
بیایید ببینیم در این ماه چه اتفاقی در دنیای سئو افتاد. باز هم، اتفاقات زیادی با هوش مصنوعی در حال رخ دادن است، که نباید تعجب آور باشد زیرا در حال حاضر کل قلمرو دیجیتال توسط آن مصرف می شود و بر سئو تأثیر می گذارد.
اخبار گوگل
اولین اخبار این ماه همه چیز در مورد هوش مصنوعی است. گوگل اکنون یک دوره آزمایشی از «تجربه تولید کننده جستجو» خود را راه اندازی کرده است. جستجو اکنون نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی را برای جستجوهای پیچیده تر به کاربران ارائه می دهد. هنوز در حال آزمایش است، بنابراین کاربران برای دسترسی به آن باید روی «تولید» و نه «جستجو» کلیک کنند. عمدتاً به این دلیل که نتایج جستجوی متفاوتی نسبت به آنچه ما به آن عادت کردهایم ارائه میدهد، نظرات متفاوتی از صنعت سئو داشته است. همچنین به نفع نتایج تجارت الکترونیک است. در حال حاضر بدون تبلیغات است، اما همچنین شنیده ایم که به زودی حاوی تبلیغات خواهد بود. در پشت صحنه گوگل در مورد Merchant Center اتفاقات زیادی می افتد و آخرین اعلامیه آنها در مورد بهبود تصاویر محصول با هوش مصنوعی در استودیوی محصول گوگل است. این ابزار رایگان برای Google Shopping Merchants به کاربران این امکان را می دهد که پس زمینه تصاویر محصول خود را تغییر دهند. این تغییر جزئی به نظر میرسد، اما میتواند به کسبوکارهای کوچکتر کمک کند تا در سطح بالاتری با شرکتهای برجستهتر رقابت کنند، زیرا میتوانند با تصاویر محصول خود تفاوتی ایجاد کنند. گوگل اکنون INP را در معیارهای اصلی وب خود پیاده سازی کرده است. INP مخفف Interaction to Next Paint است و از مارس 2024 جایگزین سنجه اولیه تأخیر ورودی (FID) موجود میشود. گزارشهای Web Key Metrics به ما نشان میدهند که صفحات شما بر اساس دادههای استفاده در دنیای واقعی چگونه کار میکنند – یک تجربه معیاری کلیدی تجربه کاربر. گوگل در حال معرفی فیلتر “موضوع مرتبط” به نتایج جستجو در دسکتاپ است – در حال حاضر این فیلتر فقط در تلفن همراه است. از دیدگاه سئو، این به ما فرصتهای بیشتری برای رقابت میدهد – دیگر فقط تلاش نمیکنیم برای یک کلمه کلیدی رتبه اول را کسب کنیم. اکنون گوگل جستجوگران را تشویق میکند تا موضوع را منشعب کرده و بیشتر مورد بررسی قرار دهند. برندها ممکن است تصمیم بگیرند در آینده بیشتر تخصصی کنند. خبر مهم این ماه این است که گوگل قصد دارد کوکیهای شخص ثالث را برای 1% از کاربران کروم در سال 2024 غیرفعال کند. آنها با رویکردی سازگارتر با حریم خصوصی که کاربران را بر اساس الگوهای مشابه گشت و گذار در گروههایی گروهبندی میکند، جایگزین آنها میشود. ما باید بر این موضوع نظارت داشته باشیم، به مدلهای تبلیغاتی جایگزین نگاه کنیم و در نظر بگیریم که چگونه ممکن است بر تبلیغات تجاری و رفتار مصرفکننده تأثیر بگذارد. در این ماه، گوگل همچنین اهمیت موضوع خبر در درک و استفاده از تخصص ناشر را تایید کرد. یکی از اهداف اصلی گوگل کمک به کاربران برای یافتن متخصصان و محتوای آگاه در جستجوهای خبری است و این کار را با ارزیابی میزان قابل توجه بودن منبع برای یک موضوع یا مکان، تأثیر و گزارش اصلی آن و شهرت منبع انجام می دهد. آنها میخواهند وبسایتها و ناشران خبری را ارزیابی کنند تا زمینههای تخصصی آنها را درک کنند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی نتایج جستجو را به کاربران ارائه میدهند، نتایج بهروز را از متخصصان حوزه خود ارائه میدهند. اینجاست که EEAT و همچنین Schema وارد می شوند.
