
اگر تا به حال نشنیده اید، بهینه سازی جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به یک معامله بسیار بزرگ است. بیشتر و بیشتر ما از دستیارهای خانگی و ویژگی های جستجوی صوتی در تلفن های خود استفاده می کنیم، به عنوان مثال برای یافتن سریع آنچه در Google نیاز داریم بدون نیاز به شکستن صفحه کلید. جستجوی صوتی در طول سال ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و البته گوگل آن را می داند! به همین دلیل است که بهینه سازی محتوای وب سایت شما برای جستجوی صوتی و همچنین جستجوی سنتی اکنون یک ضرورت مطلق است.
بیش از نیمی از ما در حال حاضر از جستجوی صوتی در تلفن های خود استفاده می کنیم و با افزایش COVID-19، بسیاری برای جلوگیری از انتشار ویروس ها و میکروب ها به جستجوی هندزفری روی آورده اند.
جستجوی صوتی نیز هوشمندتر می شود. در حالی که جستجو به طور سنتی حول عبارات کوتاهی می چرخد که ممکن است از نظر شفاهی چندان معنی نداشته باشند، دستگاه های هوشمند در حال یادگیری نحوه پاسخ مناسب به سوالات واقعی هستند. آنها همچنین درباره کاربران خود بیشتر می آموزند تا پاسخ های مناسب را محدود کنند.
اما با بهینه سازی جستجوی صوتی از کجا شروع می کنید؟ همیشه ایده خوبی است که با کارشناسان تماس بگیرید. با این حال، در اینجا چند نکته عالی وجود دارد که می توانید بلافاصله با وب سایت خود عمل کنید تا از بازی جلوتر باشید.
کلمات کلیدی خود را محاوره ای کنید
این به معنای بهینه سازی برای بیش از یک یا دو کلمه به هم چسبیده است. شما باید روی عبارات دم بلند تمرکز کنید، اما این بدان معنا نیست که به هر حال باید کلمات کلیدی کوتاه شده را نادیده بگیرید.
بهینه سازی جستجوی صوتی حکم می کند که عباراتی مانند “از کجا می توانم یک قصابی باز در چسترفیلد پیدا کنم” بسیار مفیدتر از “قصابی در چسترفیلد” است. این فقط یک مثال است، اما اگر بیشتر به این فکر کنید که مردم چگونه با دستگاههای جستجوی خودکار خود صحبت میکنند، آنگاه خواهید دید که بهینهسازی صدا بسیار آسانتر است.
به سوالات سریع و مستقیم پاسخ دهید
بهینه سازی جستجوی صوتی همه چیز در مورد رسیدن به نقطه است. ممکن است در روزگار گذشته، افزودن محتوای طولانی کلمه کلیدی برای برخی از اپراتورهای سیاهپوست یک راه گریز بوده باشد، اما این روزها Big G به چنین مواردی دست میزند – و به درستی هم همینطور است.
علاوه بر این، رسیدن به موضوع به جستجوگران صوتی کمک می کند. به جای اینکه عنوانی را با یک سوال تنظیم کنید و تا زمانی که در محتوا بسیار پایین تر از آن هستید به آن پاسخ ندهید، باید سعی کنید در اسرع وقت پاسخ دهید. این بدان معنی است که آنها می توانند پاسخ های کوتاه مورد نیاز خود را دریافت کنند و اگر می خواهید زمینه بیشتری در پایین صفحه ارائه دهید، بیشتر بخوانید.
اگر با صدای خود جستجو می کند، هیچ کس نمی خواهد بشنود که شما در حال خرابکاری هستید. متاسفم برای آن!
تحقیق کن
مانند تمام زمینه های سئو، مطمئن شوید که به طور فعال در مورد اینکه چه کسی شما را جستجو می کند و چه کسی شما را پیدا می کند، تحقیق کنید. اگر وارد بازاری میشوید که بعید به نظر میرسد از جستجوی صوتی استفاده کنید، احتمالاً ارزش زیادی برای وقت شما نخواهد داشت.
