
یافتن کلمات کلیدی و موضوعات با استفاده از Ahrefs
Ahrefs راههای خارقالعادهای برای یافتن کلیدواژههای سفر هدف دارد که میتوانید آنها را در ساختار و محتوای سایت خود بگنجانید.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی
این به شما امکان می دهد کلمات “شروع” را قرار دهید و همه کلیدواژه های برتر سفر را که شامل آن کلمات می شوند، نشان می دهد. رویکرد مورد علاقه من برای این کار استفاده از کوتاه ترین مجموعه کلمات برای شروع، سپس فیلتر کردن با گزارش “با همان شرایط” است.
این همه عباراتی را که شامل این ترکیب از کلمات هستند، به ترتیب تصادفی برجسته می کند:
چیز جالب دیگری که می توانید از این گزارش دریافت کنید در ستون موضوع والدین است. این موضوع به شما می گوید که Ahrefs آن عبارت را بخشی از آن می داند. روی آن کلیک کنید و شما را به گنجینه دیگری از گزینه های کلیدواژه می برد تا به لیست خود اضافه کنید.
سپس می توانید آن عبارات جدید را بردارید و دوباره در گزارش همان شرایط قرار دهید، بشویید و تکرار کنید.
انجام این فرآیند به تنهایی می تواند اطلاعات کافی برای برتری در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و رشد یک سایت را به یک موقعیت واقعا قوی در اختیار شما بگذارد.
اما اگر از آن دسته افرادی هستید که تسلیم نمیشوند، میخواهید برخی از رقبا را نیز بو بکشید.
ابزار Site Explorer
اگر «بهترین مکانها برای بازدید در ماه مارس» را جستجو کنیم، بهترین نتیجه در حال حاضر CN Traveler است. من می توانم این URL را بگیرم و آن را در Site Explorer قرار دهم و سپس به بخش “کلمات کلیدی ارگانیک” نگاه کنم:
این صفحه به تنهایی برای بیش از 1000 عبارت در Google.com رتبه بندی می کند. و Ahrefs تخمین می زند که نزدیک به 11000 بازدید در ماه دریافت می کند! یادت باشه در مورد دم بلند چی گفتم…
نکته اصلی از این گزارش سطح صفحه این است که اگر آن صفحه برای یکی از عبارات رقابتی بزرگ رتبه بندی شود، احتمالاً برای بسیاری از تغییرات دم بلند نیز رتبه بندی می شود. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که فهرست را مرور کنید و این عبارات را به لیست خود اضافه کنید.
همچنین می توانید این کار را برای بسیاری از افراد در صفحه 1 برای عبارات هدف خود انجام دهید، که فقط تعداد عباراتی را که دارید بیشتر می کند.
مثال بالا این کار را در سطح صفحه انجام می دهد، اما شما همچنین می توانید این کار را برای کل سایت انجام دهید تا ببینید رقبای شما از کجا بیشترین بازدید را دارند و ترافیک از چه عباراتی عبور می کند.
شما می توانید این کار را با گزارش کلمات کلیدی ارگانیک نشان داده شده در بالا برای کل دامنه انجام دهید، اما من همچنین دوست دارم از گزارش صفحات برتر استفاده کنم که صفحاتی را در دامنه ای که Ahrefs می گوید بیشترین ترافیک جستجو را دریافت می کنند نشان می دهد:
سپس میتوانید روی هر یک کلیک کنید تا به تفکیک خاصتری از هر صفحه و عباراتی که برای آن رتبهبندی میشود، بپردازید.
همانطور که می بینید، ما یک مجموعه آسان و زیبا از صفحات فرود اولیه را برای دنبال کردن با مطالعه موردی انتخاب کردیم ؛)
نحوه ارزیابی دشواری کلمه کلیدی
بسیاری از مردم می پرسند که رتبه بندی عبارات خاص چقدر سخت است یا چقدر طول می کشد تا به صفحه 1 برسیم.
پاسخ صادقانه این است که شما هرگز مطمئن نخواهید شد. ابزارهای کلیدواژه می توانند تخمینی به شما بدهند، اما من واقعاً به این اعداد اعتماد ندارم. سایتهای کوچکی را میبینید که در صفحه 1 برای عباراتی با نمرات دشواری بالا رتبهبندی شدهاند و سپس عباراتی با نمرههای دشواری پایین را میبینید که وقتی به افرادی که در صفحه 1 هستند، شکستن آنها تقریبا غیرممکن به نظر میرسد.
توصیه من همیشه این است که اگر موضوع برای شما مناسب است، باید محتوای عالی برای آن ایجاد کنید که با رتبه بندی افراد در صفحه 1 مطابقت داشته باشد و در حالت ایده آل حتی بهتر است. اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، با برخی از این پست ها موفقیت را مشاهده خواهید کرد و ترافیک شما از طریق عبارات دم بلند افزایش می یابد.
وقتی شروع به عملی کردن این رویکرد کردیم، در اینجا چه اتفاقی برای تجربه مشتری ما در Roma آمده است:
و من این کار را به روشی جزئی با سایت سفر سئو انجام دادم، اما همچنان شاهد رشد قابل توجهی در نتیجه بودیم: