
برای آینده ای بدون دسترسی به داده های تاریخی آماده شوید…
گوگل در ابتدا Google Analytics 4 را حدود 2 1/2 سال پیش با هدف کمک به موفقیت کسبوکارها از طریق مشاهده و تجزیه و تحلیل سفرها و رفتار کاربر در چندین پلتفرم با تمرکز بر ردیابی رویداد معرفی کرد. در مارس 2022، گوگل اعلام کرد که یونیورسال آنالیتیکس را در تابستان 2023 تعطیل خواهد کرد. علاوه بر این، گوگل قصد دارد تا 6 ماه پس از غروب خورشید، داده های UA را بایگانی کند، به این معنی که تمام داده های تاریخی در دسترس نخواهد بود.
این اعلامیه جنجال زیادی به پا کرد و دید که جامعه بازاریابی با تئوری هایی در مورد اینکه چرا گوگل چنین تصمیمی گرفته است، زنده شده است.
بنابراین این برای مشاغلی که با یونیورسال آنالیتیکس کار می کنند چه معنایی دارد؟
چرا؟
گوگل بیان میکند که Universal Analytics برای زمانی طراحی و پیادهسازی شد که تنها یک راه برای تعامل آنلاین با یک برند وجود داشت – مستقیماً در وبسایت آنها و به شدت به کوکیها متکی بود. در عصر جدید مصرفگرایی دیجیتال، مصرفکنندگان احتمالاً از راههای مختلف با کسبوکار و برند شما تعامل خواهند داشت. مستقیماً در وب سایت شما، از طریق برنامه شما یا از طریق کانال های مختلف رسانه های اجتماعی.
گوگل دریافته است که رفتار مصرف کننده تغییر کرده است و بدون یک راه حل اندازه گیری مدرن و سازگار، داده های ارزشمند از بین می روند. Universal Analytics به سادگی قادر به ارائه اطلاعات بین پلتفرمی نیست.
Google Analytics 4 (GA4) را وارد کنید، که به کسبوکارها امکان میدهد سفرهای بین پلتفرمی کاربران خود را درک کنند، از یادگیری ماشینی برای پیشبینی بینشهای جدید، تولید سرنخهای جدید و افزایش فروش استفاده کنند. همه اینها با حفظ حریم خصوصی کاربر.
آنچه تاکنون می دانیم:
تمامی ویژگیهای استاندارد Universal Analytics از ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ پردازش بازدیدهای جدید را متوقف خواهند کرد.
360 کاربر Universal Analytics 3 ماه دیگر دریافت خواهند کرد و بازدیدها از 1 اکتبر 2023 دیگر پردازش نمی شوند.
از این مرحله به بعد، کاربران به مدت 6 ماه به داده های از پیش پردازش شده دسترسی خواهند داشت. اما پس از آن در دسترس نخواهد بود.
ببخشید چی؟
میدونیم درسته؟!
به نظر می رسد از دست دادن داده های تاریخی ارزشمند گامی در جهت اشتباه است. چرا داده های UA را نمی توان در GA4 ادغام یا وارد کرد؟ سال ها و در برخی موارد ده ها سال از داده ها از دست خواهند رفت.
آیا به این دلیل است که مدل های داده کاملاً متفاوت هستند یا به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی است که آنها را مجبور به ترک بازار SMB می کند؟
یونیورسال آنالیتیکس برای مدتی در دسترس خواهد بود و زمان زیادی را برای انتقال و عادت کردن به یک رابط کاملاً جدید می دهد. اما آیا 1 سال زمان برای انتقال و جایگزینی داده هایی که از دست خواهند رفت کافی است؟
ما دوست داریم نظرات شما را در مورد این موضوع بشنویم… در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.
اگر سؤال یا نگرانی در مورد انتقال به GA4 دارید، تیم PushON اینجاست تا به شما کمک کند. لطفاً امروز در تماس باشید و با یکی از اعضای تیم ما صحبت کنید.