
اثبات اجتماعی
اثبات اجتماعی نظریه ای است که بر پایه سه اصل اصلی بنا شده است، از جمله:
بررسی شباهت عدم قطعیت
اثبات اجتماعی یک باور روانشناختی است – در این مورد – که آنچه را که دیگران میخرند بر خرید ما تأثیر میگذارد. بخشی از انسان بودن به دنبال ارزیابی رفتار صحیح برای یک موقعیت خاص است. 82٪ از آمریکایی ها قبل از خرید توصیه هایی از دوستان و خانواده خود می گیرند، بنابراین داشتن گواهینامه برای محصولات شما برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان ضروری است.
محصولات و برندهای جدید می تواند به معنای اضطراب خرید* از سوی مشتریان بالقوه شما باشد، صرف داشتن اطلاعات در مورد یک محصول برای تأثیرگذاری بر خرید فرد کافی نیست. با اضافه کردن اثبات اجتماعی (از طریق چیزی مانند بررسی های مثبت)، می توانید افزایش 113 درصدی در تبدیل آنلاین را مشاهده کنید.
*اضطراب خرید؛ یک بلوک روانی که اساساً به این دلیل وجود دارد که مشتری همه چیز را در مورد محصول یا تجارت شما نمی داند.
راه های زیادی برای بهبود تجارت الکترونیک شما از طریق اثبات اجتماعی وجود دارد که عبارتند از:
صفحه اصلی تبلیغات اجتماعی سیستم رتبه بندی صفحات انجمن برای ایمیل های تراکنشی و تبلیغاتی
اگر صفحه شامل عکس هایی از رسانه های اجتماعی باشد، کاربران شش برابر بیشتر احتمال دارد محصولی را خریداری کنند. با وبسایتهایی مانند TrustPilot، صفحات محصول میتوانند شامل یک سیستم رتبهبندی ستاره از خریداران واقعی نیز باشند، به طوری که بیش از سه چهارم مصرفکنندگان بریتانیایی (77%) نظرات مشتریان را «بسیار مهم» یا «مهم» میدانند.
مشتریان
داشتن درک عمیق از مشتری، اینکه چه کسی هستند، به دنبال چه چیزی هستند و غیره برای فروش محصول شما ضروری است – چه در وب سایت شما باشد یا از طریق رسانه های اجتماعی.
ما انجام تحقیقات شخصیت خریدار را توصیه می کنیم و مقاله ای در مورد ایجاد آگاهی از برند نوشته ایم که در اینجا مرتبط است. به درد نمی خورد که بدانید افرادی که محصولات/خدمات شما را می خرند چه کسانی هستند و چرا ممکن است از شما خرید کنند – در واقع برعکس این موضوع صادق است.
شکست در انجام تحقیقات می تواند برای تلاش های شما مضر باشد.
علاوه بر این، داشتن جزئیات مناسب در مورد مشتریان در صفحه محصول شما نیز یک نکته مهم است. سفر خریدار در سال 2023 شامل تحقیقات زیادی در مورد یک برند و محصولات/خدمات آنها می شود، به طوری که 58٪ از مصرف کنندگان گفتند که حداقل یک محصول جدید را از طریق جستجوی اینترنتی کشف کرده اند. با این حال، حتی با این داده ها، تصور نکنید که مشتری همه چیز را در مورد شما می داند. صفحات محصول شما باید حاوی اطلاعاتی باشد که به مشتریان فعلی و آینده شما خدمت می کند، سعی کنید از ویژگی هایی مانند:
داستان سرایی بصری ویژگیهای تجربه کاربر – کشویی، همپوشانی و موارد دیگر. راهنمای محصول سوالات متداول فهرست مطالب
صفحات محصول شما باید به مشتریان بالقوه شما کمک کند تا مشکلی را حل کنند و زندگی آنها را آسان تر کنند (و در نتیجه مشتریان را خوشحال تر کنند). به این فکر کنید که محتوای شما چگونه توانایی محصول شما را برای سرگرمکنندهتر کردن، لذتبخشتر یا کارآمدتر کردن زندگی آنها یا ترکیبی از هر سه نشان میدهد! کاری کنید که مشتری تعجب کند که چگونه بدون محصول یا خدمات شما از طریق محتوای آرمانی به زندگی خود ادامه داده است.
وقتی صحبت از محتوا می شود، مهم است که زیاده روی نکنید و تعادل کامل را برای صفحه خود پیدا کنید. همچنین مهم است که انسان به نظر برسید، جذاب و… خسته کننده نباشید! برای محتوای خود زمان و انرژی بگذارید و نتایج مثبتی را مشاهده خواهید کرد.
تصاویر
ساخت فروشگاه آنلاین شما با چند چالش منحصر به فرد همراه است، این به این دلیل است که مشتریان نمی توانند محصولات را به صورت فیزیکی – از طریق بو، مزه، لمس یا حتی دیدن آنها در زندگی واقعی، تجربه کنند.
ما قبلاً راهنمای تصاویر محصولات تجارت الکترونیک را نوشته ایم که در آن گنجانده شده است.
چرا تصاویر محصول بسیار مهم هستند انواع تصاویر چگونه تصاویر را برای سایت خود بهینه کنیم Google Lens
عکاسی محصول بخش بزرگی از صفحه محصول شما را تشکیل می دهد که ارزش تصاویر عالی را دست کم نگیرید. از تصاویر با کیفیت بالا (و برند) استفاده کنید که می توانند در صفحه اول SERP ها نیز نمایش داده شوند، اما همچنین مطمئن شوید که عکس ها محصول را به درستی منعکس می کنند. توصیه میکنیم با زاویه، نور و فوکوس آزمایش کنید – این فرصتی است برای طراحی تجربهای که محصول شما را در بهترین نور خود (به معنای واقعی کلمه) قرار میدهد.
همچنین، مطمئن شوید که تصاویر شما به انواع محصول شما پیوند دارند، اما همچنین مطمئن شوید که نامهای نامگذاری هوشمندانه روی آنها وجود ندارد، رنگی به نام «سالمون نیمهشب منجمد» میتواند مشتری را گیج کند. یک «ماهی قزل آلا» یا حتی «صورتی» ساده این کار را انجام می دهد.
Call to Action (CTA)
در تعقیب تبدیل، مهم ترین عنصر – دعوت به اقدام (CTA) را نادیده نگیرید. طبق گفته Leighton Interactive، میانگین نرخ کلیک (CTR) برای CTA های دکمه ای 5.31٪ است.
خرید یک محصول باید آسان باشد و اگر صفحه مملو از اطلاعات نامربوط باشد، احتمالاً تبدیل ها را از دست خواهید داد. CTA می تواند به عنوان پلی بین بازاریابی و فروش دیده شود و بخش مهمی از قیف فروش است.
پاسخ متوالی به این سوال “چه چیزی یک CTA موثر را می سازد؟” در سه بخش ارائه می شود:
جذاب – به نیازهای کاربر پیدا کردن آسان – برجسته کردن آن هدایت شده – کاربر را به سفری خاص و کنش محور ببرید