روی وب سایت های مشتریان ما، بلکه در جهان گسترده تر.
چگونه در کمپین های خود به پایداری، دسترسی، برابری و تنوع و EEAT می پردازیم؟ چگونه اطمینان حاصل کنیم که کاری که انجام می دهیم تأثیر مثبتی بر همه افراد آنلاین دارد؟
در این پست وبلاگ، یاد خواهید گرفت که سئو اخلاقی در گذشته چگونه تعریف شده است. در مرحله بعد، ما چند روش عملی را توضیح خواهیم داد که می توانید استراتژی های سئوی خود را در آینده اخلاقی تر کنید. در نهایت با یک تعریف بسیار گسترده تر از سئوی اخلاقی مواجه خواهید شد – تعریفی که فراتر از الگوریتم ها و دستورالعمل های گوگل فکر می کند.
سئوی اخلاقی در گذشته چگونه تعریف شده است؟
وقتی «سئوی اخلاقی چیست؟» را در گوگل جستجو می کنیم، این به عنوان یک قطعه ویژه ظاهر می شود: «سئوی اخلاقی را می توان به عنوان بازاریابی موتورهای جستجو با استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی که موتورهای جستجو قابل قبول می دانند، تعریف کرد.
تمرکز در اینجا بر روی آنچه “موتورهای جستجو قابل قبول می دانند” است. از اینجا میتوان نتیجه گرفت که سئو بسته به اینکه دستورالعملهای گوگل رعایت شود یا نقض شود، اخلاقی تلقی میشود.
در صنعت سئو، ما اغلب از آن به عنوان تاکتیک های “کلاه سفید” و “کلاه سیاه” یاد می کنیم. تاکتیک های کلاه سفید مطابق با دستورالعمل های گوگل است، در حالی که تاکتیک های کلاه سیاه به طور فعال آنها را نادیده می گیرند.
نمونه هایی از تاکتیک های “کلاه سیاه” عبارتند از:
طرح های پیوند محتوا سرقت ادبی کلمه کلیدی پوشاندن پر کردن
اینها تاکتیک های غیراخلاقی هستند که می توانند مستقیماً بر نتایج کسب و کار تأثیر بگذارند. برای برخی، ممکن است یک اقدام دستی از Google دریافت کنید که می تواند به طور قابل توجهی به رتبه بندی شما آسیب برساند یا شما را به طور کامل از نتایج جستجو حذف کند.
سئوی اخلاقی به طور سنتی اینگونه تعریف می شود. با این حال، افراد بیشتری در حال گسترش درک خود از معنای SEO اخلاقی هستند.
جیمی ایندیگو، که در ژورنال موتور جستجو می نویسد، از تعریفی انسان محورتر حمایت می کند. او افسانه الگوریتم بی طرفانه را رد می کند و روش های بسیاری را توضیح می دهد که مردم نتایج جستجو را به نفع خود دستکاری می کنند.
او انتخاباتی را مثال میزند که در آن احزاب سیاسی محتوای جستجوی طراحی شده برای تأثیرگذاری بر تصمیمگیریهای رأیدهندگان را بهینه میکنند. در اینجا در وبلاگ The SEO Works، ما قبلا بررسی کردیم که چگونه Joe Exotic – با نام مستعار “The Tiger King” – از شیوههای SEO سیاه برای گرفتن تجارت از رقیب Carol Baskin استفاده میکند.
ایندیگو استدلال میکند که مثالهایی مانند این ثابت میکنند که اخلاق در سئو نباید محدود به پیروی از دستورالعملهای گوگل باشد. بلکه باید کار خود را بر خلاف بسیاری از چارچوب ها و فلسفه های اخلاقی انسان محور در نظر بگیریم.
Indigo در واقع SEO اخلاقی را تعریف نمی کند. درعوض، او از ما میخواهد که بپرسیم: «چه زمانی ارزشهای انسانی بر دستورالعملهای فناوری اولویت دارند؟»
در ادامه این پست وبلاگ، این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد. راه های مختلفی را یاد خواهید گرفت که می توانید استراتژی های سئوی خود را اخلاقی تر کنید. در نتیجه، شما قادر خواهید بود از تفکر تاکتیک های «کلاه سفید» و «کلاه سیاه» فراتر رفته و به تأثیر گسترده تر کار خود بر گروه های مختلف مردم و محیط نگاه کنید.
ملاحظات اخلاقی برای پایداری SEO
وب سایت ها از طریق ذخیره سازی، انتقال و قدرت پردازش داده ها به انتشار کربن کمک می کنند. به گفته وب سایت کربن، یک صفحه وب در هر نمایش صفحه 0.5 گرم CO2 تولید می کند. اگر وب سایتی با 10000 بازدید از صفحه در ماه دارید، 60 کیلوگرم در سال می شود!
