
اگر مدتی است که در کسب و کار بودهاید، تغییراتی که در کسبوکار شما در طول سالها رخ داده ممکن است به این معنی باشد که نام تجاری اصلی شما قدیمی شده و دیگر مرتبط نیست.
تغییر نام تجاری آنقدرها هم که فکر می کنید غیرعادی نیست. شاید تعجب کنید که بدانید بسیاری از برندهای بزرگ در گذشته با موفقیت تغییر برند کرده اند (و برخی نه چندان موفق).
ریبرندینگ چیست؟
اکونومیک تایمز تغییر نام تجاری را به عنوان “فرایند تغییر تصویر شرکتی یک سازمان” تعریف می کند.
این می تواند یک نام جدید، یک لوگوی جدید یا یک طراحی وب سایت جدید برای ایجاد یک هویت منحصر به فرد در ذهن مصرف کنندگان باشد.
چرا شرکت ها برندسازی می کنند؟
همانطور که می توانید تصور کنید، تغییر نام تجاری یک تجارت پیچیده است و با خطراتی همراه است.
حتی وقتی برندهای بزرگ تغییر برند می کنند، همیشه خوب پیش نمی رود. به عنوان مثال، زمانی که اوبر لوگوی خود را در سال 2016 تغییر داد، یک نظرسنجی نشان داد که 44 درصد از پاسخ دهندگان نمیدانستند که لوگوی جدید نشاندهنده کدام شرکت است، و تقریباً 20 درصد فکر میکردند که این لوگوی لیفت یا بانک چیس است.
دانستن خطرات مرتبط با تغییر نام تجاری می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش ریسک کردن برای شرکت خود را دارد یا خیر.
اگر به دلیل اینکه تلاشهای شما برای آگاهی از برند نتیجه نمیدهد یا فروش آن کند است، به تغییر برند فکر میکنید، این دلیلی برای برندسازی مجدد نیست. مواردی از این دست را می توان با انجام تحقیقات بازار برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد یا تمرکز مجدد استراتژی بازاریابی خود را حل کرد.
برخی از دلایل دیگری که ممکن است کسب و کارها به تغییر نام تجاری فکر کنند عبارتند از:
انتقال یک ماموریت و ارزش های جدید به مشتریان پنهان کردن یک بحران احساس ناراحتی با نام تجاری موجود اطلاع رسانی به مشتریان از خرید و ادغام تغییر موقعیت بازار به دنبال توجه بیشتر مشتریان
یک استراتژی تغییر نام تجاری موفق چیست؟
اگر می خواهید با یک استراتژی تغییر نام تجاری به جلو حرکت کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا یک برند مجدد کامل انجام دهید یا فقط یک تغییر نام تجاری جزئی.
در مرحله بعد، باید در مورد بازار هدف دقیقی که میخواهید با برندسازی مجدد خود جذب کنید فکر کنید – و تحقیقات بازار در مورد آنها انجام دهید.
در نهایت، ماموریت، ارزش ها و چشم انداز شرکت خود را با در نظر گرفتن جهت جدید خود بازتعریف کنید – و از آنها به عنوان پایه ای برای استراتژی جدید خود استفاده کنید.
تغییر نام تجاری جزئی در مقابل تغییر نام تجاری کامل
بیایید این موضوع را روشن کنیم – هرچه کسب و کار شما در بازار تثبیت شده باشد، بیشتر از تغییر نام تجاری ضرر خواهید کرد.
در این مورد، تغییر نام تجاری جزئی می تواند مؤثرتر باشد زیرا می تواند به شما کمک کند وفاداری به برند موجود مشتریان خود را حفظ کنید و در عین حال به شما امکان می دهد تصویر خود را برای همگام شدن با زمان های در حال تغییر تجدید کنید.
از سوی دیگر، اگر کسبوکار شما در حال تغییر هویت کامل باشد، یک تغییر نام تجاری کامل بهترین خواهد بود – و دیدگاه، ارزشها و مأموریت آن نیز در حال تغییر است. این می تواند به دلیل تعمیرات اساسی محصول، ادغام و اکتساب، یا بسیاری موارد دیگر باشد.
اینجوری بهش فکر کن یک تغییر نام تجاری جزئی مانند یک بازسازی اساسی در کسب و کار شما است، جایی که یک تغییر نام تجاری کامل بیشتر شبیه یک تغییر کامل است.
هنگام تغییر برند یک شرکت به چه چیزی باید فکر کنید؟
هفت نکته مهم وجود دارد که ما هنگام تغییر برند یک شرکت به آنها فکر می کنیم و آنها عبارتند از:
مخاطبان و بازار برند. ماموریت شرکت، ارزش ها و چشم انداز نام شرکت شعار و یک خط هویت برند نگرش های برند راه اندازی مجدد موفقیت آمیز
ما این موارد را با جزئیات بیشتری در وبلاگ های آینده پوشش خواهیم داد – پس مراقب آنها باشید.
اکنون که کمی روشنتر شدهاید که برندسازی مجدد چیست و چه چیزهایی را باید در طول فرآیند برندسازی مد نظر داشته باشیم، وقت آن است که به این فکر کنیم که آیا زمان تغییر نام تجاری خود فرا رسیده است.
با تیم Zool تماس بگیرید تا ببینید آیا نیاز به تغییر نام تجاری دارید یا استراتژی بازاریابی شما نیاز به تمرکز مجدد دارد.
