
مشتریان عصر دیجیتال یکباره خرید نمی کنند. در عوض، آنها گزینه های خود را با مقایسه قیمت ها، زمان تحویل، خواندن نظرات و سایر عوامل ارزیابی می کنند. آنها نیاز به ثبات در گزینه های تحقق و سیال بودن در تمام کانال های فروش دارند که توسط یک تجربه آنلاین ثابت پشتیبانی می شود. این رفتار مشتری، کسبوکارهای تجارت الکترونیک چند کانالی را به سمت گسترش حضور برند خود در کانالهای فروش مختلف سوق میدهد. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه تجارت الکترونیک چند کاناله می تواند به طور چشمگیری شانس موفقیت آنلاین شما را افزایش دهد.
تجارت الکترونیک چند کاناله چیست؟
تجارت الکترونیک چند کاناله، عمل فروش کالا از طریق چندین کانال فروش آنلاین است. از جمله آنها عبارتند از:
فروش در وب سایت خود با استفاده از سبد خرید مانند Shopify، Woo Commerce، Magento و دیگران فروش در آمازون، eBay، Alibaba و سایر بازارها فروش در اینستاگرام، فیس بوک و سایر پلت فرم های رسانه های اجتماعی
مزایای تجارت الکترونیک چند کاناله
1. پایگاه و دسترسی کاربران را افزایش می دهد
اتخاذ یک استراتژی فروش چند کانالی مانند تبلیغات تجارت الکترونیک PPC به شما کمک میکند تا به یک پایگاه مصرفکننده بزرگتر برسید و به شما امکان میدهد هرجا که مشتریانتان خرید میکنند، بفروشید. به این ترتیب، تجارت الکترونیک چند کاناله می تواند نقاط تعامل شما را بهبود بخشد. کمپین های تبلیغاتی PPC تجارت الکترونیک سودآور و بهینه شده برای شرکت ها در هر صنعتی.
2. تبدیل ها را افزایش می دهد
شما می توانید تعامل مشتری را با فروش در کانال های فروش متعدد بهبود بخشید. این به شما امکان می دهد نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و فرصت های فروش خود را افزایش دهید. PPC برای تجارت الکترونیک یک رویکرد تبلیغات آنلاین است که از تبلیغات PPC برای تبلیغ فروشگاه آنلاین و اقلام آن استفاده می کند. این تبلیغات ممکن است در وب سایت ها، سایت های رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو ظاهر شوند. تجارت الکترونیک PPC به طور موثر برای افزایش فروش کار می کند زیرا مشتریانی را که آماده خرید هستند هدف قرار می دهد.
3. تنوع ریسک
اگر یکی از حسابهای فروشنده شما به حالت تعلیق درآمد یا شروع به دریافت تبدیلهای کمتری در یکی از حسابهای فروشنده کردید، فروش چند کانالی میتواند به شما کمک کند از کانالهای فروش دیگر خود با تنوع بخشیدن به ریسک خود حمایت کنید.
4. آگاهی و اعتماد برند را افزایش می دهد
شما میتوانید با فروش در کانالهای فروش تا حد امکان، آگاهی زیادی از محصولات خود داشته باشید و در معرض دید نام تجاری قابل توجهی قرار بگیرید. با وجود یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک، فروش بین کانالی به افراد بیشتری اجازه می دهد تا برند شما را ببینند و شروع به جدا کردن آن از دریای رقبا کنند.
5- رضایت کاربر را بهبود می بخشد
شما می توانید با در دسترس بودن در انواع کانال های در حال تکامل و اثبات شده، یک تجربه خرید یکپارچه را برای مشتریان خود فراهم کنید. بنابراین، اگر به طور مداوم انتظارات مشتری را برآورده کنید، می توانید تجربه مشتری را بهبود ببخشید، خریدهای تکراری را انجام دهید و با ارائه حداکثر راحتی، وفاداری مشتری را ایجاد کنید.
6. اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد
هنگامی که در کانال های فروش مختلف اقدام به فروش می کنید، می توانید اطلاعات زیادی در مورد مشتریان خود مانند تاریخچه خرید، جمعیت شناسی و جغرافیای آنها به دست آورید. از این داده ها می توان برای بررسی نرخ فروش، محصولات پرفروش، محصولات آهسته، سرعت فروش، گردش موجودی و سایر معیارهای کانال استفاده کرد. همه این داده ها به شما در توسعه استراتژی مدیریت PPC تجارت الکترونیک و تلاش های بازاریابی تجارت الکترونیک برای افزایش درآمد کمک می کند.
ردیف پایین
کسب و کار آنلاین شما از یک رویکرد تجارت الکترونیک چند کاناله سود خواهد برد، و همچنین مشتریان شما. وقتی برای اولین بار شروع به فروش روی پلتفرم های مختلف می کنید، ممکن است بسیار زیاد باشد. با کمک های حرفه ای از یک آژانس SEO تجارت الکترونیک و برون سپاری انجام سفارش از یک شریک تدارکات، می توانید از مزایای فروش همه کانال بهره مند شوید: پایگاه مشتری گسترده تر، دیده شدن بیشتر، انجام یکپارچه سفارش، تجربه مشتری بهبود یافته و البته درآمد قابل توجه. رشد