بررسی سلامت SEO شما: آنچه باید اندازه گیری کنید

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

وقتی نوبت به سلامت سئوی وب سایت شما می رسد، پیگیری نحوه عملکرد کارها می تواند دشوار باشد. «سلامت» کمپین شما و نتایجی که ارائه می‌دهد می‌تواند در طول زمان متفاوت باشد، اما انجام بررسی‌ها و ممیزی‌های منظم برای اطمینان از اینکه همه چیز به‌خوبی و بازدهی بهینه پیش می‌رود، تمرین خوبی است – سوال این است که از کجا شروع کنیم؟ از ردیابی شهرت برند خود گرفته تا ردیابی تغییرات در ترافیک یا استفاده از دستگاه، در اینجا چند معیار کلیدی وجود دارد که باید برای حفظ سلامت وب سایت و کمپین سئوی خود اندازه گیری کنید.

شهرت، آبرو

شهرت نام تجاری، کسب و کار و وب سایت شما می تواند نقش مهمی در نحوه نگاه مشتریان فعلی و بالقوه شما به محصولات یا خدمات شما داشته باشد. افرادی که در گذشته با شرکت و وب سایت شما تجربه داشته اند، در مورد همه چیز از محصولات و خدمات شما گرفته تا خدمات مشتری، کارمندان و کیفیت کلی کسب و کار نظر خواهند داشت. بررسی‌ها و اخبار مربوط به کسب‌وکار شما می‌تواند به سرعت در میان مخاطبان شما حرکت کند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید در حال پیگیری و اندازه‌گیری نحوه درک مردم از برند شما هستید.

ابزارهای رسانه های اجتماعی اغلب شامل ردیابی نام تجاری استاندارد می شوند و هر زمان که نام تجاری شما ذکر می شود، هشدار می دهد. آنها همیشه قابل اعتماد نیستند، اما می توانند یک نمای کلی از نحوه مشاهده برند شما در هر زمان توسط مشتریان در شبکه های رسانه های اجتماعی، رسانه های خبری، انجمن ها، وبلاگ ها و موارد دیگر ارائه دهند. شما می توانید از این نوع اطلاعات برای محاسبه احساسات کلی برند خود با مقایسه تعداد ذکرهای مثبت و منفی استفاده کنید.

تغییر ترافیک

در حالی که رتبه بندی گوگل شما، به خصوص برای کلمات کلیدی برتر شما، ارزش نظارت دارد، ترافیک وب سایت شما یک معیار بسیار ارزشمند برای تعیین سلامت کمپین شما است. تغییرات در ترافیک ارگانیک، ترافیک مستقیم، ترافیک ارجاع، ترافیک تبلیغات و حتی تغییرات در ترافیک بازاریابی ایمیلی می تواند نشانه هایی از عملکرد خوب کمپین شما یا در برخی موارد، مشاهده مشکلات باشد.

اگر ترافیک ارگانیک شما کاهش یافته است، باید بررسی کنید که چه چیزی ممکن است اشتباه رخ داده باشد. آیا به‌روزرسانی الگوریتمی وجود داشت که ممکن است بر موقعیت شما در SERP تأثیر بگذارد یا مشکل چیزی عمیق‌تر است؟ بررسی ترافیک صفحات و بخش‌های مختلف وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا مشکل منحصر به یک صفحه خاص است یا اینکه وب‌سایت شما به‌عنوان یک کل دارای ترافیک جستجوی کاهش یافته است. همچنین ارزش این را دارد که بررسی کنید آیا بازاریابی شما اخیراً تغییر کرده است، زیرا این امر می تواند آگاهی از برند را کاهش دهد و در نتیجه جستجوهای مرتبط با نام تجاری را کاهش دهد.

اگر ترافیک مستقیم شما کاهش یافته است، ابتدا باید بررسی کنید که آیا همین اتفاق برای ترافیک ارگانیک شما افتاده است و آیا استفاده از تلفن همراه نیز کاهش یافته است. این می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا این نتیجه یک مشکل گسترده تر است یا فقط تردید. استفاده از تگ UTM برای سایر کانال های بازاریابی نیز می تواند منجر به کاهش ترافیک مستقیم شود.

اگر ترافیک ارجاع شما کاهش یافته است، باید مشخص کنید که ارجاعات شما معمولاً از کجا می آیند و آیا این تغییر در آن مسیرها وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، بک لینک های از دست رفته یا تغییرات در طرح سایت ارجاع دهنده می تواند منجر به کاهش ترافیک ارجاع شود، صرفاً به این دلیل که افراد نمی توانند از لینک استفاده کنند یا آن را پیدا کنند.