نام تجاری / 29 مه 2022
اگر مدتی است که در کسب و کار بودهاید، تغییراتی که در کسبوکار شما در طول سالها رخ داده ممکن است به این معنی باشد که نام تجاری اصلی شما قدیمی شده و دیگر مرتبط نیست.
تغییر نام تجاری آنقدرها هم که فکر می کنید غیرعادی نیست. شاید تعجب کنید که بدانید بسیاری از برندهای بزرگ در گذشته با موفقیت تغییر برند کرده اند (و برخی نه چندان موفق).
ریبرندینگ چیست؟
اکونومیک تایمز تغییر نام تجاری را به عنوان “فرایند تغییر تصویر شرکتی یک سازمان” تعریف می کند.
این می تواند یک نام جدید، یک لوگوی جدید یا یک طراحی وب سایت جدید برای ایجاد یک هویت منحصر به فرد در ذهن مصرف کنندگان باشد.
چرا شرکت ها برندسازی می کنند؟
همانطور که می توانید تصور کنید، تغییر نام تجاری یک تجارت پیچیده است و با خطراتی همراه است.
حتی وقتی برندهای بزرگ تغییر برند می کنند، همیشه خوب پیش نمی رود. به عنوان مثال، زمانی که اوبر لوگوی خود را در سال 2016 تغییر داد، یک نظرسنجی نشان داد که 44 درصد از پاسخ دهندگان نمیدانستند که لوگوی جدید نشاندهنده کدام شرکت است، و تقریباً 20 درصد فکر میکردند که این لوگوی لیفت یا بانک چیس است.
دانستن خطرات مرتبط با تغییر نام تجاری می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش ریسک کردن برای شرکت خود را دارد یا خیر.
اگر به دلیل اینکه تلاشهای شما برای آگاهی از برند نتیجه نمیدهد یا فروش آن کند است، به تغییر برند فکر میکنید، این دلیلی برای برندسازی مجدد نیست. مواردی از این دست را می توان با انجام تحقیقات بازار برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد یا تمرکز مجدد استراتژی بازاریابی خود را حل کرد.
برخی از دلایل دیگری که ممکن است کسب و کارها به تغییر نام تجاری فکر کنند عبارتند از:
انتقال یک ماموریت و ارزش های جدید به مشتریان پنهان کردن یک بحران احساس ناراحتی با نام تجاری موجود اطلاع رسانی به مشتریان از خرید و ادغام تغییر موقعیت بازار به دنبال توجه بیشتر مشتریان
یک استراتژی تغییر نام تجاری موفق چیست؟
اگر می خواهید با یک استراتژی تغییر نام تجاری به جلو حرکت کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا یک برند مجدد کامل انجام دهید یا فقط یک تغییر نام تجاری جزئی.
در مرحله بعد، باید در مورد بازار هدف دقیقی که میخواهید با برندسازی مجدد خود جذب کنید فکر کنید – و تحقیقات بازار در مورد آنها انجام دهید.
در نهایت، ماموریت، ارزش ها و چشم انداز شرکت خود را با در نظر گرفتن جهت جدید خود بازتعریف کنید – و از آنها به عنوان پایه ای برای استراتژی جدید خود استفاده کنید.
تغییر نام تجاری جزئی در مقابل تغییر نام تجاری کامل
بیایید این موضوع را روشن کنیم – هرچه کسب و کار شما در بازار تثبیت شده باشد، بیشتر از تغییر نام تجاری ضرر خواهید کرد.
در این مورد، تغییر نام تجاری جزئی می تواند مؤثرتر باشد زیرا می تواند به شما کمک کند وفاداری به برند موجود مشتریان خود را حفظ کنید و در عین حال به شما امکان می دهد تصویر خود را برای همگام شدن با زمان های در حال تغییر تجدید کنید.
از سوی دیگر، اگر کسبوکار شما در حال تغییر هویت کامل باشد، یک تغییر نام تجاری کامل بهترین خواهد بود – و دیدگاه، ارزشها و مأموریت آن نیز در حال تغییر است. این می تواند به دلیل تعمیرات اساسی محصول، ادغام و اکتساب، یا بسیاری موارد دیگر باشد.
اینجوری بهش فکر کن یک تغییر نام تجاری جزئی مانند یک بازسازی اساسی در کسب و کار شما است، جایی که یک تغییر نام تجاری کامل بیشتر شبیه یک تغییر کامل است.
هنگام تغییر برند یک شرکت به چه چیزی باید فکر کنید؟
هفت نکته مهم وجود دارد که ما هنگام تغییر برند یک شرکت به آنها فکر می کنیم و آنها عبارتند از:
مخاطبان و بازار برند. ماموریت شرکت، ارزش ها و چشم انداز نام شرکت شعار و یک خط هویت برند نگرش های برند راه اندازی مجدد موفقیت آمیز
ما این موارد را با جزئیات بیشتری در وبلاگ های آینده پوشش خواهیم داد – پس مراقب آنها باشید.
اکنون که کمی روشنتر شدهاید که برندسازی مجدد چیست و چه چیزهایی را باید در طول فرآیند برندسازی مد نظر داشته باشیم، وقت آن است که به این فکر کنیم که آیا زمان تغییر نام تجاری خود فرا رسیده است.
با تیم Zool تماس بگیرید تا ببینید آیا نیاز به تغییر نام تجاری دارید یا استراتژی بازاریابی شما نیاز به تمرکز مجدد دارد.
نوشته شده توسط استوارت