با این حال، هر زمان که ممکن است، همیشه ارزش اولویت دادن به آن را دارد. مگر اینکه کسب و کار شما فقط برای کاربرانی که از جستجوی متنی خالص استفاده می کنند جذاب باشد، ممکن است مسیر سودآوری را برای رسیدن به یک پایگاه مشتری جدید رها کنید.
روی سؤالات متداول تمرکز کنید
همانطور که گفته شد، پاسخ به سوالات برای بهینه سازی جستجوی صوتی حیاتی است. حتی یک راه بهتر برای رسیدگی به این موضوع ایجاد یک صفحه پرسشهای متداول واضح و مختصر است. اگر میتوانید پاسخهای یک جملهای بدهید، زیرا این کار دوباره به کسانی که در تلفنهای هوشمند یا دستگاههای خانگی خود سؤال میپرسند کمک میکند.
سؤالات را با «چه کسی»، «چه موقع»، «چه» و غیره شروع کنید. – قیدهای پرکاربردی که گوگل برای افرادی که به صورت صوتی جستجو می کنند برجسته می کند. همچنین، مطمئن شوید که صفحات سؤال شما، در صورت وجود، به آسانی یافت می شوند و همیشه به سرعت بارگیری می شوند. اگر آنها نباشند، نه سیری و نه الکسا امید زیادی برای یافتن شما نخواهند داشت.
نشانه گذاری خود را وصل کنید
ما همیشه گفتهایم که سئوی فنی به همان اندازه مهم است که واضح است، و این مطمئناً برای جستجوی صوتی نیز صادق است. واقعیت این است که اگر جستجوگرهای صوتی امیدی به یافتن شما داشته باشند، سایت شما باید آنچه را که واقعاً ارائه میدهید به وضوح به موتورها بگوید.
این بدان معنی است که نشانه گذاری و HTML شما در پشت صحنه باید به وضوح مشخص کند که چه کاری انجام می دهید و چه کسی از محتوا و خدمات شما بیشتر سود می برد. البته این سمت از چیزها می تواند کمی فنی باشد – به همین دلیل است که به طور کلی ایده خوبی است که با افراد حرفه ای تماس بگیرید.
بهینه سازی برای جستجوهای موبایل و محلی
جستجوهای محلی و جستجوهای موبایلی البته در عصر مدرن طلایی هستند. به همین دلیل است که باید به همان اندازه که روی کلمات کلیدی محلی خود تمرکز می کنید، روی طراحی وب واکنشگرا نیز تمرکز کنید.
به عنوان مثال، اطمینان از تمرکز روی عباراتی مانند «نزدیک من» و هدایت جستجوگران به سمت محتوای فوق خاص با رسانهای که مربوط به ناحیهای است که میخواهید روی آن تمرکز کنید، برای بهینهسازی جستجوی صوتی بسیار مفید است.
یکی از بهترین کارهایی که می توانید دوباره انجام دهید این است که مطمئن شوید وب سایت شما به سرعت بارگذاری می شود و پاسخ های بسیار واضحی دارید. این به اندازه جستجوی صوتی برای دستگاه های تلفن همراه مفید خواهد بود.
وحشت نکنید!
بهینه سازی جستجوی صوتی چیز جدیدی نیست، اما برای بسیاری از صاحبان وب سایت می تواند تجربه جدیدی عجیب به نظر برسد. به همین دلیل است که ایده خوبی است که در مورد این موضوع مطالعه کنید – و مطمئن شوید که یک تماس مستقیم سئو دارید که می تواند به شما در گرفتن بهترین نتایج کمک کند!
در SEO CoPilot، ما همیشه در نبض جستجو هستیم. جستجوی صوتی به تازگی شروع شده است – بنابراین اکنون واقعاً زمان آن است که مطمئن شوید محتوای شما برای افرادی که از دستیارهای خانگی و تلفن های هوشمند استفاده می کنند راحت است.
اگر میخواهید درباره بهینهسازی جستجوی صوتی اطلاعات بیشتری کسب کنید یا میخواهید بدانید از کجا بهتر است شروع کنید، همین الان با ما تماس بگیرید – یا از طریق یک فرم وب با تیم ما تماس بگیرید و ما با شما مشورت خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم به روش صحیح وارد شوید. .