
گوگل بهتازگی ۶ بهروزرسانی جدید را برای جستجوی محلی اعلام کرد. این به روز رسانی ها در کنفرانس Search On گوگل اعلام شد.
در این پست، همه 6 تغییری که گوگل اعلام کرد، جزئیات مربوط به هر بهروزرسانی آینده و تأثیر آن بر جستجوی محلی و کسبوکار را فهرست میکنیم.
1. رستوران ها را بر اساس ظرف جستجو کنید
اولین بهروزرسانی چیزی است که ما فکر میکنیم اکثر صاحبان رستورانها دوست دارند – بهویژه رستورانهایی که غذاهای محبوب با بیشترین حجم تقاضا ارائه میدهند.
به این دلیل که گوگل قابلیت های جستجوی محلی خود را به روز می کند تا به کاربران موتور جستجو اجازه دهد رستوران ها را بر اساس غذا پیدا کنند. به عبارت دیگر، کاربران موتورهای جستجو می توانند پس از این به روز رسانی مکان های محلی را پیدا کنند که یک غذای خاص سرو می کنند.
برای مثال، «سوپ کوفته نزدیک من» رستورانهای اطراف را نشان میدهد که سوپ پیراشکی ارائه میدهند.
گوگل همچنین اشاره کرد که این ویژگی تفاوت های ظریف و ویژگی های بیشتری را نسبت به مثال فوق در نظر می گیرد. به عنوان مثال، جستجوگران می توانند رستوران هایی با فیلترهایی مانند غذاهای تند، غذاهای گیاهی و غیره پیدا کنند.
توصیه: توصیه ما به صاحبان رستورانهای محلی این است که همه غذاهای موجود را بهطور برجسته در محتوا و محتوای متا وبسایت خود ذکر کنند تا Google بتواند آنها را بخواند و فهرست کند. این به آنها کمک میکند وقتی مردم رستورانهای اطراف را بر اساس وعدههای غذایی جستجو میکنند، رتبه بالاتری کسب کنند.
2. ویژگی People Say برای برجسته کردن تخصص های رستوران
یکی دیگر از ویژگی های جستجوی محلی که برای رستوران ها ارائه می شود People Say است.
ایده این است که رستوران ها اغلب دارای این کیفیت خاص هستند که تعیین کمیت آن آسان نیست. حتی بررسی های گوگل نیز اغلب این را روشن نمی کند.
برای برجسته کردن این تخصص، که اغلب ناملموس و غیرقابل اندازه گیری است، گوگل آنچه را که مردم در مورد یک رستوران خاص می گویند برجسته می کند.
به گفته گوگل، موتور جستجو از یادگیری ماشینی برای تشخیص اینکه چه چیزی یک مکان را متمایز می کند، استفاده می کند. یک الگوریتم یادگیری ماشینی بررسی ها و تصاویر را برای یافتن کیفیت ویژه تجزیه و تحلیل می کند.
توصیه: توصیه ما به صاحبان رستوران این است که کیفیت متمایز خود را در مکانی برجسته برجسته کنند. تصاویری را بارگذاری کنید که این را نشان می دهد. همچنین، هنگام جستجوی نظرات، سؤالات خاصی بپرسید. این میتواند مشتریان را تشویق کند تا در بررسیهای Google خود درباره این کیفیت صحبت کنند، که سپس الگوریتم ماشین Google میتواند آنها را تجزیه و تحلیل و فهرستبندی کند.
3. منوهای دیجیتال پیشرفته
گوگل بهروزرسانی دیگری را برای صاحبان رستورانها اعلام کرد – منوهای دیجیتالی گسترده با نتایج غنی. نکته کلیدی در اینجا این است که یک منوی دیجیتالی پیشرفته (با نتایج غنی) نیازی به کار اضافی از صاحبان رستوران ندارد.
منوی دیجیتال توسعه یافته به این صورت است:
به گفته گوگل:
ما اطلاعات منوی ارائه شده توسط افراد و بازاریابان را که در وب سایت های رستوران هایی که از استانداردهای به اشتراک گذاری داده های باز استفاده می کنند یافت می شوند، ترکیب می کنیم. برای انجام این کار، ما از فناوریهای پیشرفته تصویر و درک زبان، از جمله مدل یکپارچه چندوظیفهای خود استفاده میکنیم.»
4. نمایش زنده
گوگل برای اولین بار سه سال پیش قابلیت Live View را معرفی کرد. بالاخره به گوگل مپ می آید. ویژگی Live View امکان ناوبری زنده را در حالی که کاربر از منظره یاب دوربین گوشی نگاه می کند، می دهد. علاوه بر این، کاربران میتوانند مکانها و مشاغل جالب اطراف را جستجو کنند. نتایج جستجو البته حاوی اطلاعات اضافی خواهد بود.
«با جستجوی Live View، به سادگی تلفن خود را برای جستجو بلند کنید و فورا دستگاه های خودپرداز را در آن منطقه ببینید. همچنین می توانید مکان های مختلفی را مشاهده کنید – از جمله کافی شاپ ها، خواربار فروشی ها و ایستگاه های عمومی. ما ساعات کار و میزان شلوغی یک مکان را به شما نشان خواهیم داد، و میتوانید برای مشاهده جزئیات بیشتر روی هر مکانی ضربه بزنید، مانند خدماتی که آرایشگاه در خیابان ارائه میدهد.”
5. نمای فراگیر
نمای همه جانبه یک پله بالاتر از نمای زنده است. به جای اینکه فقط در نمای خیابان پیمایش کنید، نمای همه جانبه شما را به داخل ساختمان ها و مشاغل می برد.
Immersive View همچنین اطلاعاتی را درباره میزان شلوغی یک موسسه به اشتراک می گذارد.
نمای همه جانبه در زمان راه اندازی فقط به چند شهر محدود می شود:
لندننیویورک سانفرانسیسکو توکیو لس آنجلس6. نمای محله
برخلاف نمای فراگیر و زنده، نمای محله رویکردی کلان تری دارد.
قبل از بازدید، Google چیزهای جدید در محله را برجسته می کند. همچنین فهرستی از مکانهای محبوب را شامل میشود که پس از حضور در همسایگی ارزش دیدن دارند.
به گفته گوگل، این اطلاعات بر اساس اطلاعات ارسال شده توسط کاربر و همچنین هوش مصنوعی گوگل استنباط خواهد شد.