
ایجاد نمایه «Google برای کسبوکار من» راهی عالی برای جذب مشتریان جدید به کسبوکارتان از طریق جستجوی Google و Maps است، بهخصوص اگر یک کسبوکار محلی هستید. در این راهنما، به این میپردازیم که نمایه «Google برای کسبوکار من» چیست، چرا به آن نیاز دارید، چه ویژگیهایی را میتوانید بهینه کنید و چگونه دادههای «Google برای کسبوکار من» خود را به Google Analytics متصل کنید.
Google My Business چیست؟
«Google برای کسبوکار من» یک فهرست کسبوکار رایگان است که به شما امکان میدهد جزئیات تماس، مکان، خدمات، محصولات و عکسهای کسبوکارتان را ارائه دهید. این به کاربران نشان می دهد که اگر در منطقه محلی جستجو می کنند کجا و چگونه از کسب و کار شما بازدید کنند.
داشتن حساب «Google برای کسبوکار من» فقط برای کسبوکارهایی در دسترس است که با مشتری تماس دارند، بهعنوان مثال اگر صاحب یک رستوران یا فروشگاه هستید، یا اگر با ملاقات با مشتریان، مانند یک شرکت حقوقی، خدمات خاصی ارائه میدهید.
چرا به حساب Google My Business نیاز دارید؟
داشتن نمایه «Google برای کسبوکار من» راهی عالی برای جذب کاربران جدید و انتشار اخبار کسبوکارتان است. سئوی محلی شما احتمالاً به دلیل نمایش لیست زمانی که کاربر با استفاده از Google Maps برای کسب و کارهای اطراف جستجو می کند، بهبود می یابد. داشتن فهرست «Google برای کسب و کار من» مزایای بیشتری دارد، از جمله:
نقشه های تصویری: هنگامی که کسب و کار خود را در نمایه «Google برای کسب و کار من» ادغام کردید، می توانید مکان دقیقی را در Google Maps ارائه دهید تا به کاربران نشان دهید کسب و کار شما کجاست و پیدا کردن شما را برای آنها آسان تر می کند. اطلاعات ارزشمند: میتوانید نمایه «Google برای کسبوکار من» خود را به حساب Google Analytics خود پیوند دهید، جایی که میتوانید درباره اینکه کاربران چگونه کسبوکار شما را پیدا میکنند و اینکه آیا آن را از طریق جستجو، Google Maps یا خود فهرست انجام میدهند، اطلاعات بیشتری کسب کنید. افزایش تعامل: با یک فهرست کاملاً بهینه شده و قابل اعتماد در «Google برای کسبوکار من»، کاربران احتمالاً با پستها، خدمات و محصولات شما تعامل و تعامل دارند. به علاوه، آنها حتی ممکن است یک بررسی مثبت برای شما بگذارند! چگونه یک حساب Google My Business راه اندازی کنیم
اگر هنوز یک حساب Google برای کسب و کار من راهاندازی نکردهاید، میتوانید این مراحل ساده را برای شروع دنبال کنید:
برو به https://google.com/business کلیک کنید “اکنون مدیریت کنید” نام کسب و کار خود را وارد کنید و سپس روی “بعدی” کلیک کنید آدرس خود را وارد کنید (اگر فروشگاه فیزیکی ندارید، می توانید روی “من کالا و خدمات را ارائه می دهم” کلیک کنید. به مشتریان من و آدرس خود را پنهان کنید) دقیق ترین دسته کسب و کار اصلی را انتخاب کنید شماره تلفن و URL وب سایت خود را اضافه کنید
پس از تکمیل این مراحل، آماده شروع بهینه سازی فهرست خود هستید.
