محتوای تکراری سئو در سال 2021 – افسانه ها و حقایق

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

مانند بسیاری از اطلاعات در اینترنت، افسانه های زیادی در مورد محتوای تکراری برای سئو وجود دارد. هدف این پست وبلاگ حذف، خرد کردن و از بین بردن هر یک از این افسانه‌هایی است که ممکن است قبلاً در سایر پست‌های وبلاگ در مورد محتوای تکراری و SEO در سال 2021 دیده باشید. مهمتر از آن، ما حقایقی را در مورد محتوای تکراری به شما ارائه خواهیم داد تا بدانید چگونه برای مقابله با مسائل محتوای تکراری برای سایت خود. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به آن بپردازیم.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری تکراری آیا به آن توجه کردید؟

برای چشم انسان، تشخیص یک محتوای یکسان می تواند آسان باشد. حتی برای موتورهای جستجو آسان‌تر است: آن‌ها قطعاتی از محتوا را درون یا بین دامنه‌ها می‌خزند و هر گونه تطابق دقیق (یا بسیار مشابه – بیش از حد مشابه) را پیدا می‌کنند.

اگر یک قطعه محتوا در بیش از یک مکان در وب باشد، گوگل متوجه آن خواهد شد. گوگل و سایر موتورهای جستجو، مکان این محتوا را نسبت به آدرس اینترنتی که محتوا در آن قرار دارد، تعیین می کنند. مشکلات محتوای تکراری زمانی رخ می‌دهد که بیش از یک نسخه از محتوا، در بیش از یک مکان وجود داشته باشد – یک URL دوم. شما احتمالا اینجا هستید زیرا افسانه های زیادی در مورد مجازات محتوای تکراری وجود دارد. بیایید به این نگاه کنیم.

حقیقت در مورد محتوای تکراری

دستورالعمل های رسمی گوگل بیان می کند که 2 نوع محتوای تکراری وجود دارد: مخرب و غیر مخرب. بیایید با محتوای تکراری غیر مخرب شروع کنیم. این به متنی اشاره دارد که نشان دهنده شباهت به نسخه دیگری از یک بلوک محتوا، یا شاید تطابق دقیق بین دو یا چند دامنه است. اگر این مورد شماست؛ وحشت نکنید. بسیاری از محتوای یکسان می توانند از طریق:

فرم های تماس نظرات تالار گفتگو پست های وبلاگ محصولات (شامل توضیحات محصول) پیوند شده از بیش از 1 URL صفحه وب فقط چاپگر

حال، اگر متن شما معیارهای بالا را نداشته باشد، ممکن است گوگل متن را مخرب بداند که باعث می شود با مشکلات محتوای تکراری مواجه شوید. باز هم نترسید! در زیر نحوه کار با این موارد تکراری دشوار را توضیح خواهیم داد. بیایید ابتدا به افسانه های مربوط به محتوای تکراری و اینکه چگونه گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند آن را ببینند (ممکن است مانند تصویر زیر باشد) نگاهی بیندازیم.

افسانه ها در مورد محتوای تکراری

3 ادعا، 3 افسانه. اگر به موارد زیر اعتقاد دارید، دوباره فکر کنید.

گوگل برای محتوای تکراری مجازات دارد

در برخی موارد نادر، چندین نسخه دقیق از متن برای فریب گوگل و دیگران در تلاش جسورانه برای به دست آوردن رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش ترافیک استفاده می شود. شیطون، شیطون

برای مبارزه با این موضوع، گوگل همه URL ها را به دنبال محتوای باکیفیت که تازه، اصلی و مرتبط با صفحه است، می خزند. با این حال، گاهی اوقات، گوگل نسخه های مشابهی از محتوا را در بیش از یک URL پیدا می کند و این را تلاشی برای دستکاری الگوریتم های رتبه بندی خود می بیند، به خصوص اگر وب سایت های مورد نظر به نظر متعلق به همان شرکت هستند.

سپس گوگل می تواند پروتکل فهرست بندی و رتبه بندی موتور جستجوی خود را تغییر دهد و یکی از این وب سایت ها را برای رتبه بندی انتخاب کند. این می تواند باعث شود که سایت شما رتبه ارگانیک را از دست بدهد و ایندکس نشود (در نهایت هیچ کس آن را پیدا نمی کند – بدون هیچ ردی از تمام صفحات نتایج موتورهای جستجو حذف می شود.)