با استفاده از دستگاه تلفن همراه

توانایی برداشتن تلفن های همراه و انجام جستجو در چند ثانیه باعث شده است که موبایل 50.13 درصد از کل سهم بازار جستجو را به خود اختصاص دهد و در حالی که رایانه های رومیزی با 47.06 درصد فقط کمی عقب هستند، می توانند بیش از نیمی از ترافیک را جبران کنند. وب سایت دریافت می کند. با حرکت گوگل به سمت نمایه سازی موبایل اول، استفاده از موبایل به معیاری مفید برای ردیابی در زمان تعیین سلامت وب سایت و کمپین سئو تبدیل شده است.

به همین دلیل، پیگیری تغییرات در ترافیک تلفن همراه و استفاده از آن می‌تواند به شما کمک کند در صورتی که سرعت شروع به کند شدن کرد، در اوج بمانید. گزارش‌هایی را تنظیم کنید که ترافیک ماه به ماه تلفن همراه و نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت شما از دستگاه‌های تلفن همراه خود را مقایسه می‌کنند تا از نزدیک به نحوه تغییر همه چیز در طول زمان و اینکه آیا برای بهبود سئوی خاص موبایل شما باید انجام شود، توجه داشته باشید.

تغییرات در سرعت بارگذاری صفحه

سرعت صفحه یک معیار منحصربه‌فرد است که ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما می‌تواند نقش بزرگی نه تنها در نحوه مشاهده وب‌سایت شما توسط گوگل، بلکه در نحوه تعامل بازدیدکنندگان شما با آن نیز ایفا کند. گوگل، به ویژه، می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران بهترین تجربه ممکن را دارند و صفحات با بارگذاری آهسته تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می‌دهند. 40 درصد از مردم معمولاً از صفحات وب که بارگذاری آنها بیش از 3 ثانیه طول می کشد پرش می کنند و به همین دلیل سرعت پایین صفحه واقعاً می تواند نشان دهنده وضعیت ضعیف سئو باشد.

بررسی سرعت صفحه شما با استفاده از PageSpeed ​​Insights Google نسبتاً آسان است، که به شما امتیاز سرعت از 100 را می دهد، و همچنین پیشنهادهایی در مورد بهبود آن و لود کردن موارد در سریع ترین زمان ممکن به شما می دهد. همچنین راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید سرعت صفحات وب را افزایش دهید، از کاهش کدهای غیر ضروری و جاوا اسکریپت، کاهش وضوح و اندازه فایل تصاویر و معرفی بارگذاری تنبل.

خطاهای خزیدن

اگر به Google Webmaster Tools دسترسی دارید، گزارش خطا بینشی سریع از سلامت وب سایت شما ارائه می دهد. اگر خطا یا مشکلی وجود دارد که مانع از خزیدن Google در وب سایت می شود، مانند خطاهای تغییر مسیر، اقدامات دستی و موارد دیگر، این گزارش ها بینشی سریع به شما می دهند تا بتوانید به سرعت و کارآمد مشکل را برطرف کنید. مهم است که نه تنها به خطاهایی که گزارش می شود، بلکه به دفعات یافتن آنها و شدت آنها نیز توجه کنید. دانستن اینکه چه چیزی باید اصلاح شود، چه چیزی باعث آن شده است، و اینکه آیا این یک مشکل تکراری است یا خیر، می تواند به شما کمک کند تا بهترین اقدام را تعیین کنید و اینکه آیا ممکن است روی سئوی شما تأثیر بگذارد یا خیر.

علاوه بر خطاهای خزیدن، شما همچنین باید گزارش های خطایی را که به آنها دسترسی دارید برای همه چیز از محتوای تکراری گرفته تا خطاهای 404 نظارت کنید. خطاهای 404 به خصوص زمانی که صفحه شکسته یا URL توسط ورودی تغییر کرده باشد ظاهر می شود. اگر گوگل وب سایت شما را برای یک کلمه کلیدی با یک URL خاص لیست کرده باشد و سپس آن URL بدون تغییر مسیر مناسب تغییر یابد، خطای 404 رخ می دهد و برای کاربران، این می تواند یک عامل بازدارنده برای وب سایت شما باشد. آنها به احتمال زیاد به دنبال جستجوی اطلاعات یا خدمات مورد نیاز خود در وب سایت شما هستند و لیست SERP دیگری را پیدا می کنند.

راه‌های مختلفی برای بررسی سلامت وب‌سایت و کمپین سئوی شما وجود دارد، اما موارد بالا تنها برخی از مکان‌های کلیدی برای شروع هستند، به خصوص اگر در چند ماه گذشته فعال بوده‌اند. برای اطلاعات بیشتر یا کمک به کمپین سئوی خود، همین امروز با یکی از اعضای تیم ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *