
ممکن است کلمات «بیشترین اینستاگرامشدهها» باعث شود که چند روزنامهنگار دندان قروچه کنند و در توییتر خواستار پایان رسمی این جنون شوند، اما آیا این فرمت همچنان ارزش یک داستان را دارد؟
صنعت روابط عمومی دیجیتال یک چشمانداز دائماً در حال تحول است که از زمان شروع نسبتاً اخیر آن، شاخههای پیوند بیلدینگ این تخصص با تمرکز بر SEO، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با وجود چنین رقابت بالایی برای پوشش و آژانسهای متعدد در سراسر جهان که برای رسیدن به یک هدف تلاش میکنند، مطمئناً فرمتهای موفق در طول زمان اشباع میشوند، بنابراین چگونه میتوانیم فراتر از آنها حرکت کنیم و مطمئن شویم که به طور مداوم از بهترین ایدههای خود استفاده میکنیم؟
در Propellernet، ما دائماً به دنبال زوایای جدید و دیدگاههای تازهای هستیم که ارتباطات ارزشمندی را برای مشتریان خود فراهم میکند و در عین حال محتوای مرتبط با آنها را در اختیار روزنامهنگاران و در نهایت مصرفکنندگان قرار میدهد. بنابراین، ما میخواستیم نگاهی به فرمت «بیشترین اینستاگرامشده» مورد بحث بیندازیم و در مورد نحوه کارکرد آن در گذشته و اینکه چرا هنوز از آن دست نمیکشیم بحث کنیم.
کمپین “اینستاگرام ترین” چیست؟
کمپینهای اینستاگرام میتوانند مسیرهای مختلفی را طی کنند، اما فرمت Most Instagrammed معمولاً با کشیدن مجموعهای از هشتگهای مرتبط و رتبهبندی نتایج بر اساس تعداد دفعات استفاده انجام میشود. اگر میخواهید قدمی فراتر بردارید، حتی میتوانید به ذکر نام تجاری، فالوورهای برند و معیارهایی مانند نرخ تعامل نگاهی بیندازید تا بفهمید که چگونه یک برند با مخاطبان خود در پلتفرم طنینانداز میکند.
خود روش بسیار ساده است و با توجه به اینکه در سال 2021 بیش از یک میلیارد نفر از اینستاگرام استفاده می کنند، به نظر می رسد بی دقتی آن را به عنوان منبع داده رد کنیم. پس چرا در سال های اخیر اینقدر مورد بررسی قرار گرفته است و چرا اینقدر در توییتر برای روابط عمومی دیجیتال گیر کرده است؟ متدولوژی ها در صنعت ما اغلب به دلیل یکپارچگی آنها مورد سوال قرار می گیرند، بنابراین هیچ چیز جدیدی در آنجا وجود ندارد. کاملاً درست است، زیرا صرف نظر از قالب، مسئولیت آژانس روابط عمومی دیجیتال و روزنامه نگار است که از صحت اطلاعات ارائه شده و منتشر شده اطمینان حاصل کنند. با این حال، در مورد «محبوبترین در اینستاگرام»، لزوماً صحت یا اعتبار دادهها مورد انتقاد قرار نمیگیرند، بلکه اغلب «قدیمی» یا «بیش از حد» هستند. در حالی که مطمئن هستیم که همه میتوانیم توافق کنیم که محدودیتها قطعاً حذف شدهاند (بیشتر فرشهای اینستاگرامی کمی در دسترس هستند)، ما نباید آن را به عنوان منبع داده نادیده بگیریم – ما به عنوان یک صنعت فقط باید راهی برای خروج از آن پیدا کنیم. اینستاگرامی ترین روت و یافتن راه های جدیدتر و جالب تر برای استفاده از داده ها.
وقتی کار می کند
محبوب ترین رنگ های رنگ بر اساس اینستاگرام
بازسازی خانه یک تجارت بزرگ در اینستاگرام است، و با توجه به اینکه این پلتفرم تماماً در مورد به اشتراک گذاشتن زیبایی شما با فالوورهای شما است، طراحی داخلی در بسیاری از کانال ها تاثیر جدی دارد. HomeHow فهرستی از سایههای نمادین را از برندهای رنگ مورد تقاضا مانند Farrow & Ball و Dulux گردآوری کرد و از هشتگهای اینستاگرام برای رتبهبندی که محبوبترینهای امسال بودند استفاده کرد.
