
اولین تصمیمی که باید در هنگام ثبت دامنه جدید بگیرد این است که کدام ثبت کننده را انتخاب کند – و با وجود نزدیک به 2000 ثبت کننده امروزه، ما باید از انتخاب خود غافل شویم، درست است؟
اما توزیع فعلی دامنه های موجود در بین ثبت کننده ها داستان متفاوتی را بیان می کند:
(منبع داده ها: webhosting.info)
حدود یک سال پیش این نمودار به شکل زیر بود:
GoDaddy رهبر واضحی است و به سرعت به رشد خود ادامه می دهد، که برای من کمی تعجب آور است، زیرا اگر بازار پس از فروش آنها نبود، از قابلیت استفاده وحشتناک و تاکتیک های مزاحم مزایده آنها اطلاع داشته باشم. این روند فقط نشان می دهد که همه آن PBN های نامطلوب پس از شنیدن اینکه ساخت شبکه خود راه حلی است، در حراج های پس از فروش ظاهر می شوند.
حدس بزن چی شده؟ اگر این به معنای واقعی کلمه تنها منبع دامنه های شما باشد، شبکه های شما محدود به شکست هستند. با انجام این کار، ردپایی ایجاد می کنید که اجتناب از آن واقعا آسان است.
با این حال، وضعیت میزبانی بهتر به نظر نمی رسد:
(همان منبع داده بالا)
چیزی که در اینجا به خصوص گیج کننده است این است که از 50,168,023 دامنه ثبت شده با GoDaddy، 36,901,231 نیز با آن میزبانی می شوند (و بله، من تقریباً مطمئن هستم که آنها همان دامنه ها هستند) – این فقط تنبل است! علاوه بر قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد (که ثبت کننده شما را میزبان خود می کند، بنابراین کنترل کامل سایت خود را به آنها می دهد)، همچنین به معنای ایجاد دو ردپا در یک سبد است. این کار را نکنید – همه چیز را تصادفی کنید!