
خرید آنلاین در طول همهگیری، تغییر رو به رشد به سمت تجارت الکترونیک را به شدت تسریع کرده است. در ماه مه 2022، فروش اینترنتی با تنظیم فصلی 26.6 درصد از کل فروش های رسمی خرده فروشی را به خود اختصاص داد، در مقایسه با 19.7 درصد در فوریه 2020. حضور آنلاین شما کلید موفقیت کسب و کار شما است، به همین دلیل است که ما این نامه کوتاه – اما راحت – را نوشتیم. راهنمای تصاویر محصولات تجارت الکترونیک
چرا تصاویر محصول مهم هستند؟
ممکن است قبلاً زیاد به آن فکر نکرده باشید، اما تجربه مرور شما در درجه اول از طریق تصاویر به دست میآید. آنها می گویند یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد و تصاویر بی کیفیت می تواند مخاطب شما را به این نتیجه برساند که شما به محصول اهمیت نمی دهید و کیفیت پایین برابر است با یک سایت و خدمات بی کیفیت در ذهن کاربرانی که به دنبال یک محصول عالی هستند. اولین برداشت تصاویر و تصاویر با کیفیت عالی جزء کلیدی تلاش شما برای:
الف) از رقبای خود متمایز شوید
ب) جلب اعتماد بیشتر مشتریان بالقوه
تصاویر شما یک داستان را منتقل می کند و ما مطمئن هستیم که شما یک پایان “خوشبختانه” می خواهید.
نحوه دریافت تصاویرتان نیز بسیار مهم است، آنچه برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند چیزی است که باید آن را بفهمید. در اینجا برخی از گزینه هایی وجود دارد که می توانید برای دریافت تصاویر بصری استفاده کنید:
دانلود از بازارها (همیشه بررسی کنید مجاز است یا خیر) خودتان عکس بگیرید استخدام یک عکاس حرفه ای برای تصاویر محصول تصاویر محصول را از منابع رایگان مانند عکس های استوک رایگان بیابید
تصاویر تجارت الکترونیک شما موثرترین راه برای نمایش یک محصول هستند، اما داشتن یک عکس نیمه مناسب از محصول خود، بدون زمینه کافی نیست. مثلاً بگویید که دارید یک لباس می فروشید. آیا از وب سایتی خرید می کنید که در آن بر روی چوب لباسی نمایش داده می شود و نه در بافت یک انسان واقعی؟ احتمالا نه! که من را به خوبی به بهترین شیوه های تصویر تجارت الکترونیک می آورد.
چگونه تصاویر را برای سایت خود بهینه کنیم
هدف نهایی تصاویر شما باید جذب و جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتری باشد، اما شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه آنها را بهینه می کنید، این کار را انجام دهید.
ترفند این است که کوچکترین اندازه فایل را بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر و بدون تأثیر بر عملکرد سایت خود ایجاد کنید.
طبق گزارش سال 2018 سالسیفای، 73 درصد از خریداران برای تصمیم گیری برای خرید باید حداقل سه تصویر را ببینند، بنابراین چگونه می توانید آنها را متناسب با خود و مشتریانتان بهینه کنید؟
اندازه و فشرده سازی
اندازه تصویر باید برای جایی که در حال نمایش آن هستید مناسب باشد – سعی کنید اندازه فایل تصویر را کمتر از 70-80 کیلوبایت نگه دارید. بعد واقعی بستگی به این دارد که از کدام CMS یا تاجر الکترونیکی استفاده می کنید.
ممکن است لازم باشد آن را فشرده کنید تا اندازه فایل زیر این اعداد بدون افت کیفیت باشد.
فرمت فایل
انتخاب فرمت فایل مناسب برای سایت شما اهمیت زیادی دارد. Google PageSpeed Insights استفاده از فرمت نسل بعدی مانند WebP را برای بهینه سازی تصاویر خود توصیه می کند.
از پیش بارگذاری تصاویر
از پیش بارگذاری بزرگترین تصویر در قسمت قابل مشاهده صفحه، بزرگترین تصویر محتوا (LCP) را بهبود می بخشد، یک جزء حیاتی وب. با بارگذاری اولیه تصویر LCP، میتوانید تصویر اصلی یا بنر وبسایت خود را خیلی زودتر هنگام بارگذاری صفحه نمایش دهید و در نتیجه تجربه کاربری مثبتی را به همراه داشته باشید. این را می توان به بارگذاری تاخیری تصاویر (در زیر قسمت قابل مشاهده صفحه) نیز تعمیم داد.
استفاده از موبایل
بهینه سازی تصاویر خود برای استفاده از تلفن همراه راه دیگری برای بهبود تجربه کاربری و زمان بارگذاری فروشگاه شما است، که به این معنی است که از خدایان الگوریتم استقبال بزرگی خواهید کرد.
نام و متن جایگزین
کیفیت فایل تنها چیزی نیست که تصاویر استفاده شده در سایت شما را بهینه می کند. به نام فایل و متن جایگزین گسترش می یابد. نام های مناسب و خاص را برای تصویر خود انتخاب کنید و متن جایگزین را پاک کنید.
لنز گوگل – آنچه را که می بینید جستجو کنید
گوگل لنز با افزودن به فهرست چشمگیر راههای یافتن اطلاعات گوگل، به کاربران این امکان را میدهد تا در صورتی که نتوانند از طریق جستجوی سنتی تایپ شده آنچه را که نیاز دارند، به جستجوی خود اضافه کنند.
در حالی که جمله “به دنبال آنچه می بینی” بلافاصله مرا به نقل قول افسانه ای روی واکر “بگو آنچه می بینی” را به ذهنم می رساند، این گزاره بسیار کمتر خسیس است.
لنز گوگل چیست؟
گوگل به این سوال به صورت زیر پاسخ می دهد:
Google Lens مجموعهای از قابلیتهای محاسباتی مبتنی بر بینایی است که میتواند آنچه را که به آن نگاه میکنید بفهمد و از آن اطلاعات برای کپی یا ترجمه متن، شناسایی گیاهان و حیوانات، کاوش مناطق یا منوها، کشف محصولات، یافتن تصاویر مشابه بصری و کارهای دیگر استفاده کند. اقدامات مفید
نتایج
هدف گوگل لنز مانند جستجوی سنتی، ارائه نتایج مرتبط و آموزنده است. جالب است بدانید که نتایجی که میبینید تحت تأثیر تبلیغاتی که در الگوریتم جستجوی معمولی Google مشاهده میشود نیستند، در عوض نتایج سایر محصولات Google را برمیگرداند که برای رتبهبندی آن محصولات به الگوریتمها متکی است.
فروشگاه خود را بهینه کنید
قبل از انجام هر کاری، باید مطمئن شوید که محصولات شما در آگهیهای رایگان گوگل نمایش داده میشوند، یا میتوانید یک تبلیغ پولی از طریق Google Shopping اجرا کنید – اما این ویژگیهای رایگان نیز دارد.
لنز گوگل شبیه به جستجوی عکس معکوس گوگل است، اما با هوش مصنوعی پیچیده تر. با این حال، شما اساساً از همان اصول بهینه سازی تصویر برای سئو استفاده می کنید که در بالا ذکر شد.