این کمپین بسیار خوب عمل کرد و توسط افرادی مانند House Beautiful، Homes and Gardens، Ideal Home، Daily Mail و موارد دیگر مورد توجه قرار گرفت، و با توجه به روند نوسازی خانه در اینستاگرام، این کار نمی تواند برای مخاطبان آنها مناسب باشد. این مفهوم در آن زمان جدیدتر بود، محتوا تازه بود، و استفاده از پلتفرم برای سنجش علاقه واقعی به این حوزه بسیار منطقی بود. اگرچه دادههای جستجوی Google نشاندهنده «علاقه» یا «الهام» است، اما استفاده از Most Instagrammed در این زمینه، استفاده واقعی از رنگهای رنگ دیوار رتبهبندی شده در نظرسنجی را برجسته میکند.
شاخص COSMETIFY
Cosmetify Index محتوایی همیشه سبز است که می تواند به طور مداوم به روز شود تا روندهای در حال تغییر را منعکس کند و در عین حال برند را به عنوان یک پیشرو در صنعت تثبیت کند. اگرچه فرمت در اینجا یک شاخص است نه قطعه ای با بیشترین تعداد اینستاگرام، آنها به شدت از داده های اینستاگرام برای کمک به تصمیم گیری در رتبه بندی استفاده کردند. با در نظر گرفتن 200 برند از محبوبترین برندهای زیبایی جهان و رتبهبندی آنها با مشاهده تعداد فالوور، نرخ تعامل و نامهای برند و ترکیب آن با دادههای جستجوی Google و تغییر در حجم جستجو.
اگرچه دادههای اینستاگرام تنها یک جنبه از نحوه رتبهبندی برندها است، موفقیت این کمپین بار دیگر نشان میدهد که اینستاگرام بهعنوان یک منبع داده، نشانه بسیار مفیدی از محبوبیت و احساسات نسبت به آنها است. برندها نباید نگران استفاده از آن باشند، تا زمانی که محتوا مرتبط باشد و در نهایت برای کسانی که به آنها دسترسی پیدا می کند مفید باشد.
زیباترین سفرها، شهرها و سواحل جهان
در اینجا تعدادی از کمپین های خودمان، برخی از موارد مورد علاقه ما از سال 2021 تاکنون آورده شده است. در حالی که میدانستیم برخی از روزنامهنگاران در آستانه (اگر نه قبلاً) از این قالب خسته شدهاند، نمیخواستیم اینستاگرام را به عنوان منبع داده نادیده بگیریم. و مطمئناً سفر نیست، نتایج نظرسنجی نشان می دهد که 45٪ از کاربران اینستاگرام آن را به عنوان یکی از علایق اصلی خود ذکر می کنند.
بنابراین برای یافتن زاویهای جدید، تصمیم گرفتیم آن را برگردانیم و یافتههای اینستاگرام را با دادههای دنیای واقعی مرتبط کنیم تا به معنای واقعی کلمه از «بیشترین اینستاگرامشده» به «زیباترین» تبدیل شود. با اندازهگیری تعداد هشتگها در برابر مسافت پیموده شده واقعی معروفترین سفرهای جادهای جهان، یا نگاه کردن به متراژ مربع بهترین شهرها برای یک دوچرخه و حتی طول محبوبترین سواحل جهان – دادهها را از یک نمونه معمولی دور کردیم. مسابقه محبوبیت هشتگها و رتبهبندیهایی که واقعاً نشاندهنده زیبایی آنها بر اساس تعداد پستهای اینستاگرامی به اشتراک گذاشته شده نسبت به اندازه مکان است.
با مجموع تقریباً 300 بخش پوشش از شرکتهایی مانند Travel and Leisure و Vogue Australia، ما به این کمپینها افتخار میکردیم و از دمیدن زندگی جدید در قالب قدیمی به جای حذف کامل آن لذت میبردیم.
به طور خلاصه
در پایان، ما تقریباً مطمئن هستیم که هنوز نیازی به زدن دکمه پانیک ندارید و نیازی نیست همه ایده های اینستاگرام را از بانک ایده خود حذف کنید. استفاده از دادههای رسانههای اجتماعی مقرونبهصرفه و نسبتاً ساده است و نیازی به تحقیق طولانی مدت ندارد. این می تواند احساسات میلیون ها نفر در سراسر جهان را به دقت به تصویر بکشد، و با بیش از یک میلیارد کاربر که روزانه در مورد تمام جنبه های زندگی خود پست می گذارند، غنا و تنوع بینش داده های دنیای واقعی بسیار زیاد است. بنابراین در جلسات ایده پردازی خود به رفرش ضربه بزنید و مطمئن شوید که محتوای شما قوی، مرتبط و مفید است – آیا مردم به داستان علاقه مند خواهند شد؟ اگر پاسخ مثبت است، پس دلیلی وجود ندارد که پلتفرم به اشتراک گذاری عکس نتواند منبع داده شما باشد، حتی اگر اینستاگرام مربوط به دیروز باشد.