راهنمای کامل الگوهای صفحه وب

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
مروری بر برنامه وابسته GreenGeeks | راهنمای عمیق

اگر به دنبال یک برنامه وابسته خوب در طاقچه میزبانی وب بوده اید و ایده هایتان تمام شده است، این ادامه مطلب

GPT-3 Business Email Generator توسط دنی ریچمن

اگر من را در توییتر دنبال کنید، ممکن است متوجه این توییت شده باشید که بسیار مورد توجه قرار گرفته ادامه مطلب

جاوا اسکریپت و جاوا – نحوه کار آنها در برنامه های html

پس جاوا اسکریپت چیست؟ جاوا چیست؟ برای همه توسعه دهندگان وب نوپا، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که ادامه مطلب

6 بهترین ارائه دهنده میزبانی ایمیل در بریتانیا

سه واقعیت جالب برای فکر کردن: 59 درصد از مصرف کنندگان تأیید می کنند که ایمیل های بازاریابی بر تصمیمات ادامه مطلب

قالب های طرح بندی وب سایت چیست؟

نحوه طراحی یک صفحه وب بیشتر از ظاهر خوب است – چیدمان خاص چیزی است که به دقت در نظر گرفته می شود و عوامل و اهداف متعددی را در نظر می گیرد.

یک چیدمان صفحه وب ایده آل به راهنمایی کاربران وب سایت در طول سفر کاربر مورد نظر و از طریق قیف وب کمک می کند. اما همه وب سایت ها اهداف متفاوتی دارند و بنابراین برای دستیابی به آنها به طرح بندی های متفاوتی نیاز خواهند داشت.

طراحان وب از الگوهای چیدمان اثبات شده برای هدایت کاربران از یک عنصر UI (واسط کاربری) کلیدی به عنصر بعدی استفاده خواهند کرد.

با تنظیم یک طرح بندی قوی، کاربر را به تعامل کامل با صفحه تشویق می کند و احتمال اینکه کاربران روی دکمه های فراخوانی مورد نظر شما کلیک کنند را افزایش می دهد – که منجر به تبدیل وب سایت بیشتر می شود.

دو الگوی رایج مورد استفاده در طراحی صفحه وب وجود دارد – الگوهای طرح بندی “F” و “Z”. آنها نشان می دهند که چگونه چشم کاربر در سراسر صفحه در یک الگوی خاص حرکت می کند و چگونه آنها می توانند در نقاط کلیدی تعامل داشته باشند.

در این پست وبلاگ، ما شما را از طریق این طرح‌بندی‌ها راهنمایی می‌کنیم – توضیح می‌دهیم که آنها چه هستند، چگونه به نظر می‌رسند و برای چه مواردی استفاده می‌شوند.

طرح بندی F

طرح “F” بر اساس خواندن کاربر از چپ به راست در سراسر صفحه قبل از حرکت به پایین برای خواندن قسمت بعدی اطلاعات مهم و در نهایت حرکت در سمت چپ است – بنابراین شبیه یک شکل “F”.

در اینجا به نظر می رسد:

این الگو برای صفحات غنی از محتوا با جنبه های مختلف اطلاعات مفید است – جایی که هدف کاربر این است که محتوای صفحه را قبل از تعامل اسکن کند.

معمولاً با محتوای چیدمان شده سنتی که دارای عنوان روی متن/تصویر و فراخوان برای اقدام (مثلاً صفحه محصول تجارت الکترونیک) است، استفاده می‌شود.

طرح Z

الگوی طرح‌بندی «Z» از روش معمول خواندن پیروی می‌کند و کاربر را از گوشه سمت چپ بالای صفحه شروع می‌کند و قبل از حرکت به پایین به گوشه سمت چپ پایین صفحه، چشم او را به سمت بالا هدایت می‌کند. آخرین حرکت در حرکت به سمت راست است که به یک نقطه پایانی منتهی می شود که معمولا یک دکمه CTA است.

این الگو عمدتاً در صفحات فرود استفاده می شود که از فضای سفید زیادی استفاده می کنند تا کاربر را به مهمترین قسمت صفحه تشویق کند.

نقطه شروع در این چیدمان بسیار مهم است – یک نقطه شروع رایج، لوگوی برند در گوشه سمت چپ بالای ناوبری است که یک نقطه شروع طبیعی برای چشم کاربر فراهم می کند.

