
Google Ads اخیراً اعلام کرد که اکنون میتوانیم توصیهها را به صورت آزمایشی در صفحه آزمایشها پیادهسازی کنیم. این ویژگی جدید به شما امکان میدهد تا ارجاعات را بدون تأثیر بر عملکرد کمپین اصلی خود آزمایش کنید. اگر از نتایج آزمایش راضی هستید، می توانید با انتقال به یک کمپین جدید یا اضافه کردن نتایج آزمایش به یک کمپین اصلی درخواست دهید.
انواع مختلف آزمایش عبارتند از:
برای کمپین های جستجو (تبلیغات جستجوی متنی و پاسخگو) موجود است.
برای کمپین های جستجو و نمایش استفاده می شود. آزمایشهای سفارشی معمولاً برای آزمایش Smart Bidding، انواع تطابق کلمات کلیدی، صفحات فرود، مخاطبان و گروههای تبلیغاتی استفاده میشوند.
برای کمپین های ویدیویی و اکتشافی موجود است. برای تعیین اینکه کدام یک از تبلیغات ویدیویی شما در YouTube موفق تر است استفاده می شود.
این عملکرد اکنون فقط برای توصیه های Broad Match و Target ROAS در دسترس است. اما گوگل اعلام کرد که در ماههای آینده به پشتیبانی از انواع توصیههای بیشتر در صفحه آزمایشها ادامه خواهد داد.
گوگل این ویژگی جدید را منتشر کرده است تا تجربه بازاریابان را هنگام استفاده از ابزار توصیه بهبود بخشد. اخیراً ارجاعها به عنوان کممورد علاقهمندترین بخش PPC انتخاب شدند – میتوانید در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد آن بخوانید.
ما تردید در استفاده از این ویژگی جدید با توصیههای Google Ads را درک میکنیم که به طور کامل زمینه کمپینهای شما را درک نمیکنند و به نظر میرسد امتیاز بهینهسازی Google Ads را ترجیح میدهند. با این حال، می تواند راهی موثر برای دیدن اینکه آیا ارجاعات واقعاً می توانند تأثیر مثبتی بر عملکرد کمپین شما داشته باشند یا خیر.
اگر میخواهید بهترین نکات کاربردی Google برای راهاندازی، مدیریت و بهینهسازی آزمایشهای خود را بیابید، راهنمای بهترین عملکرد آنها را بررسی کنید.
Google Ads به طور خودکار دارایی ها را ایجاد می کند
برخی از ما اکنون به لطف نسخه بتای جدید Google Ads می توانیم به طور خودکار دارایی ایجاد کنیم. این ویژگی به Google اجازه میدهد تا عناوین، توضیحات و سایر داراییها را با استفاده از محتوای موارد زیر تولید کند:
صفحه فرود آگهی صفحات وب مرتبط در همان دامنه با صفحه فرود آگهی تبلیغات متنی موجود در همان گروه تبلیغاتی کلمات کلیدی در همان گروه تبلیغاتی
اگر به این ویژگی جدید دسترسی دارید، میتوانید به Google دستور دهید تا داراییها را از منابع واجد شرایط براساس ارتباط و عملکرد پیشبینیشده تولید کند.
برای مشاهده عملکرد داراییهای تولید شده خودکار خود، به بخش گزارش حساب Google Ads خود بروید.
اگر میخواهید ببینید کدام داراییها در RSA استفاده میشوند، برای مشاهده جزئیات دارایی، از سطح آگهی به گزارش دارایی بروید. همچنین میتوانید با رفتن به «گزارش ترکیبی» ببینید که کدام ترکیب از داراییها استفاده میشوند.
البته، میتوانید با ورود به حساب Google Ads خود، روی تنظیمات، سپس داراییهای تولید شده خودکار و سپس انتخاب خاموش، از داراییهای تولید شده بهطور خودکار انصراف دهید.
گوگل این نسخه بتا را برای برخی از کاربران منتشر کرد زیرا آنها معتقدند که می تواند ارتباط تبلیغات (و در نتیجه امتیاز کیفیت) را بهبود بخشد و در وقت ما صرفه جویی کند. برای مثال، داراییهایی که بهطور خودکار تولید میشوند، متنی از صفحه مقصد، دامنه، و سایر آگهیهای شما در عناوین و توضیحات هستند. همچنین از متنی از کلمات کلیدی گروه تبلیغاتی شما برای سفارشی کردن عناوین و توضیحاتی استفاده می کند که ممکن است با جستجوهای منحصر به فرد تر مطابقت داشته باشند.
مانند هر اتوماسیون دیگری، توصیه میکنیم ابتدا آزمایش کنید تا متوجه شوید که چگونه کار میکند و ببینید آیا در وقت شما صرفهجویی میکند و ارتباط کمپین شما را بهبود میبخشد.
برای درک عمیق تر از نحوه عملکرد این ویژگی، سند راهنمای Google را بخوانید.
برای اطلاعات بیشتر درباره آخرین بهروزرسانیهای Google Ads یا خدمات رسانه پولی ما، امروز با PushON تماس بگیرید.