
اگر تابستان امسال به تعطیلات می روید، احتمالاً تمام اقدامات لازم را انجام داده اید تا مطمئن شوید که تعطیلات به یاد ماندنی است، مانند تحقیق و رزرو بهترین مکان برای اقامت، بهترین روش های حمل و نقل و کارهایی که باید در حین انجام دادن انجام دهید. دوباره دور. شما آنجا هستید.
اما با وجود اینکه ممکن است برنامهای داشته باشید، هیچ چیز بهتر از خودانگیختگی نیست – در نهایت، این تصمیمات فوری هستند که میتوانند حتی بهتر از حد انتظار شما را از واقعیت دور کنند.
آیا این چیزی است که شما می توانید به عنوان یک حرفه ای روابط عمومی با آن ارتباط برقرار کنید؟
در حالی که مقایسه روز به روز با برنامه ریزی یک تعطیلات رویایی می تواند دشوار باشد، زمان آن رسیده است که در مورد اینکه چگونه می توانیم بخشی از انرژی برنامه ریزی تعطیلات فوق العاده سازمان یافته و در عین حال آرام را به برنامه ریزی روابط عمومی خود تزریق کنیم و روابط عمومی واکنشی خاص
به برنامه PR ماهانه خود فکر کنید، مانند برنامه ریزی محتوایی برای مشتری خود، مانند برنامه تعطیلات. این شامل مواردی است که شما رزرو کردهاید اما نمیتوانید ریسک کنید، مانند بیانیههای مطبوعاتی یا موضوعات کلیدی که مشتری شما میخواهد پوشش دهد. در مرحله بعد، روابط عمومی واکنشی را به عنوان لحظات خودانگیخته سفر خود در نظر بگیرید که برای پر کردن زمان از کار افتادگی خوب است، به طور تصادفی رخ می دهد و کمپین شما را غنی می کند.
احتمالاً قبول خواهید کرد که همیشه خودجوش بودن می تواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر از قبل برنامه کاری شلوغی داشته باشید. برای حفظ یک عنصر واکنشی در کمپین های مشتری خود، باید شروع به آماده شدن برای آن کنیم و از آنچه در راه است که می توانیم به آن واکنش نشان دهیم آگاه باشیم.
ممکن است متوجه شوید که آماده شدن برای سفر با جت، رسیدن به مقصدتان را حتی بیشتر می کند.
پژوهش
قبل از اینکه تعطیلات خود را رزرو کنید، ممکن است بخواهید نظرات هتل ها را بخوانید، رسانه های اجتماعی را بررسی کنید و رویدادهایی را که در منطقه شما اتفاق می افتد بررسی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید کجا بروید، چه زمانی بروید و چه کاری انجام دهید تا زمانی که آنجا هستید.
بهعنوان یک متخصص روابط عمومی، ایده خوبی است که در جریان اخبار عمومی قرار بگیرید، روزهای برنامهریزی شده آگاهی را بررسی کنید یا موضوعات داغی را که کارشناسان شما میتوانند از قبل روی آنها بررسی کنند، مرور کنید. این به شما کمک می کند تا برای محتوای بالقوه ای که تیم شما ممکن است ایجاد کند آماده شوید.
اما در حالی که می توانید از ابزارهایی مانند تریپ ادوایزر، Google Reviews یا راهنماهای محلی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جایی که قصد دارید استفاده کنید، استفاده کنید، روش هایی برای استفاده از ابزارهای آنلاین وجود دارد تا بفهمید چه موضوعاتی در اخبار محبوب هستند.
سایت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام یا تیک تاک را جستجو کنید تا ببینید مردم درباره چه چیزی صحبت می کنند. این به شما کمک می کند تا از آخرین عناوین به روز بمانید و فرصتی را فراهم می کند تا به آنچه رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید.
همانطور که یافتن کارهایی برای انجام در سفر ایده خوبی است، آشنایی با نوع محتوایی که روزنامه نگاران به دنبال آن هستند، شما را برای یک ماه موفق آماده می کند. در حالی که نادیده گرفتن آنها ممکن است به معنای انحراف از برنامه اصلی شما باشد، احتمال اینکه نظر متخصص مشتری خود را دقیقاً در جایی که باید باشد قرار دهید.
در حالی که ماهیت روابط عمومی واکنشی نیازی به برنامه ریزی تا آخرین جزئیات ندارد، آگاهی از آنچه در صنعت مشتری شما اتفاق می افتد به این معنی است که می توانید به سرعت به داستان های مرتبط واکنش نشان دهید.
برای رسیدن به آنجا
همه ما رزرو شدهایم، میدانیم به کجا میرویم و بهترین کارها را تا زمانی که آنجا هستیم انجام دهیم. اما به همان اندازه که به مقصد مربوط می شود، به سفر نیز مربوط می شود.
با روابط عمومی واکنشگرا، هدف این است که محتوا را در سریعترین زمان ممکن منتشر کنید. برای یک سفر آرام، ما باید همه مؤلفهها را داشته باشیم، مانند دانش بخش مشتری، مخاطبان هدف آنها و ایدهای درباره اینکه کدام نشریات و روزنامهنگاران به احتمال زیاد محتوای شما را منتشر میکنند. فهرست های رسانه ای ما چیزی است که همه اینها را گرد هم می آورد.
