
آیا می دانستید که تنها 33 درصد از کسب و کارها در وب سایت خود وبلاگ دارند؟ و آمار نشان میدهد که این کسبوکارها به طور مداوم ترافیک وب ورودی بیشتری، سرنخهای بیشتر، فرصتهای فروش بیشتر و شهرت بهبود یافته را در مقایسه با مشاغل غیر وبلاگ نویس جذب میکنند.
اگر در مورد افزودن یا عدم افزودن یک وبلاگ تجاری به زرادخانه بازاریابی خود فکر کرده اید، شاید دلایل زیر به شما انگیزه دهد که اقدامی انجام دهید:
1. وبلاگ ها در رتبه بندی کلمات کلیدی که در غیر این صورت نمی توانستید، شگفت انگیز هستند
دلایل متعددی وجود دارد که چرا وبلاگ نویسی می تواند به رتبه بندی صفحات وب شما برای کلمات کلیدی کمک کند که در غیر این صورت برای تجارت شما بسیار رقابتی هستند.
وبلاگ ها به شما امکان می دهند کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید، که معمولاً عبارت های جستجوی طولانی تری هستند که افراد می توانند برای یافتن اطلاعات در مورد یک موضوع خاص از آنها استفاده کنند. کلمات کلیدی دم بلند معمولا دلیل جستجو را بسیار واضح تر از یک کلمه کلیدی منفرد اما بسیار رقابتی می کنند.
به عنوان مثال، اگر «یوگا» یک کلمه کلیدی است (1.7 میلیارد نتیجه جستجو)، یک کلمه کلیدی مرتبط با دم بلند ممکن است «کدام یوگا برای بی خوابی یائسگی بهترین است؟» (1.5 میلیون نتیجه جستجو) باشد. نه تنها یک کلمه کلیدی دم بلند چیزهای زیادی را در مورد آنچه یک جستجوگر ممکن است در حال حاضر تجربه کند به ما می گوید، بلکه با پاسخ دادن به این سوال با اطلاعات ارزشمند، احتمالاً رتبه خوبی برای آن عبارت خواهید داشت.
علاوه بر این، گوگل برای محتوای تازه و به روز ارزش قائل است زیرا نشان می دهد که وب سایت شما فعال است و شما دائماً در تلاش هستید تا اطلاعات به روز را به مخاطبان خود ارائه دهید. ممکن است برای تلاشهایتان با رتبهبندی بالاتر برای عبارات جستجوی رقابتی پاداش بگیرید. همانطور که در طول زمان مطالب بیشتری را در وبلاگ خود منتشر می کنید، فرصت های بیشتری برای پیوند داخلی به سایر مقالات مرتبط در سایت خود خواهید داشت. این ممکن است شامل خدمات اصلی یا صفحات محصول شما باشد. این می تواند به انتقال “آب پیوند” (یعنی اعتبار و ارتباطی که Google به یک صفحه نسبت می دهد) از یک پست وبلاگ به تمام صفحات پیوند شده دیگر کمک کند. و به یاد داشته باشید، هر پست جدید وبلاگ یک صفحه قابل نمایه سازی جدید برای وب سایت شما است. هرچه صفحات نمایه شده بیشتری داشته باشید، فرصت های بیشتری برای رتبه بندی برای طیف وسیع تری از کلمات کلیدی و عبارات وجود دارد. 2. محتوای مفید وبلاگ ترافیک بیشتری را برای جستجوگران به سایت شما ایجاد می کند
از آنجایی که هر مقاله وبلاگ جدید نشان دهنده یک فرصت جدید برای وب سایت شما برای یافتن در جستجوها است، همچنین نشان دهنده یک نقطه ورود جدید به سایت شما است. آمار این را تأیید می کند – مشاغلی که به طور منظم وبلاگ می نویسند 55٪ ترافیک بیشتری نسبت به مشاغلی که وبلاگ نمی نویسند دریافت می کنند.
من این را برای اولین بار در SEO + دیده ام. بسیاری از مشتریان مدیریت وبلاگ ما از کمتر از 500 بازدیدکننده وب سایت در ماه به بیش از 5000 بازدیدکننده در عرض چند ماه پس از کار با ما می رسند.
3. وبلاگ نویسی شهرت شما را می سازد و تخصص شما را به نمایش می گذارد
همانطور که در مقاله اخیر من در مورد E جدید در دستورالعمل های EEAT گوگل دیدیم، موتور جستجو می خواهد نتایج جستجویی را که مملو از محتوای باکیفیت و قابل اعتماد هستند را برگرداند.
