
پیوند داخلی یک تاکتیک است که اغلب در سئو استفاده نمی شود. آنها نه تنها به عنوان یک سیگنال برای موتورهای جستجو عمل می کنند، بلکه با ارائه پیوندهایی به اطلاعات مرتبط و محصولات مشابه، به کاربران کمک می کنند تا در سایت حرکت کنند. این همچنین می تواند به تبدیل کمک کند.
هدف این راهنما تعریف لینک سازی داخلی، توضیح اینکه چرا برای سئو بسیار مهم است، و توصیه های عملی در مورد نحوه انجام ممیزی لینک داخلی و ارائه عناصری از سایت شما برای بررسی است.
لینک سازی داخلی چیست؟
پیوند داخلی به عنوان یک لینک از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما تعریف می شود.
پیوندهای داخلی برای افزودن زمینه در مورد آنچه صفحه پیوند داده شده درباره آن است استفاده می شود. به همین دلیل، آنها می توانند برای هدف گیری کلمات کلیدی ایده آل باشند.
رتبه صفحه (یا ارزش سئو) بین پیوندهای یک سایت منتقل می شود. هر پیوند به یک صفحه به عنوان یک رأی عمل می کند و به موتورهای جستجو می گوید که صفحه را برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی کنند.
چرا پیوند داخلی برای سئو و قابلیت استفاده مهم است؟
لینک های داخلی برای کاربران یک وب سایت ارزش ایجاد می کنند. یک استراتژی پیوند داخلی خوب به دلایل متعددی نیز به نفع سئو است.
رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی
کلمات کلیدی را می توان در یک لینک داخلی استفاده کرد تا به عنوان یک سیگنال به گوگل برای رتبه بندی این صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص عمل کند.
اگر کلمات کلیدی را به صورت ارگانیک هدف قرار دهید، لینک های داخلی می توانند به شما در بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی کمک کنند.
به عنوان مثال، پیوند به صفحه ای در مورد تورتیلاهای آردی باید حاوی این کلمه کلیدی باشد، زیرا ماهانه حدود 1600 جستجو در بریتانیا دریافت می کند. به عنوان مثال، ما تورتیلا آردی و تورتیلا ذرت را برای خرید در دسترس داریم.
دسترسی
پیوندهای داخلی که از متن لنگر توصیفی استفاده می کنند برای دسترسی بسیار مهم هستند. برای مثال، اگر افراد از صفحهخوانها استفاده میکنند، استفاده از پیوندهای داخلی که توصیفی هستند، زمینه را برای جایی که پیوند آنها را میبرد، فراهم میکند.
نمونه ای از این:
به جای “برای خواندن وبلاگ با پیوندهای داخلی اینجا را کلیک کنید”، یک پیوند توصیفی تر به عنوان “وبلاگ ما را با پیوندهای داخلی بخوانید”.
می توانید اطلاعات و نکات بیشتری در مورد دسترسی در پست وبلاگ ما بیابید – چگونه وب سایت خود را در دسترس قرار دهید.
به تبدیل ها کمک می کند
با پیوند دادن به صفحات مرتبط، میتوانید به تبدیلها کمک کنید و کاربران را تشویق کنید که با یکدیگر تماس بگیرند، فرم تماس ارسال کنند یا خرید کنند.
شما می توانید این کار را از طریق متن لنگر یا دکمه های موجود در وب سایت خود انجام دهید.
پیوندهای این دکمه “درخواست یک نقل قول” به فرم تماس پیوندهای متنی لنگر در متن متن استفاده می شود تا کاربران را به صفحه دیگری هدایت کند.
پیوندهای داخلی همچنین می توانند کاربران وب سایت را از طریق قیف فروش حرکت دهند. برای مثال، آنها ممکن است از یک صفحه اطلاعات شروع کنند تا درباره انواع مختلف کوره ها بیشتر بیاموزند، و سپس به صفحه دسته بندی اجاق های گازی پیوند دهند.
اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد
شما می توانید اطلاعات مفیدی را برای هدایت سفر کاربر برچسب گذاری کنید.
به عنوان مثال، اگر صفحه ای در مورد وسایل نقلیه الکتریکی دارید و همچنین یک پست وبلاگ آموزنده در مورد این موضوع دارید، این فرصت خوبی برای پیوند دادن کاربران به وبلاگ است.
سایتهای تجارت الکترونیک اغلب از این تکنیک برای پیوند دادن کاربران به محصولات مشابه یا ارائه بستهای برای تلاش برای فروش بیشتر استفاده میکنند.
سایتهای تجارت الکترونیکی مانند Argos دارای ویژگیهایی برای پیوند به محصولات «متداول خرید با هم» هستند سایتهای تجارت الکترونیک مانند آمازون پیوندهایی به «محصولات مرتبط» دارند به موتورهای جستجو کمک میکند معماری سایت را درک کنند.
اینکه بتوانید به راحتی در یک وب سایت حرکت کنید برای تجربه کاربر بسیار مهم است. اگر کاربر به دلیل ناوبری ضعیف نتواند به راحتی آنچه را که به دنبالش است پیدا کند، احتمالاً وب سایت شما را ترک خواهد کرد.