اخبار بینگ
خبر بزرگ برای Bing در این ماه – آنها به موتور جستجوی پیش فرض رسمی برای ChatGPT تبدیل شده اند. پاسخ های جستجوی وب، بازیابی متن و بازیابی اطلاعات به روز را فعال می کند. ابتدا برای کاربران ChatGPT Plus منتشر می شود و به زودی برای همه کاربران رایگان فعال می شود. همچنین به این معنی است که ویژگیهای جدید هوش مصنوعی به Bing & Edge میآیند، از جمله تجربههای غنیتر تلفن همراه، تاریخچه چت، ورودی صوتی و قابلیتهای ترجمه بهبود یافته. اکنون می توانید ویجت Bing را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید. SwiftKey اکنون یک ویژگی Compose مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز ارائه می دهد.
رسانه های اجتماعی
آنها مدتی است که این را می گویند، اما متا به زودی یک پلتفرم رسانه اجتماعی را برای رقابت با توییتر راه اندازی خواهد کرد (احتمالاً در پایان ماه ژوئن). آنها پلتفرم را به عنوان “اینستاگرام برای افکار شما” توصیف می کنند و یک برنامه غیرمتمرکز خواهد بود که در بالای چارچوب اینستاگرام ساخته شده است. مونتانا به اولین ایالت ایالات متحده تبدیل شده است که TikTok را به دلیل نگرانی در مورد روابط این برنامه با دولت چین و خطرات امنیتی احتمالی ممنوع کرده است. این می تواند منجر به ممنوعیت های مشابه در کشورهای دیگر شود و نشان دهنده پایان این پلت فرم رسانه های اجتماعی باشد!
SEO دیجیتال / 5 ژوئن 2023
بیایید ببینیم در این ماه چه اتفاقی در دنیای سئو افتاد. باز هم، اتفاقات زیادی با هوش مصنوعی در حال رخ دادن است، که نباید تعجب آور باشد زیرا در حال حاضر کل قلمرو دیجیتال توسط آن مصرف می شود و بر سئو تأثیر می گذارد.
اخبار گوگل
اولین اخبار این ماه همه چیز در مورد هوش مصنوعی است. گوگل اکنون یک دوره آزمایشی از «تجربه تولید کننده جستجو» خود را راه اندازی کرده است. جستجو اکنون نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی را برای جستجوهای پیچیده تر به کاربران ارائه می دهد. هنوز در حال آزمایش است، بنابراین کاربران برای دسترسی به آن باید روی «تولید» و نه «جستجو» کلیک کنند. عمدتاً به این دلیل که نتایج جستجوی متفاوتی نسبت به آنچه ما به آن عادت کردهایم ارائه میدهد، نظرات متفاوتی از صنعت سئو داشته است. همچنین به نفع نتایج تجارت الکترونیک است. در حال حاضر بدون تبلیغات است، اما همچنین شنیده ایم که به زودی حاوی تبلیغات خواهد بود. در پشت صحنه گوگل در مورد Merchant Center اتفاقات زیادی می افتد و آخرین اعلامیه آنها در مورد بهبود تصاویر محصول با هوش مصنوعی در استودیوی محصول گوگل است. این ابزار رایگان برای Google Shopping Merchants به کاربران این امکان را می دهد که پس زمینه تصاویر محصول خود را تغییر دهند. این تغییر جزئی به نظر میرسد، اما میتواند به کسبوکارهای کوچکتر کمک کند تا در سطح بالاتری با شرکتهای برجستهتر رقابت کنند، زیرا میتوانند با تصاویر محصول خود تفاوتی ایجاد کنند. گوگل اکنون INP را در معیارهای اصلی وب خود پیاده سازی کرده است. INP مخفف Interaction to Next Paint است و از مارس 2024 جایگزین سنجه اولیه تأخیر ورودی (FID) موجود میشود. گزارشهای Web Key Metrics