
تحقیق در مورد مخاطب قبل از ایجاد استراتژی محتوا حیاتی است. در غیر این صورت، چگونه می دانید که محتوایی که ارائه کرده اید واقعا برای مشتریان شما مفید خواهد بود؟
با ساختن یک “شخصیت” از مشتری ایده آل خود شروع کنید، فردی جعلی که نماینده مخاطبان شماست.
هرچه بیشتر در مورد آن «شخصیت» بدانید، بیشتر میتوانید به احساسات و مشکل مشتری خود کمک کنید.
با اطلاعات ساده ای مانند عنوان شغلی و نوع شرکتی که در آن کار می کنند شروع کنید، سپس گسترش دهید.
در اینجا چند سوال در مورد مشتری شما وجود دارد که به شما کمک می کند شخصیت خود را بسازید.
عنوان شغلی آنها چیست؟
آنها برای چه نوع شرکتی کار می کنند؟
به چه کسی باید گزارش دهند؟
بزرگترین چالش یا ناامیدی آنها در زندگی/کارشان چیست؟
از چه ابزار یا محصولات دیگری استفاده می کنند؟
آنها وقت خود را در چه بسترهای اجتماعی صرف می کنند؟
آنها درگیر چه سرگرمی ها یا فعالیت های اجتماعی هستند؟
برخی از این سوالات ممکن است بیشتر شخصی به نظر برسند تا مربوط به تجارت، اما هر چه بیشتر بتوانیم مشتری را درک کنیم و آن را انسانی کنیم، محتوای شما بهتر می شود.
به عنوان مثال، وقتی میدانید برنامههای تلویزیونی مورد علاقه آنها چیست، میتوانید با تکان دادن سر به آنها عناوین وبلاگ سرگرمکننده بسازید که آنها را بیشتر درگیر کند.
اگر درگیر این هستید که از کجا شروع کنید، HubSpot یک ابزار پرسونای رایگان عالی دارد که از شما یک سری سؤال می پرسد تا به شما کمک کند نماد مشتری ایده آل خود را ایجاد کنید.