استفاده از یک ساختار پیوند خوب همچنین به گوگل کمک می کند تا معماری سایت و رابطه بین صفحات را درک کند، به عنوان مثال یک محصول در یک دسته بندی خاص قرار دارد.
پیوندهای داخلی به عنوان مسیرهایی برای کمک به موتورهای جستجو برای درک ساختار یک سایت عمل می کنند
اکنون که می دانیم لینک سازی داخلی چقدر اهمیت دارد، چگونه می توانید لینک های وب سایت خود را بررسی کنید؟
شروع به خزیدن کنید
بهترین مکان برای شروع ممیزی، خزیدن در وب سایت شماست. ابزارهایی مانند Screaming Frog، Sitebulb و SEMRush لیستی از پیوندها را در اختیار شما قرار می دهند که باید به آنها نگاه کنید.
اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
پیوندهای شکسته پیوندهای بدون دنبال کردن متن لنگر غیر توصیفی صفحات یتیم صفحات دارای تنها یک پیوند داخلی مشاهده نقشه سایت
مطمئن شوید که نقشه سایت XML بدون خطا به گوگل ارسال شده است.
همچنین داشتن یک نقشه سایت HTML که می تواند به کاربران در جهت یابی سایت و همچنین ایجاد زیرساخت پیوند بین صفحات کمک کند، مفید است.
ساختار منو
بررسی ساختار منوی شما برای اطمینان از اینکه وب سایت شما برای کاربران آسان است، حیاتی است. علاوه بر این، به ایجاد ارزش پیوند بین صفحات شما کمک می کند.
از منوی اصلی برای خدمات کلیدی و پیشنهادات محصول، همراه با هرگونه منبع اطلاعاتی و البته صفحه تماس خود استفاده کنید.
منوی پاورقی گاهی اوقات می تواند به عنوان یک ابزار پیوند نادیده گرفته شود. این مکان میتواند مکانی عالی برای پیوند دادن به خطمشیها، نقشه سایت و صفحاتی باشد که کمتر به پیشنهادات کلیدی شما مرتبط هستند.
متن لنگر
Anchor Text تکنیکی است که در آن لینک مستقیماً در بدنه متن قرار می گیرد. باز هم، متن لنگر می تواند یک تکنیک سئوی کم استفاده باشد و باید در ممیزی لینک داخلی شما در نظر گرفته شود.
از کلمات کلیدی می توان برای هدف قرار دادن صفحات مختلف استفاده کرد – به عنوان مثال، صفحه ای در مورد ودکای اسمیرنوف باید از “ودکای اسمیرنوف” به عنوان پیوند لنگر استفاده کند، زیرا حدود 18100 جستجو در بریتانیا در ماه دریافت می کند.
پودرهای سوخاری
سایت های بزرگ – به ویژه تجارت الکترونیک – می توانند از خرده های ناوبری بهره مند شوند.
مسیرهای ناوبری در بالای صفحه قرار دارند و یک مسیر بصری از صفحات پیموده شده برای رسیدن به صفحه فعلی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، خانه > دسته > زیر مجموعه > محصول.
نمونه ای از خرده نان ناوبری تجارت الکترونیک
Breadcrumbs به صفحات دیگر در سایت شما پیوند داده می شود و همچنین به کاربران کمک می کند از یک صفحه سفر خود به صفحه دیگر پرش کنند.
لینک ها را مرتبا مرور کنید
به صورت دستی محتوای خود را به طور مرتب بررسی کنید تا به دنبال فرصت های اضافی برای پیوند طبیعی به صفحات دیگر باشید.
اگر صفحه جدیدی اضافه می کنید، محتوای وب سایت خود را بررسی کنید تا مکان های مناسب برای پیوند دادن به آن صفحه را بیابید.
اگر URL ها را تغییر می دهید، حتما سایت خود را بررسی کنید و تمام لینک های داخلی را به URL جدید به روز کنید. می توانید یک تغییر مسیر 301 اضافه کنید، اما این یک “پرش” اضافی به درخواست شما اضافه می کند و اگر URL با URL نمایش داده شده متفاوت باشد، می تواند برای کاربران گیج کننده باشد.
از خود بپرسید که آیا پیوند طبیعی به نظر می رسد، از نظر قرارگیری مناسب است و می تواند برای کاربر ارزش افزوده ایجاد کند. اگر پاسخ منفی است، اینجا بهترین مکان برای آن لینک نیست و ممکن است مانند هرزنامه به نظر برسد.
افکار نهایی
ما آموخته ایم که نه تنها لینک های داخلی برای کاربران وب سایت و مسیریابی مفید و مفید هستند، بلکه برای سئو نیز ارزشمند هستند.
پیوندهای داخلی باید مرتباً بررسی شوند تا به دنبال فرصتهای اضافی بگردید و مطمئن شوید که بهترین ارزش را با متن لنگر توصیفی و قرار دادن پیوندهای مناسب برای کاربران ارائه میکنید.
سعی کنید هر گونه موانعی را که مسیریابی وب سایت شما را دشوار می کند، حذف کنید.
استف یک رهبر تیم است و 7 سال است که در زمینه سئو کار می کند. او یک مصحح دقیق است.