
اکنون بیش از 90 درصد از تجربیات اینترنتی با موتور جستجو شروع می شود. مردم جستجوی خود را برای کسب و کار، محصولات و خدمات با انجام یک جستجوی آنلاین اولیه آغاز می کنند. خوشبختانه، به لطف بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می توانید آنها را در بالای نتایج جستجو بیابید. اما اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید که به دنبال افزایش ترافیک فروشگاه خود هستید، چه؟ تفاوت بین سئوی محلی و بهینه سازی جستجوی ارگانیک چیست و از کدام یک باید استفاده کنید؟
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟
سئوی سنتی، که اغلب به عنوان سئوی ارگانیک یا ملی شناخته میشود، شامل تاکتیکهای متعدد درون صفحه و خارج از صفحه برای بهبود موقعیت وبسایت شما در نتایج جستجوی مرتبط و مزایای سازمانها در هر صنعتی است. بسته به جستجو ممکن است ویژگی های SERP مختلفی را مشاهده کنید. ویژگیهای SERP نتایج ویژهای هستند که بدون نیاز به کلیک کردن روی نتیجه، اطلاعات مفیدی را در اختیار جستجوگران قرار میدهند. اینها بخشی از آنها هستند:
بررسی ها پست های ویژه فیلم ها جعبه های صفحه های موبایل شتاب (AMP).
از آنجایی که پنج موقعیت برتر در نتایج جستجو 68 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کنند، حفظ رتبه بالا مهم است تا مردم بتوانند شما را پیدا کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. در سطح ملی یا حتی جهانی، چگونه می توانید به بالای نتایج جستجو برسید؟
پاسخ سئو است که شامل انواع تاکتیک ها برای افزایش رتبه است.
از آنجایی که تاکتیکهای سئو در گذشته مورد استفاده قرار گرفتهاند، به احتمال زیاد از تاکتیکهای زیر در هنگام بهینهسازی سئو سنتی در مقابل سئوی محلی استفاده خواهید کرد:
انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی و عبارات هدف مرتبط با وب سایت شما ایجاد محتوای عمیق و با کیفیت در مورد صنعت، محصولات و خدمات خود زمان بارگذاری وب سایت خود را کاهش دهید ناوبری و کد خود را ساده کنید دریافت بک لینک از دامنه های معتبر برای افزایش اعتبار در دامنه شما
در نتیجه، این استراتژیهای سئو تضمین میکنند که وقتی مشتریان عبارات مرتبط با شرکت، محصولات و خدمات شما را جستجو میکنند، کسبوکار شما در بالای نتایج جستجو ظاهر میشود. در نهایت، سئو به افراد بیشتری اجازه می دهد تا کسب و کار شما را پیدا کنند، تماس بگیرند و از آن خرید کنند و در نتیجه باعث افزایش درآمد می شود.
سئوی محلی دقیقا چیست؟
سئوی محلی زیرمجموعه ای از سئوی استاندارد است که بر دسترسی بیشتر به جستجوگران محلی تمرکز دارد. اگر صاحب کسب و کاری هستید یا در یک مکان خاص فعالیت می کنید، می خواهید در بالای نتایج جستجوی محلی ظاهر شوید – و سئوی محلی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.
از آنجایی که 80 درصد جستجوهای محلی منجر به تبدیل می شود، سرمایه گذاری در سئوی محلی بسیار مهم است اگر شما یک کسب و کار محلی هستید که به دنبال افزایش ترافیک، فروش و درآمد هستید. هنگام بهینهسازی سئوی محلی، Google اطلاعات کسبوکار صنعت شما را در نمایههای «Google برای کسبوکار من» ادغام میکند، بنابراین ادعای فهرست خود بسیار مهم است (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). خدمات محلی Google در حال حاضر فقط در چند بخش و شهر در دسترس است، بنابراین باید واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید. سئوی محلی شامل برخی از رویکردهای اضافی علاوه بر شیوه های معمول SEO است که به شما کمک می کند به جستجوهای محلی برسید. استراتژی های محلی عبارتند از:
کنترل و بهبود نمایهها در سایتهای فهرستبندی محلی مانند Google My Business دریافت و حفظ نظرات مثبت در سایتهای بررسی محلی در وبسایت خود، کلیدواژههای محلی مرتبط را مورد هدف قرار دهید. اطلاعات آدرس و شماره تلفن (NAP) دریافت بک لینک از وب سایت های محلی و قابل اعتماد آیا SEO و استراتژی های سئوی محلی مرتبط هستند؟
چه سوال خوبی! طبقه بندی سئو سنتی در مقابل محلی دشوار است و بین این دو تاکتیک همپوشانی وجود دارد. با این حال، اگر به طور موثر انجام شود، تلاش های سنتی شما در سئو به احتمال زیاد به نفع سئو محلی شما خواهد بود و بالعکس. اگر از قبل یک برنامه سئو دارید، ممکن است چند ترفند برای شروع جذب بازدیدکنندگان محلی با کیفیت بیشتر به آن نیاز داشته باشید.
به عنوان مثال، می توانید با استفاده از کلمات کلیدی و محتوای خاص مکان به جای اطلاعات عمومی تر، مخاطبان محلی را جذب کنید. افزودن این صفحات به سایت شما همچنین به نفع رویکرد سئوی ارگانیک شما خواهد بود زیرا شانس بیشتری برای رتبه بندی در نتایج جستجوی مرتبط خواهید داشت. هنگام تصمیم گیری بین سئو سنتی و محلی، مهم است که آنها را در نظر داشته باشید و می توانید از یک آژانس بازاریابی دیجیتال حرفه ای کمک بگیرید.