وبلاگ نویسی روشی فوق العاده برای به اشتراک گذاشتن دانش خود با مخاطبان است. افزایش اعتماد و اعتبار در شما و برند شما باید منجر به فروش بیشتر، فرصت های همکاری بیشتر و درک شدن به عنوان یک متخصص توسط همتایان و همچنین مشتریان شما شود.
4. وبلاگ ها تجربه کاربری را غنی می کنند
گوگل میخواهد جستجوگران را به وبسایتهایی هدایت کند که در آنها تجربه کاربری عالی با دسترسی به اطلاعات واقعاً مفید در سریعترین زمان ممکن و کارآمدتر داشته باشند. با وبلاگ نویسی، می توانید تنوع و عمق بیشتری از اطلاعات را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، به این معنی که مشتریان شما هر آنچه را که نیاز دارند در یک مکان پیدا می کنند.
هر چیزی که در زمان و انرژی مردم در دنیای شلوغ ما صرفه جویی کند همیشه قدردانی خواهد شد!
5. می توانید اجازه دهید شخصیت خود بدرخشد
یکی از بزرگترین موانع برای تامین امنیت مشتریان جدید می تواند ترس آنها از ناشناخته ها باشد. آیا از خرید از شما پشیمان خواهند شد؟ آیا محصولات یا خدمات شما ارزش خوبی دارند؟ آیا شرکت شما تغییر مثبتی در جهان ایجاد می کند؟
وبلاگ های شما فضاهای متعددی را در وب سایت شما ارائه می دهند تا به مشتریان خود ایده ای در مورد چگونگی کار با شما ارائه دهند. می توانید اجازه دهید شخصیت یا هویت برند شما (بسته به اندازه و ماهیت کسب و کار شما) در صفحات بدرخشد.
این به ایجاد حس آشنایی کمک میکند – اینکه مردم بدانند شما کی هستید، برای چه چیزی ایستادهاید و چگونه با ارزشهای خودشان همخوانی دارد، حتی قبل از اینکه مشتری شوند.
بر اساس HubSpot، 56 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید از آنها برای اولین بار، پست وبلاگ یک شرکت را مطالعه می کنند. طبق آمارهای دیگر، این رقم برای مشتریان جدید 60 درصد است و این رقم برای خریداران تجاری به کسب و کار حتی بیشتر است که 71 درصد آنها قبل از خرید وبلاگ شرکت را مطالعه می کنند.
6. وبلاگ ها می توانند از خدمات اصلی یا صفحات محصول شما پشتیبانی کنند و به آنها در رتبه بندی بهتر کمک می کند
همانطور که در قسمت 1 در بالا ذکر کردم، هر مقاله جدید وبلاگ فرصتی برای پیوند داخلی به صفحات دیگر در وب سایت شما، از جمله صفحات خدمات اصلی و محصولات شما است.
هنگامی که یک مقاله وبلاگ در جستجوها بیشتر قابل مشاهده می شود، بخشی از آب پیوند به تمام صفحاتی که به آنها پیوند می دهد منتقل می شود – و این می تواند شامل صفحات اصلی سایت شما باشد.
و به سادگی بر اساس تجربه کاربر، یک وبلاگ می تواند به ارائه زمینه، اطلاعات عمیق تر، پاسخ به سؤالات، کاهش ترس و تشویق خواننده برای درگیر شدن با پیشنهاد اصلی شما کمک کند.
7. وبلاگ نویسی به شما محتوای رسانه های اجتماعی می دهد
اگر زمانی احساس می کنید که نیاز به ارائه محتوای جدید در رسانه های اجتماعی دارید، وبلاگ نویسی یک راه حل ارائه می دهد. هر زمان که یک وبلاگ جدید منتشر می کنید، می توانید قطعات کلیدی را به عنوان پست های رسانه های اجتماعی بارگیری کنید (بعضی از پیشنهادات را اینجا ببینید).
این کار دسترسی شما را بیشتر میکند و در عین حال که در وقت شما صرفهجویی میکند، برند را به رسمیت میشناسد.
خیلی بهتر است که وبلاگ کسب و کار خود را در وب سایت خود داشته باشید و سپس به جای ارسال مقالات مستقیم در پلتفرم های اجتماعی خود، بخش های رسانه های اجتماعی را بیرون بکشید.