چگونه آنها را آزمایش کنیم

ممکن است انتخاب روشنی برای شما و وب سایت شما وجود نداشته باشد. اغلب تنها راه برای مطمئن شدن از تست کردن است. Enter – تست A/B.

تست A/B یک روش رایج برای تعیین اینکه کدام مدل برای وب سایت بهتر کار می کند است. آزمایش دو گزینه مختلف توسط کاربران واقعی به شما کمک می کند از مدلی استفاده کنید که برای هدف مناسب است.

می‌توانید عملکرد هر نمونه را با اهدافی که برای صفحه دارید اندازه‌گیری کنید و ببینید که چگونه آنها مقایسه می‌شوند. هر چیدمان به بهترین وجه به اهداف شما می رسد، انتخاب واضحی است و با مخاطبان زنده دقیق آزمایش شده است.

همچنین می‌توانید از نرم‌افزار Heatmap مانند Hotjar استفاده کنید تا بررسی کنید که چیدمانی که استفاده می‌کنید طبق برنامه کار می‌کند.

این نرم افزارها نقاط تعامل واقعی کاربر را برای ایجاد نقاط مهم صفحه ثبت می کنند، که سپس می توانند برای سنجش نحوه تعامل کاربران با صفحه تجزیه و تحلیل شوند.

اهمیت تجربه کاربر

انتخاب طرح‌بندی شما و نحوه اجرای آن برای یک تجربه کاربری خوب بسیار مهم است.

اگر دید واضحی از اهداف و مقاصد سایت خود دارید، راهنمایی کاربران برای اطمینان از جریان خوب بسیار مهم است. اما باید شهودی و طبیعی باشد…

اکثر کاربران نمی خواهند به این فکر کنند که برای رسیدن به جایی که می خواهند باید کدام مسیر را طی کنند، بنابراین اطمینان از آسان بودن آن برای آنها ضروری است.

ایجاد یک سفر یکپارچه از طریق وب سایت به احتمال زیاد کاربران را به بازگشت تشویق می کند زیرا قبلاً در بازدیدهای قبلی تجربه مثبتی از سایت داشته اند.

قرار دادن عناصر مهم محتوا و CTA ها در موقعیت های مناسب به هدایت کاربر به مقصد مورد نظر کمک می کند و باعث می شود کاربر راضی بماند و تبدیل را تکمیل کند.

به متخصصان اعتماد کنید

امیدواریم این وبلاگ نه تنها به توضیح طرح‌بندی‌های مختلف صفحات وب کمک کرده باشد، بلکه ظاهر سایت شما بسیار مهم است – برای چیزی بیش از زیبایی‌شناسی.

با این حال، این فقط یک مقدمه است و دنیای طراحی وب هم فوق العاده پیچیده و هم همیشه در حال تکامل است.

سرمایه گذاری در یک وب سایت با طراحی ضعیف می تواند منجر به هدر رفتن بودجه بازاریابی شود، بنابراین بسیار مهم است که پروژه را به یک متخصص بسپارید.

خدمات طراحی وب برنده جوایز ما به کسب‌وکارهای بی‌شماری کمک کرده است تا به اهداف خود دست یابند – و با همکاری تیم توسعه وب ما، وب‌سایت‌های خیره‌کننده و مؤثر ایجاد می‌کنند.

امروز برای یک نقل قول رایگان تماس بگیرید.

تام یک توسعه دهنده وب جوان است که علاقه زیادی به همه چیز UX دارد.

مقالات مرتبط :


مروری بر برنامه وابسته GreenGeeks | راهنمای عمیق

اگر به دنبال یک برنامه وابسته خوب در طاقچه میزبانی وب بوده اید و ایده هایتان تمام شده است، این ادامه مطلب


GPT-3 Business Email Generator توسط دنی ریچمن

اگر من را در توییتر دنبال کنید، ممکن است متوجه این توییت شده باشید که بسیار مورد توجه قرار گرفته ادامه مطلب


جاوا اسکریپت و جاوا – نحوه کار آنها در برنامه های html

پس جاوا اسکریپت چیست؟ جاوا چیست؟ برای همه توسعه دهندگان وب نوپا، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که ادامه مطلب


6 بهترین ارائه دهنده میزبانی ایمیل در بریتانیا

سه واقعیت جالب برای فکر کردن: 59 درصد از مصرف کنندگان تأیید می کنند که ایمیل های بازاریابی بر تصمیمات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *