
کریگ آپتون
مدتی پیش، گوگل اعلام کرد که قصد دارد تعدادی بهبودهای مهم (و مدت طولانی) در ابزار پارامترهای URL خود در کنسول جستجو انجام دهد. پس از آن هیچ اتفاقی نیفتاد – بدون اطلاعات اضافی و هیچ تغییر قابل مشاهده ای در ابزار.
گوگل اکنون از اعلامیه اصلی خود عقب نشینی کرده و تأیید کرده است که از 26 آوریل، ابزار پارامترهای URL به طور کامل حذف خواهد شد. تصمیمی که می تواند بحث برانگیز باشد، زیرا ابزار URL Parameters از زمان معرفی خود در سال 2009 تمایل به تقسیم سئوها به وسط داشت.
به عنوان یادآوری، در اینجا ابزار URL Parameters در آن روز به نظر می رسید:
در توجیه این حرکت، گوگل اساساً گفت که در فضای آنلاین پیچیده امروزی، مکانی برای ابزار پارامترهای URL وجود ندارد یا اصلاً وجود ندارد.
در اینجا متن کامل پیام Google است که تأیید می کند تمام تنظیمات اضافه شده با استفاده از ابزار پارامترهای URL از 26 آوریل دیگر کار نمی کنند:
“ما ابزار پارامترهای URL را پس از 1 ماه در کنسول جستجو بازنشسته می کنیم. هیچ اقدامی از سوی کاربران فعلی ابزار مورد نیاز نیست.”
زمانی که ابزار URL Parameters در سال 2009 در نسخه قبلی کنسول جستجو، یعنی Webmaster Tools راه اندازی شد، اینترنت مکان بسیار وحشی تری نسبت به امروز بود. پارامترهای SessionID بسیار رایج بودند، CMS ها در سازماندهی پارامترها با مشکل مواجه بودند و مرورگرها اغلب اتصالات را قطع می کردند. با استفاده از ابزار URL Parameters، صاحبان سایت با تعیین اینکه چگونه پارامترهای خاصی بر محتوای سایت خود تأثیر میگذارند، کنترل دقیقی بر نحوه خزیدن Google در سایت خود داشتند.
«در طول سالها، گوگل در حدس زدن اینکه کدام پارامتر برای یک سایت مفید است و کدام – به زبان ساده – بیفایده است، بسیار بهتر شده است. در واقع، تنها حدود 1% از تنظیمات پارامتری که در حال حاضر در ابزار URL Parameters مشخص شده اند برای خزیدن مفید هستند. به دلیل کم ارزش بودن ابزار برای کاربران گوگل و سرچ کنسول، پس از 1 ماه ابزار پارامترهای URL را بازنشسته میکنیم.”
در ادامه، برای تعیین عملکرد پارامترهای URL در سایت خود نیازی به انجام کاری ندارید، ربات های گوگل یاد می گیرند که چگونه با پارامترهای URL به طور خودکار کار کنند.”
“اگر به کنترل بیشتری نیاز دارید، میتوانید از قوانین robots.txt استفاده کنید (برای مثال، میتوانید ترتیب پارامترها را در یک دستورالعمل فعال مشخص کنید) یا از hreflang برای تعیین تنوع زبانی محتوا استفاده کنید.”
ما منتظر پاسخ سئوکاران در رابطه با ماهیت استقبال (یا در غیر این صورت) از تصمیم هستیم، در مورد چیزی که همیشه یک ابزار تفرقه انگیز بوده است.
کریگ آپتون
کریگ آپتون با نوشتن محتوایی که برای گوگل بهینه شده است، از کسب و کارهای بریتانیا پشتیبانی می کند. کریگ همچنین مدیر عامل iCONQUER، یک شرکت بازاریابی دیجیتال مستقر در بریتانیا است که وبسایتها را با ابزارهای مناسب برای رقابت آنلاین ارائه میکند. کریگ به عنوان مشاور سئو و مربی سئو با برندهای بریتانیایی مانند FT.com، DJKit، UK Property Finance، Nandos کار کرده است و همچنین از حرفه های مختلفی مانند پزشکان، وکلا، سازندگان، جواهرسازان، جراحان زیبایی و حضور بیشتر در فضای آنلاین پشتیبانی کرده است. با وب سایت های خود کریگ دانش زیادی را در فضای بازاریابی دیجیتال جمع آوری کرده است و به ایجاد فرصت های جدید از طریق همکاری با صاحبان کسب و کار برای به دست آوردن بهترین ارزش برای پول خود اختصاص یافته است.