حتی میتوانید هر مقاله جدید را تا زمانی که ابتدا در وبسایت خود منتشر کنید، به LinkedIn یا Medium ارسال کنید. به این ترتیب وب سایت شما از تمام مزایای ترافیک جدید، رتبه های بالاتر و افزایش شهرت برخوردار می شود.
همچنین بسیار مهم است زیرا شما مالک وب سایت خود هستید و وبلاگ نویسی و مزایای آن این پتانسیل را دارد که همچنان در درازمدت دید و اعتبار شما را افزایش دهد. از سوی دیگر، محتوای ارسال شده در رسانه های اجتماعی تابع شرایط و ضوابط پلتفرم است و از نظر تئوری می تواند در آینده حذف شود.
8. وبلاگ ها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان شما عالی هستند
وبلاگ نویسی به شما این امکان را می دهد که به موضوعات، علایق و نقاط دردناک مخاطب هدف خود بپردازید. این به افراد کمک میکند احساس کنند مورد توجه و درک قرار گرفتهاند، و آنها را وادار میکند که به دنبالکنندگان وفادار و سفیران برند تبدیل شوند.
در واقع، وبلاگ نویسی بستری برای ایجاد روابط معنادار با مخاطبان شما فراهم می کند. با پاسخ دادن به نظرات و تشویق به بحث، میتوانید گفتوگو برقرار کنید و آن فاکتور اعتماد بسیار مهم را ایجاد کنید که افراد را به مشتریان تکراری تبدیل میکند.
9. وبلاگ ها ارزش بلندمدت واقعی دارند
پستهای رسانههای اجتماعی اغلب عمر کوتاهی دارند، اما ایجاد آنها، مخصوصاً بهطور مداوم، زمان زیادی میبرد.
با این حال، مقالات وبلاگ می توانند تأثیری ماندگار داشته باشند زیرا در وب سایت شما باقی می مانند و در طول زمان به ایجاد ترافیک، سرنخ و فروش بالقوه ادامه می دهند. این به ویژه برای محتوای ابدی “همیشه سبز” که نیازی به به روز رسانی منظم ندارد صادق است.
بله، میانگین پست وبلاگ در حال حاضر حدود چهار ساعت و 10 دقیقه طول می کشد تا ایجاد شود، اما ارزش بلندمدت باعث می شود که هر یک از این دقیقه ها حساب شود.
10. وبلاگ نویسی می تواند استراتژی بازاریابی شما را مشخص کند
ابزار رایگانی مانند گوگل آنالیتیکس می تواند به شما نشان دهد که افراد چه وبلاگ هایی را در وب سایت شما می خوانند و بعد از خواندن آنها به کجا می روند. این یک راه فوق العاده برای جمع آوری داده های ارزشمند در مورد ترجیحات، علایق و تعامل مخاطبان شما است.
این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های بازاریابی خود را اصلاح کنید و محصولات یا خدمات خود را به گونه ای تنظیم کنید که نیازهای مشتری را بهتر برآورده کنید.
وبلاگ نویسی برای موفقیت
در حال حاضر، 68٪ از تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود – هر مقاله جدید وبلاگ فرصت جدیدی برای یافتن وب سایت شما ارائه می دهد. حتی بهتر از آن، کسبوکارهایی که دارای وبلاگ هستند، 67 درصد سرنخ بیشتری در ماه نسبت به مشاغل بدون وبلاگ دارند.
اگر به دنبال راهی برای بهبود استراتژی بازاریابی خود، دستیابی به مشتریان بیشتر، فروش بیشتر و برجسته شدن در صنعت خود هستید، وبلاگ نویسی همین است.
برای کمک به شما برای شروع، من یک کتاب کار موفقیت وبلاگ نویسی ایجاد کرده ام که پر از نکات و اطلاعات است. کشف کنید که چگونه موضوعات جدید را پیدا کنید، چگونه مقالات خود را ساختار بندی کنید، موارد ضروری وبلاگ نویسی SEO و شروع وبلاگ درخشان خود را.
هازل جارت، مدیر SEO در SEO+، در فضای سئو شناخته شده است و در طول 20 سال فعالیت خود جوایز بسیاری را کسب کرده و در سایت های مختلف و معروف منتشر شده است. از طریق خدمات و برنامههای آموزشی او، استراتژیهای سئوی او دهها میلیون فروش برای مشتریانش ایجاد کرده است، و شهرت زیادی برای ارائه نتایج مهم به دست آورده است. آیا می خواهید هیزل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؟ از طریق نمادهای زیر آن را پیدا خواهید کرد.