
سلامت و تندرستی یک صنعت چند میلیارد دلاری است که زیربخش های مختلفی در رشته های پزشکی، تناسب اندام، زیبایی شناسی و ذهن آگاهی را در بر می گیرد. این صنعت در سالهای اخیر به سرعت رشد کرده است و همهگیری کووید-19 یکی از عوامل اصلی این رونق در جذب و علاقه بوده است. دیدگاههای پیرامون صنعت سلامت و تندرستی با افزایش استفاده از فناوری در این صنعت تغییر کرده است و رویکرد انسان محورتر به بخش اصلی آنچه توسط برندها و مشتریان در صنعت ارزش دارد تبدیل شده است.
در یک بازار اشباع شده، دانستن اینکه چگونه خود را به صورت دیجیتالی بازاریابی کنید و زمانی که نوبت به حرکت در ارزشها و روندهای صنعتی در حال تغییر سریع میشود، از رقبا پیشی بگیرید، میتواند دشوار باشد. این تغییرات چه تاثیری بر صنعت دارد؟ و چگونه می توان از این برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کرد؟
افزایش استفاده از فناوری در صنعت سلامت و تندرستی
در طول همهگیری، بسیاری از شرکتها مجبور بودند به سرعت کسبوکار خود را برای ارائه یک سرویس آنلاین کاملاً کارآمد وفق دهند. هیچ تفاوتی با صنعت سلامت و تندرستی نداشت – تنها با تعدادی از تغییراتی که در زیر توضیح داده شده است:
حتی پس از پایان همهگیری و بازگشت خدمات به فعالیتهای حضوری، بسیاری از مشتریان مشتاق بودند رویکرد ترکیبی را حفظ کنند – ترجیح میدهند آن دسته از شرکتهایی که قادر به ارائه خدمات آنلاین و آفلاین بودند. این بدان معناست که تغییر به یک بازار دیجیتال بیشتر در خط مقدم صنعت باقی میماند و استفاده از فناوری را به عنوان یک جنبه فعلی و مرتبط سلامت و تندرستی ایجاد میکند.
چگونه می توانیم از این انتقال به فناوری در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنیم؟
کلید استفاده از این تغییر فناوری در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما این است که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مربوط به هر فناوری مواجهه با مشتری که استفاده می کنید – یا هر فناوری که ممکن است به نفع مشتریان بالقوه باشد – به راحتی در دسترس، هضم و برای مشتریان تبلیغ می شود. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد
بازاریابی محتوا: وب سایت شما و محتوای آن یکی از اولین تعاملاتی است که مشتریان شما با برند شما خواهند داشت – بنابراین اولین برداشت مهم است. بسیار حیاتی است که ویژگی های کلیدی برند شما، از جمله هر فناوری، به وضوح مشخص شود، به گونه ای که هم مشتریان را از قابلیت های آن مطلع کند و هم آنها را به خرید خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید ترغیب کند. برای انجام این کار، به یک استراتژی محتوای قوی و تیمی از کپی رایترها و طراحان خبره نیاز دارید تا طیف وسیعی از محتوای نوشتاری، تصویری و ویدیویی ایجاد کنند.
جستجوی ارگانیک (SEO): هنگامی که محتوای با کیفیت و ماهرانه خود را تهیه کردید – باید مطمئن شوید که توسط مشتریان بالقوه شما دیده می شود. با استفاده از مجموعهای از تاکتیکهای هوشمندانه، میتوانید محتوای خود را برای رتبهبندی بالا در موتورهای جستجو بهینه کنید. به این معنی که وقتی مشتریان کلمات کلیدی خاصی را در مرورگر وب خود جستجو می کنند، محتوای شما یکی از اولین چیزهایی است که می بینند.
جستجوی پولی (PPC): راه دیگری برای اطمینان از اینکه محتوای شما توسط مشتریان بالقوه دیده می شود، استفاده از جستجوی پولی است. مشابه SEO، هنگامی که مشتریان کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کنند، محتوای شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود – اما این به عنوان محتوای “حمایت شده” یا “تبلیغ شده” ظاهر می شود. این اغلب توسط موتورهای جستجو بر اساس پرداخت به ازای کلیک (PPC) شارژ می شود – به این معنی که شما به ازای هر مشتری که روی پیوند یا محتوای وب سایت شما کلیک می کند، پول دریافت می کنید.
افزایش تمایل مشتری برای خدمات شخصی و شخصی سازی شده
علاوه بر تسریع انتقال به یک بازار دیجیتال، همهگیری در ایجاد یک زنگ بیدارباش به جامعه از نظر ایجاد ذهنیت سالمتر و کنترل سلامت جسمی و روانی آنها کلیدی بوده است. افزایش حضور دیجیتالی خدمات پزشکی، تغذیه، تناسب اندام و سلامت تجاری دسترسی به همه آنها را در یک مکان آسانتر کرده است و به عموم مردم احساس کنترل بیشتری بر سلامت و تندرستی خود می دهد.