چگونه نمایه Google My Business خود را بهینه کنیم
چندین فاکتور وجود دارد که گوگل هنگام تعیین رتبه بندی جستجوی محلی در نظر می گیرد که عبارتند از:
ویژگیهای نمایه «Google برای کسبوکار من»: این ویژگی شامل میزان مطابقت فهرست «Google برای کسبوکار من» با جستجو و بهروز بودن اطلاعات کسبوکار شما است. شخصی سازی: این شامل فاصله مکان کسب و کار شما با مکان جستجوگر است. سئوی درون صفحه: این شامل بهینه سازی صفحه وب سایت، اعتبار دامنه و اطمینان از سالم بودن آن از لحاظ فنی است.
در این راهنما، ما بر دو عامل اول تمرکز خواهیم کرد.
اطلاعات تماس ویژگی های نمایه کسب و کار من در Google
افزودن اطلاعات تماس خود برای کسب و کارتان برای آگاه نگه داشتن کاربران بسیار مهم است. در صورت نیاز می توانید شماره تلفن، وب سایت، ساعات کاری و سایر جزئیات ضروری خود را کنترل و به روز کنید. بدیهی به نظر می رسد، اما از نام واقعی کسب و کار خود برای عنوان استفاده کنید، زیرا افزودن کلمات کلیدی اضافی برخلاف شرایط خدمات Google است و ممکن است فهرست شما را جریمه کند. (همچنین، افزودن کلمات کلیدی به نمایه «Google برای کسبوکار من» تأثیری بر رتبهبندی جستجوی شما ندارد!)
شرح کسب و کار
در نمایه «Google برای کسبوکار من»، میتوانید انتخاب کنید که کدام دسته اصلی برای کسب و کار شما مناسب است، و همچنین توضیحی اضافه کنید تا به کاربران اطلاع دهید که شما چه کسی هستید و چه نوع محصول یا خدماتی را ارائه میدهید.
تصاویر
یکی دیگر از راههای بهبود بهینهسازی «Google برای کسبوکار من»، اشتراکگذاری عکسهای مکان کسبوکارتان، انواع خدمات است.
ارائه می کنید یا محصولاتی که به مشتریان خود ارائه می دهید. علاوه بر این، مشتریان می توانند عکس های خود را که در محل کار شما گرفته اند به اشتراک بگذارند و آپلود کنند. این یک فرصت عالی برای به جای گذاشتن یک اثر ماندگار و مثبت بر مصرف کنندگانی است که می خواهند بیشتر بدانند.
انتشارات
پستها روشی عالی برای بهینهسازی مؤثر نمایه «Google برای کسبوکار من» شما هستند. آنها اساسا قرار گرفتن در معرض رایگان برای کسب و کار شما هستند. آنها در پایین نمایه شما در دسکتاپ و در یک بخش اختصاصی در برنامه Google Maps در تلفن همراه ظاهر می شوند.
4 نوع پست وجود دارد که می توانید استفاده کنید:
پست های جدید: به طور منظم به کاربران در مورد آنچه در کسب و کار شما اتفاق می افتد اطلاع دهید. پست های رویداد: با استفاده از ویژگی محدوده تاریخ، همه رویدادهایی را که برنامه ریزی کرده اید به کاربران اطلاع دهید. پست های پیشنهادی: تخفیف های منحصر به فرد، پیشنهادات یا کدهای بازخرید را بدهید. پست های محصول: با درج نام محصول و محدوده قیمت محصولات پرفروش یا پیشنهادی خود را به نمایش بگذارید. بررسی ها
وقتی به دنبال یک شرکت، خدمات یا محصول جدید می گردیم، همه ما به بررسی خوب بودن بررسی ها نگاه می کنیم. آنها یک عنصر کلیدی در ایجاد اعتماد و قابلیت اطمینان هستند.
در نمایه «Google برای کسبوکار من» شما، مشتریان میتوانند هر چقدر که میخواهند اطلاعاتی درباره تجربه خود با کسب و کار شما به اشتراک بگذارند. اینها بهطور خودکار ظاهر میشوند، که میتواند به نفع شما یا علیه شما باشد – بنابراین توصیه میکنیم بازخورد خود را زیر نظر داشته باشید تا اگر بازخورد منفی وجود داشت، بتوانید مودبانه و حرفهای برای رسیدگی به این موضوع پاسخ دهید.