از آنجایی که روابط عمومی واکنشی اغلب به معنای بداههسازی محتوای جدید است، میتواند به این معنا باشد که فهرستهای رسانهای موجود شما کاملاً آن را قطع نمیکنند. قبل از ارسال کورکورانه محتوا حتما آنها را مرور کنید. ارتباط مخاطبین خود را بررسی کنید و روزنامه نگاران جدیدی را جستجو کنید که با استفاده از ابزارهای تحقیق در مورد موضوعات مشابه نوشته اند تا مطمئن شوید که در مکان مناسب در زمان مناسب برای پوشش حداکثری قرار دارید.
به یاد داشته باشید که نحوه ارائه ایده خود به خبرنگاران به همان اندازه مهم است که آن را برای چه کسی ارسال می کنید. به جای ارسال یک ایمیل عمومی، به این فکر کنید که چگونه می توانید طرح خود را متناسب با رسانه ها یا روزنامه نگاران مختلف تنظیم کنید. یک رویکرد شخصی و هدفمند بسیار بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد، و حتی اگر از آن استفاده نکنند، تلاش اضافی شما می تواند به شما کمک کند احترام و کار آینده را به دست آورید.
همانطور که یک پرواز بد می تواند باعث شود که شما یک بررسی بد بنویسید یا دوباره از یک خط هوایی استفاده نکنید، تلاش های تبلیغاتی شما می تواند تأثیر یک نظر واکنشی را برای مشتری شما بدتر کند. یک رویکرد ضعیف برای اطلاع رسانی همچنین می تواند منجر به بی ارزش شدن یک روزنامه نگار از شما به عنوان یک مخاطب شود.
درست انجام دهید و با پوشش فراوان، مخاطبین جدید ارزشمند و مشتری خوشحال به مقصد خواهید رسید.
برای لحظه زندگی کن
بعد از اینکه وقت گذاشتید و یک نظر واکنشی را جمع آوری کردید، حس باز کردن رایانه و یافتن انبوهی از پوشش می تواند به اندازه پیاده شدن از هواپیما هنگام ورود به تعطیلات احساس سرخوشی کند.
اکنون زمان به روز رسانی مشتریان، محتوای بانکی و استراحت است.
با انجام زودهنگام بیشتر کارهای سخت، تحقیق در مورد موضوعات داغ، و به دست آوردن نتایج در ابتدای کار، احتمال بیشتری دارد که از مزایای آن بهره مند شوید.
قبل از اینکه چمدان های خود را ببندید و کمپین واکنشی خود را در اوج موفقیت پایان دهید، به این فکر کنید که چه کارهای دیگری می توانید با آن انجام دهید. آیا نظرات انحصاری دیگری وجود دارد که بتوانید اکنون که موضوع در حال ترند است، ارائه دهید؟ یا تحقیقات گسترده شما منجر به الهام گرفتن برای قطعه بعدی شده است؟
ما در اوج سفر واکنشی روابط عمومی خود به ذهن باز نیاز داریم زیرا می تواند درهایی را به روی فرصت های آینده باز کند.
فراموش نشدنی کردنش
برگشتن به خانه بعد از سفر میتواند ناراحتکننده باشد، اما راههایی برای ماندگار کردن این خاطرات برای تمام عمر وجود دارد، مانند تماشای عکسهای قدیمی، حفظ ارتباط با دوستانی که پیدا کردهاید، یا حتی رزرو مجدد همه چیز.
به همین ترتیب، به جای نوشتن بی هدف نظرات واکنشی که یکبار مصرف هستند، باید به دنبال راه هایی باشیم که بتوانیم از استراتژی موفق خود دوباره استفاده کنیم.
برای انجام این کار، میتوانیم بررسی کنیم که کدام نشریات و روزنامهنگاران محتوای ما را پوشش میدهند، به موقع بودن دسترسی و سایر عوامل کمی که باعث موفقیت آن شدهاند. با نشستن و مرور استراتژی، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید بار دیگر آن را تکرار کنید و زمان تلف شده برای شما و مشتری خود را کاهش دهید.
به علاوه، نگه داشتن قطعات جت با روزهای آگاهی یا رویدادهای فصلی یک ایده هوشمندانه و موثر برای بازگشت آنها در سال آینده است.
بنابراین، آیا آماده اجرای یک استراتژی روابط عمومی واکنشی ساختاریافته و تماشای نتایج هستید؟ چمدان را بگیر
آگاهی از رویدادهای چک لیست PR واکنشی ضروری شما – روزهای آگاهی، رویدادهای فصلی، موضوعات داغ و غیره. ابزارهای تحقیق – توییتر، اینستاگرام، تیک تاک، سایت های خبری، تحلیل رقبا و غیره. ردیابی پوشش ذهن باز و خلاقیت فراوان. زمان زیادی برای چرخش و واکنش در طول یک کمپین!