یکی از اهداف اولیه سئو افزایش بازدید از صفحه است، پس چگونه می توان این کار را با کمترین تأثیر بر محیط انجام داد؟
با ایجاد محتوای باکیفیت و جامع، کاربران باید از صفحات کمتری بازدید کنند تا پاسخ تمام سوالات خود را بیابند. به همین ترتیب، افزایش سرعت سایت به این معنی است که کاربران کمتر احتمال دارد صفحه را دوباره بارگذاری کنند. همچنین می توانید میزبانی سبز را برای کاهش ردپای کربن خود در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای جامع ما برای کاهش ردپای کربن SEO خود را بخوانید.
دسترسی
22 درصد از جمعیت بریتانیا دارای معلولیت هستند. چگونه مطمئن می شوید که همه این افراد به وب سایت شما دسترسی دارند و از آنها استفاده می کنند؟
مزایای کسب و کار در دسترس قرار دادن وب سایت شما به خوبی مستند شده است، اما دسترسی بدون در نظر گرفتن سود مالی مهم است. این بدان معنی است که هر کسی، صرف نظر از معلولیت، می تواند آزادانه از وب لذت ببرد.
هنگام بهینه سازی وب سایت خود، در نظر بگیرید که آیا با صفحه خوان ها سازگار است یا خیر. به عنوان مثال، آیا عنوان واضح و متن جایگزین برای تصاویر دارید؟ به همین ترتیب، آیا زیرنویسی برای ویدیوهای کم شنوایی دارید؟ برای اطلاعات بیشتر، راهنمای دسترسی و سئوی ما را بررسی کنید. به این می پردازد که چگونه می توان وب سایت خود را از نظر دسترسی بررسی کرد تا همه بتوانند از محتوای شما لذت ببرند.
برابری و تنوع
هنگام نوشتن محتوای سئو، کسب و کارها باید در نظر بگیرند که چگونه طیف متنوعی از افراد را درگیر می کنند.
به عنوان مثال، آیا وقتی در مورد روز ولنتاین می نویسید، زوج های دگرجنس گرا را به طور پیش فرض انتخاب می کنید؟ آیا همه افراد در تصاویر وب سایت شما سفید هستند؟ چگونه میتوانید برای افراد با جنسیتهای مختلف، مانند گنجاندن گزینههای بیشتر از «مذکر» و «مونث» در فرمهای ثبت نام، به آنها رسیدگی کنید؟
مهم است که انواع مختلفی از افراد در محتوای شما منعکس شوند، که به ایجاد تجربه جستجوی فراگیرتری برای گروه های اقلیت کمک می کند.
بخورید
به راحتی می توان فراموش کرد که مردم در دنیای واقعی بر اساس محتوایی که ما می نویسیم تصمیم می گیرند. آنها می توانند هزاران پوند را برای یک ماشین جدید خرج کنند یا حتی یک دارو را برای یک بیماری پزشکی بر اساس توصیه ما امتحان کنند.
این امر به ویژه برای وب سایت های YMYL (“پول یا زندگی شما”) مهم است. منظور ما وبسایتهایی است که میتوانند بر سلامت مالی، جسمی یا روانی افراد تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، مقالات پزشکی یا منابع ایمنی اینترنتی.
با این حال، این باید برای هر وب سایت مورد توجه قرار گیرد. گوگل به طور فزاینده ای EEAT را که مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد است، اولویت می دهد. به طور خلاصه، وبسایتها باید نشان دهند که چگونه اطلاعات تأیید شده و صحیح را ارائه میکنند. برخی از راههای سریع برای انجام این کار عبارتند از گنجاندن بیوگرافی نویسنده در پستهای وبلاگ و ذکر منابع خود. می توانید در منبع EEAT ما درباره این موضوع بیشتر بیاموزید.
سئوی اخلاقی چیست؟ تعریف جدید
سئوی اخلاقی را میتوان به عنوان شیوههای بهینهسازی موتور جستجو تعریف کرد که به دستورالعملهای Google پایبند هستند و همچنین تأثیر گستردهتر فعالیتهای سئو را در نظر میگیرند – بر محیط و همه کاربرانی که از جستجوی Google استفاده میکنند، بدون در نظر گرفتن نژاد، جنسیت، ناتوانی، گرایش جنسی و سایر ویژگیهای محافظت شده. .
افکار نهایی
سئو فقط در مورد نتایج نیست. مهم است که تأثیر گستردهتر کارمان را در نظر بگیریم، حتی اگر همیشه به اهداف تجاری مرتبط نباشد.
با این حال، برخی از ملاحظات بالا می تواند تأثیر مثبتی بر تلاش های SEO شما داشته باشد. اگرچه دسترسی و EEAT عوامل رتبهبندی مستقیم نیستند، وبسایتهایی که در این زمینهها عملکرد خوبی دارند، اغلب دید بیشتری دارند.
گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را برای بهبود نتایج جستجو به روز می کند، خواه در عمل کار کند یا نه. اما ما میتوانیم بهعنوان سئوکار و صاحب کسبوکار سهم خود را انجام دهیم تا Google را به مکانی بهتر برای جستجو برای همه تبدیل کنیم.
لیام یک رهبر تیم سئو با سابقه روزنامه نگاری است. آنها به EAT، سئوی اخلاقی و توسعه استراتژی های محتوایی که نتایج را برای مشتریان ارائه می دهد، علاقه دارند.