ایده ارائه نظرات شما برای همه این است که اگر رتبه بالایی داشته باشید، به احتمال زیاد توجه کاربران جدید و مشتریان بالقوه را به خود جلب خواهید کرد.
پرسش و پاسخ
شما می توانید با ارسال پاسخ به سوالات متداول به طور مستقیم در نمایه خود و اجازه دادن به مشتریان برای پرسیدن سوال از شما، اطلاعات مهمی را ارائه دهید. این امر به به روز نگه داشتن مشتریان شما و همچنین ایجاد اعتبار کمک می کند.
موقعیت مکانی شخصی سازی
مکان دقیق کسب و کار شما در نتایج جستجو به همراه یک نقشه محلی برای نشان دادن مکان شما در نقشه کاربر ظاهر می شود. این یک راه عالی برای افزایش دید کلی کسب و کار شما است.
چگونه Google My Business را به Google Analytics متصل کنیم
واضح است که یک «Google برای کسبوکار من» بهخوبی بهینهسازی شده میتواند به کاربران کمک کند شما را پیدا کنند، زیرا حاوی تمام اطلاعاتی است که کسی برای تماس با شما نیاز دارد. اما چگونه میدانید که وبسایت شما از طریق Google My Business در مقایسه با سایر ترافیک جستجوی ارگانیک شما چقدر ترافیک دارد؟ داده ها کجاست؟ می توان آن را در Google Analytics پیدا کرد، فقط به تنظیمات ردیابی اضافی نیاز دارد. این شامل ورود به داشبورد Google برای کسب و کار من و افزودن یک کد UTM کمپین است.
کد UTM کمپین چیست؟
کد UTM کمپین کدی است که میتوانید برای ردیابی منبع، رسانه و نام کمپین به یک URL سفارشی متصل کنید و به دادهها اجازه دهید از طریق Google Analytics عبور کنند.
هنگامی که کد UTM خود را ایجاد کردید، URL وب سایت فعلی خود را با URL سفارشی خود در داشبورد «Google برای کسب و کار من» جایگزین کنید.
کجا می توان ترافیک را در Google Analytics و GA4 Google Analytics پیدا کرد در Google Analytics، به Acquisition > All Traffic > Source/Medium بروید. در نوار جستجو، عبارت “googlemybusiness” را جستجو کنید. = این همان چیزی است که هنگام ساخت کد UTM منبع کمپین نامیدید. سپس میتوانید ترافیکی را که از نمایه «Google برای کسبوکار من» خود میآید ببینید. GA4 در GA4، به گزارش ها > جذب > جذب کاربر بروید. در زیر نوار جستجو یک منوی کشویی وجود دارد. به منبع/رسانه کاربر اول بروید. در نوار جستجو، عبارت “googlemybusiness” را جستجو کنید. = این همان چیزی است که هنگام ساخت کد UTM منبع کمپین نامیدید. سپس میتوانید ترافیکی را که از نمایه «Google برای کسبوکار من» خود میآید ببینید. از فهرست «Google برای کسب و کار من» بیشتر بهره ببرید
اکنون که میدانید چگونه فهرست «Google برای کسبوکار من» خود را ایجاد و بهینه کنید، میتوانید بیشتر در جستجوی محلی نشان داده شوید، اولین تأثیر فوقالعادهای بر روی کاربران بگذارید و مشتریان جدیدی پیدا کنید.
یک لیست بهینه شده یکی از مهمترین عناصر سئوی محلی است، پس چرا لیست خود را به نمایش نمی گذارید؟
امیلی در آموزش سئو تخصص دارد، به سئوی محلی توجه دارد و به سازماندهی وسواس دارد.