به ما نشان میدهند که صفحات شما بر اساس دادههای استفاده در دنیای واقعی چگونه کار میکنند – یک تجربه معیاری کلیدی تجربه کاربر. گوگل فیلتر «موضوع مرتبط» را برای نتایج جستجو روی دسکتاپ راهاندازی میکند – در حال حاضر این فیلتر فقط در تلفن همراه است. از دیدگاه سئو، این به ما فرصتهای بیشتری برای رقابت میدهد – دیگر فقط تلاش نمیکنیم برای یک کلمه کلیدی رتبه اول را کسب کنیم. اکنون گوگل جستجوگران را تشویق میکند تا موضوع را منشعب کرده و بیشتر مورد بررسی قرار دهند. برندها ممکن است تصمیم بگیرند در آینده بیشتر تخصصی کنند. خبر مهم این ماه این است که گوگل قصد دارد کوکیهای شخص ثالث را برای 1% از کاربران کروم در سال 2024 غیرفعال کند. آنها با رویکردی سازگارتر با حریم خصوصی که کاربران را بر اساس الگوهای مشابه گشت و گذار در گروههایی گروهبندی میکند، جایگزین آنها میشود. ما باید بر این موضوع نظارت داشته باشیم، به مدلهای تبلیغاتی جایگزین نگاه کنیم و در نظر بگیریم که چگونه ممکن است بر تبلیغات تجاری و رفتار مصرفکننده تأثیر بگذارد. در این ماه، گوگل همچنین اهمیت موضوع خبر در درک و استفاده از تخصص ناشر را تایید کرد. یکی از اهداف اصلی گوگل کمک به کاربران برای یافتن متخصصان و محتوای آگاه در جستجوهای خبری است و این کار را با ارزیابی میزان قابل توجه بودن منبع برای یک موضوع یا مکان، تأثیر و گزارش اصلی آن و شهرت منبع انجام می دهد. آنها میخواهند وبسایتها و ناشران خبری را ارزیابی کنند تا زمینههای تخصصی آنها را درک کنند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی نتایج جستجو را به کاربران ارائه میدهند، نتایج بهروز را از متخصصان حوزه خود ارائه میدهند. اینجاست که EEAT و همچنین Schema وارد می شوند.
اخبار بینگ
خبر بزرگ برای Bing در این ماه – آنها به موتور جستجوی پیش فرض رسمی برای ChatGPT تبدیل شده اند. پاسخ های جستجوی وب، بازیابی متن و بازیابی اطلاعات به روز را فعال می کند. ابتدا برای کاربران ChatGPT Plus منتشر می شود و به زودی برای همه کاربران رایگان فعال می شود. همچنین به این معنی است که ویژگیهای جدید هوش مصنوعی به Bing & Edge میآیند، از جمله تجربههای غنیتر تلفن همراه، تاریخچه چت، ورودی صوتی و قابلیتهای ترجمه بهبود یافته. اکنون می توانید ویجت Bing را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید. SwiftKey اکنون یک ویژگی Compose مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز ارائه می دهد.
رسانه های اجتماعی
آنها مدتی است که این را می گویند، اما متا به زودی یک پلتفرم رسانه اجتماعی را برای رقابت با توییتر راه اندازی خواهد کرد (احتمالاً در پایان ماه ژوئن). آنها پلتفرم را به عنوان “اینستاگرام برای افکار شما” توصیف می کنند و یک برنامه غیرمتمرکز خواهد بود که در بالای چارچوب اینستاگرام ساخته شده است. مونتانا به اولین ایالت ایالات متحده تبدیل شده است که TikTok را به دلیل نگرانی در مورد روابط این برنامه با دولت چین و خطرات امنیتی احتمالی ممنوع کرده است. این می تواند منجر به ممنوعیت های مشابه در کشورهای دیگر شود و نشان دهنده پایان این پلت فرم رسانه های اجتماعی باشد! نوشته شده توسط لو