
بر روی کاغذ، بازاریابی دیجیتال بازاریابی است که از فناوریهای دیجیتال مبتنی بر آنلاین مانند رایانهها و لپتاپها، تلفنهای همراه، تبلتها و سایر رسانهها/پلتفرمهای دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده میکند.
با این حال، در عمل، بازاریابی دیجیتال پیچیدهتر از آن چیزی است که تعریف نشان میدهد. این شامل انواع تخصص ها، از جمله ویدئو آنلاین، نمایش و تبلیغات اجتماعی، و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. همه آنها را نیز می توان به تکنیک ها و روش های مختلف تقسیم کرد.
در این مقاله، ما به برخی از روشهایی که تحت عنوان کلی سئو برای بهبود عملکرد سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده میشوند، نگاه میکنیم.
برنامه ریزی کلمات کلیدی
تحقیق و برنامه ریزی کلمات کلیدی یکی از اولین گام هایی است که یک بازاریاب در استراتژی سئو برمی دارد.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا بازاریابان باید هنگام تولید محتوا، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام داده و اولویت بندی کنند، از جمله:
آنچه مردم به دنبال آن هستند را پیدا کنید
این دلیل اصلی این است که چرا تحقیق کلمات کلیدی باید در اولویت قرار گیرد زیرا اطلاعاتی که می توانید فوراً از جستجوهای واقعی که کاربران انجام می دهند به دست آورید. این بازخورد ایجاد می کند که می توانید از آن برای بررسی اینکه آیا ایجاد یک قطعه محتوا ارزش زمان و منابع شما را دارد یا خیر استفاده کنید.
درباره آنچه رقبای شما انجام می دهند تحقیق کنید
تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به سازندگان محتوا کمک کند تا نگاهی ذهنی به چشم انداز رقابت داشته باشند و به آنها تصویری از رقابت با آنها ارائه دهد. اگر ایده ای برای محتوا دارید، می توانید ببینید که کدام دامنه ها در حال حاضر برای کلمه(های کلیدی) مرتبط رقابت می کنند.
همچنین میتوانید ببینید کدام کلمات کلیدی رقابت کمی دارند، که میتواند فرصتهای زیادی برای ایجاد محتوایی در اختیار شما قرار دهد که شانس جذب بازدیدکنندگان بیشتر و ترافیک ارگانیک به وبسایت شما را افزایش میدهد.
شما می توانید از ابزارهای تحقیق رایگان استفاده کنید تا بفهمید رقابت برای یک کلمه کلیدی خاص چیست.
هدف جستجو را درک کنید
تصویر بالا بیانیه ماموریت گوگل را نشان می دهد [read; organize the world’s information and to make it universally accessible and useful].
گوگل این کار را با ارائه مرتبط ترین نتایج برای هر عبارت جستجو انجام می دهد. علاوه بر درک یک عبارت جستجو برای درک اینکه چرا افراد از یک کلمه کلیدی استفاده می کنند، می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف آنها مطابقت داشته باشد تا اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند در اختیار آنها قرار دهد.
با تایپ کلمه کلیدی مورد نظر خود در جستجوی گوگل، می توانید ببینید چه نتایجی به دست می آید (در زیر). این به شما نشان می دهد که نتایجی که گوگل فکر می کند بیشتر به پرس و جوی جستجو و کلمات کلیدی هدف شما مرتبط است.
ایده هایی برای محتوای جدید ایجاد کنید
چالشهایی که با ایدههای محتوای طوفان فکری به وجود میآیند میتوانند ناامیدکننده باشند، اما استفاده از تحقیق در مورد کلمات کلیدی میتواند به شما کمک کند الهام بگیرید و بهتر درک کنید که مردم به دنبال چه محتوایی هستند.
با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود، می توانید یک دامنه را برای ایجاد ایده های مرتبط وارد کنید یا برای اطلاعات بیشتر می توانید “راهنمای قطعی توسعه استراتژی کلمه کلیدی” ما را بخوانید.
کیفیت خوب، کپی بهینه
استفاده از کلمات کلیدی عالی از تحقیقات شما برای رساندن شما به موقعیت هدف خود در SERP ها کافی نیست، در واقع “پر کردن” توضیحات متا یا محتوای خود با کلمات کلیدی غیرطبیعی در تلاش برای دستکاری الگوریتم می تواند شما را از گوگل جریمه کند.
مدیر سئوی مقیم ما، دیو گوسیج، مقالهای برای سری بازیهای سئوی سطح بالا ما نوشته است که به ۶ ملاحظات فنی سئو برای سایتهای تجارت الکترونیک میپردازد. اگرچه این مقاله در مورد سایت های تجارت الکترونیک کاربرد دارد، اما روش هایی وجود دارد که می توانید برای هر استراتژی سئو از آنها استفاده کنید.
نسخه شما باید به خوبی نوشته شده باشد و به راحتی قابل درک باشد.
توضیحات متا
طبق گفته Shopify:
توضیحات متا یک تگ HTML است که محتوای یک صفحه وب را خلاصه می کند. این قطعه متنی است که اغلب حدود 160 کاراکتر طول دارد و در زیر عنوان صفحه شما در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود. هنگامی که توضیحات متا شامل کلمات کلیدی جستجو شده باشد، موتورهای جستجو آن را در نتایج جستجو نشان می دهند.
توضیحات متا از این جهت مهم هستند که به گوگل اطلاع می دهند صفحه وب شما در مورد چیست. هنگامی که گوگل صفحه وب شما را می خزد، باید بتواند محتوای توضیحات متا شما را بخواند و درک کند – که شانس شما را برای رتبه بندی در SERP ها برای پاسخ به سوالات افزایش می دهد.
گوگل فرض می کند که توضیحات متا باید به کاربران بگوید که این صفحه وب در مورد چیست، در اینجا چند نکته برای شروع نوشتن توضیحات متا وجود دارد.
به سوال پاسخ دهید جذاب و مختصر باشید توضیحات منحصر به فرد ارائه دهید – بدون تکرار در کلمات کلیدی زیاده روی نکنید لینک سازی
لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی مورد استفاده موتورهای جستجو هستند. پیوندها برای کشف محتوای جدید و – تا حدی – برای قضاوت در مورد کیفیت آن محتوا استفاده می شود. ژورنال موتور جستجو پیوندها را به شرح زیر توصیف می کند:
ارتباطات خوب مانند صدا هستند. آنها گواهی بر مفید بودن محتوا هستند و گوگل پروفایل پیوند سالم را نشانه خوبی می داند
لینک بیلدینگ به این اشاره دارد که چگونه بازاریابان و متخصصان سئو لینک های مفید و طبیعی را به محتوای خود به دست می آورند. با این حال، در سالهای اخیر – که دسامبر 2022 جدیدترین است – بهروزرسانیهای سیستم تشخیص و پیشگیری از هرزنامه مبتنی بر هوش مصنوعی (SpamBrain) در لغو پیوندهای غیرطبیعی مفید بوده است.
برای اینکه لینک ها به سئو شما کمک کنند، این لینک ها باید به صورت زیر باشند:
افکار بسته شدن طبیعت مفید با کیفیت بالا
سئو بخش اساسی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما است، بعید است که بدون استراتژی رتبه خوبی کسب کنید. همچنین، رتبه بالا به شما ترافیک رایگان و غیرفعال ثابت می دهد.
با استفاده از برخی از روشهای بالا، میتوانید در راه رسیدن به یک استراتژی عالی سئو باشید.