با توجه به مثبت بودن بدن در بالاترین حد خود و طرز فکر “همه بدن ها متفاوت هستند”، بسیاری از مشتریان هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام برند Health & Wellness خرید کنند، به دنبال خدمات فردی و شخص محور هستند. علاوه بر احساس بیشتر شبیه یک شخص و کمتر شبیه یک معامله – مصرف کنندگان همچنین به دنبال مارک های بهداشتی و سلامتی هستند که بیشتر انسانی به نظر می رسند، با این تصور که بیشتر شبیه یک شخص و کمتر شبیه یک تجارت هستند.
چگونه می توانیم از بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم تا به عنوان یک برند انسان محورتر ظاهر شویم؟
احتمالاً به محصول و خدمات خود افتخار خواهید کرد – و باید هم باشید – اما اگرچه ممکن است بخواهید از پشت بام ها فریاد بزنید که چقدر عالی است، اما همیشه مشتریان بالقوه شما را مجذوب نمی کند. بازاریابی شما باید همیشه با مزایایی که محصول یا خدمات شما برای مشتریان شما فراهم می کند مرتبط باشد. این امر به ویژه در صنعت سلامت و تندرستی مهم است، جایی که این تمایل مشتریان برای احساس ارتباط انسانی با یک برند و خواهان خدمات شخصیسازی شده محوری است. تکنیکهای بازاریابی دیجیتال مختلفی وجود دارد که میتوان از آنها کمک کرد تا برند شما انسان محورتر و انسان محورتر ظاهر شود تا مشتریان بالقوه را جذب کند.
بازاریابی محتوا (دوباره): محتوایی مانند مطالعات موردی و داستان های موفقیت مشتری می تواند برای مشتریان بالقوه مرتبط باشد و به آنها اجازه دهد تا خود را در روایت برند شما تجسم کنند. نشان دادن افراد معمولی که از محصول یا خدمات شما در محتوای شما سود بردهاند، به مشتریان بالقوه این تصور را میدهد که افرادی که از برند شما استفاده میکنند «درست مانند آنها» هستند و احتمال خرید را افزایش میدهند. مثل همیشه، مطمئن شوید که تمام محتوا بهینه سازی شده برای سئو شده است و از آن در کمپین های جستجوی پولی برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه خود استفاده کنید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی: محبوبیت رسانه های اجتماعی، پتانسیل برندها را برای قرار گرفتن در مقابل مشتری افزایش داده است. از طریق استراتژیهای ارگانیک و پولی، رسانههای اجتماعی به شرکتها این ظرفیت را دادهاند که برندی انسانیتر بسازند – به مشتریان این امکان را میدهد که احساس کنند در سطح فرد به فرد به جای فرد به کسبوکار در حال تعامل هستند.
این چگونه به شما کمک می کند تا برند خود را از رقبا جلوتر نگه دارید؟
اگر در بخش سلامت و تندرستی کسبوکار هستید، احتمالاً افزایش استفاده از فناوری و رویکرد انسانمحورتر نیز برای رقبای شما بحثکننده است. این امر اهمیت اتخاذ تاکتیک های فوق را برای بهینه سازی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود و جلوتر ماندن از رقبا در یک بازار بسیار اشباع شده برجسته می کند. استفاده از این رویکردها به شما کمک می کند:
محتوایی با کیفیت بالا و قابل ربط ایجاد کنید که مشتریان بالقوه را ترغیب کند تا عمیقتر در برند شما کاوش کنند. با SEO و PPC بالاتر از رقبای کلمه کلیدی صنعت خود قرار بگیرید. آگاهی از برند خود را در رسانه های اجتماعی با معرفی خود به عنوان یک برند انسان محورتر که ارتباط بیشتری با رقبای شما دارد، افزایش دهید. بازاریابی دیجیتال در صنعت سلامت و تندرستی
در زمان نگارش، موضوعات فوق در بخش سلامت و تندرستی موجود و مرتبط هستند. این بدان معناست که مصرف کنندگانی که به دنبال خرید محصولات یا خدمات در صنعت سلامت و تندرستی هستند، به دنبال مارک هایی هستند که این موارد را نشان می دهند. داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که شامل بازاریابی محتوایی با کیفیت بالا، جستجوی ارگانیک و پولی، و حضور قوی در رسانههای اجتماعی است، کلیدی برای حضور، مرتبط بودن و جلوتر از رقبا در یک صنعت در حال رشد است.