
Google اسناد خود را در مورد واجد شرایط بودن داده های ساختاریافته برای داستان های برتر به روز کرده است. علاوه بر این، این غول موتور جستجو نیز نیازمندیهای تصویر و دستورالعملهای داستانهای برتر را بهروزرسانی کرده است.
در این پست تغییراتی که گوگل به تازگی انجام داده را بررسی و خلاصه می کنیم.
1. داده های ساختاریافته برای داستان های برتر ضروری نیست
مشخص نیست که آیا دادههای ساختاریافته برای واجد شرایط بودن برای داستانهای برتر مورد نیاز بوده است یا خیر. با این حال، جالب است که گوگل اخیرا اسناد را به روز کرده است. طبق آخرین به روز رسانی، گوگل پاراگراف جدیدی را اضافه کرده است که به وضوح اشاره می کند که برای نمایش صفحه در داستان های برتر به داده های ساختاریافته نیازی نیست.
این پاراگراف جدیدی است که گوگل به تازگی اضافه کرده است:
«افزودن دادههای مقاله ساختاریافته به صفحات اخبار، وبلاگ و ورزش میتواند به Google کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره صفحه وب داشته باشد و متن تیتر، تصاویر و اطلاعات تاریخ مقاله بهتر را در نتایج جستجو در جستجوی Google و سایر ویژگیها (مثلاً Google News و Google) نشان دهد. دستیار). در حالی که برای واجد شرایط بودن برای ویژگیهای Google News مانند داستانهای برتر، هیچ الزامی برای برچسبگذاری وجود ندارد، میتوانید مقاله را اضافه کنید تا واضحتر به Google بگویید محتوای شما در مورد چیست (مثلاً اینکه این یک مقاله خبری است، نویسنده کیست یا عنوان آن چیست؟ مقاله است)’.
همانطور که در پاراگراف جدید ذکر شد، داده های ساختاریافته الزامی برای واجد شرایط بودن یک صفحه برای داستان های برتر نیست. گوگل همچنان اضافه کردن داده های ساختاریافته را توصیه می کند، زیرا می تواند به گوگل کمک کند محتوای صفحه را به طور موثرتری درک کند.
2. دیگر نیازی به AMP برای واجد شرایط بودن برای داستان های برتر نیست
AMP یا Accelerated Mobile Pages یک نیاز اساسی برای واجد شرایط بودن یک صفحه برای داستان های برتر بود. این دیگر صدق نمی کند زیرا Google تمام ارجاعات به AMP را از اسناد خود حذف کرده است.
با این حال، این یک تغییر جدید نیست. گوگل برای اولین بار این تغییر را در می 2020 در این پست وبلاگ اعلام کرد که به شرح زیر است:
«برای نمایش داستانها در داستانهای برتر موبایل دیگر نیازی به AMP نیست. برای هر صفحه باز خواهد شد.
3. دستورالعمل های تصویر به روز شده است
علاوه بر این دو تغییر، گوگل دستورالعمل های تصویری خود را برای Top Stories نیز به روز کرده است.
طبق آخرین دستورالعملها، گوگل الزامات تصویر را کاهش داده است.
پیش از این، ناشران مجبور بودند چندین عکس با وضوح بالا با حداقل 800K پیکسل زمانی که ارتفاع و عرض چند برابر میشد، آپلود کنند. پس از این تغییر، ناشران اکنون ملزم به آپلود چندین عکس با حداقل وضوح فقط 50K هستند.
الزامات نسبت تصویر تغییر نکرده است.
این آخرین متن از Google است:
“برای بهترین نتایج، چندین تصویر با وضوح بالا (حداقل 50K پیکسل در عرض و ارتفاع) با نسبتهای تصویر زیر ارائه دهید: 16×9، 4×3، و 1×1».
نتیجه
اگرچه ممکن است این تغییرات جزئی به نظر برسند، اما مهم هستند و میتوانند به ناشران کمک کنند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را از طریق داستانهای برتر هدایت کنند. کاهش نیازهای تصویر یک تغییر خاص است.
منتظر اخبار بیشتر و به روز رسانی سئو باشید.