برای پاسخ به این سوال: “مجازات محتوای تکراری: آیا وجود دارد؟” بله، اما فقط برای افراد خاطی. اگر سعی کنید با استفاده از چندین سایت گوگل را فریب دهید تا عبارات کلیدی مشابه را افزایش دهید، ممکن است جریمه شوید.

مشکل رایج‌تر برای اکثر صاحبان سایت زمانی است که گوگل صفحه اشتباهی را برای عبارت جستجوی شما ایندکس می‌کند. هنگامی که چندین صفحه با محتوای مشابه دارید، گوگل معمولا سعی می کند مرتبط ترین صفحه را برای رتبه بندی انتخاب کند، با این حال، اشتباهات غیرمعمولی نیستند که در صورت انتخاب صفحه اشتباه می توانند باعث افت رتبه شوند.

به عنوان مثال، اگر دو صفحه مانند:

yourdomain.co.uk/page-a

yourdomain.co.uk/page-b

و هر کدام محتوای مشابهی دارند، بنابراین Google ممکن است به سختی بفهمد که می‌خواهید برای کدام یک رتبه بندی کنید، بنابراین آنچه را که فکر می‌کند مرتبط‌تر است انتخاب می‌کند. اگر مثلاً page-b نسخه جدیدتری از صفحه‌ای باشد که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید و Google فکر می‌کند page-a مرتبط‌تر است، ممکن است مشکل‌ساز باشد.

“وب سایت من باید دارای محتوای کاملا منحصر به فرد باشد”

بیشتر موتورهای جستجو به دنبال تنوع هستند. کاربران نمی خواهند چندین دامنه فهرست شده در SERP ها را با محتوای دقیقاً یکسان ببینند. هنگامی که Google دامنه ای را می خزد و محتوایی را با دامنه دیگری مطابقت پیدا می کند، URL ها را در یک گروه گروه بندی می کند، سپس انتخاب می کند که کدام URL برای گروه مناسب تر است.

اگر چندین سایت با محتوای یکسان دارید، گوگل تنها یکی از آنها را رتبه بندی می کند و برای دامنه های دیگر فیلتر اعمال می کند. اگر این یکی از مشکلات محتوای تکراری است که با آن مواجه هستید، ممکن است بخواهید در استراتژی بازاریابی خود تجدید نظر کنید. شاید تجدید نظر در مورد چگونگی ساختار محتوای شما در دامنه های شما. در زیر تصویر شخصی در حال یادداشت برداری است – توجه کنید.

در واقعیت، داشتن محتوای بسیار منحصر به فرد در یک دامنه یا چندین دامنه همیشه امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، سایت های تجارت الکترونیک می توانند نسخه های تکراری محصولات و توضیحات محصول را ایجاد کنند. گاهی اوقات داشتن توضیحات منحصر به فرد محصول سخت است… زیرا آنها یک چیز را توصیف می کنند! استفاده از توضیحات محصول از سوی تولیدکنندگان، شما را جریمه نمی کند – آن گونه که فکر می کنید. شما هیچ عبارتی از گوگل دریافت نخواهید کرد، اما محتوای تکراری هیچ مزیتی در رتبه بندی به شما نمی دهد زیرا اصلی نیست!

اگر می خواهید از محتوا به نفع خود استفاده کنید، یک توضیح محصول و URL محصول منحصر به فرد ایجاد کنید. هر صفحه فرصتی برای ظاهر شدن در جستجوی ارگانیک است، بنابراین از این به نفع خود استفاده کنید.

“خراشنده ها می توانند به رتبه بندی شما آسیب بزنند”

اسکراپرهای محتوای سئو چیست؟ آنها برنامه هایی هستند که یک سایت را می خزند و تمام اطلاعاتی را که در یک URL خاص دارند به شما می دهند. خود گوگل URL های شما را به کار می گیرد تا محتوای شما را در فهرست خود قرار دهد.

نمایه سازی موتورهای جستجو با حذف انجام می شود، اما مانند همیشه، برخی از افراد می خواهند با حذف محتوای دیگران، سوختن جهان را تماشا کنند تا آن را در سایت خود ارسال کنند. چرا؟ برای پیشی گرفتن از شما!

این ممکن است بی‌رحمانه به نظر برسد، اما خوشبختانه موتورهای جستجو نیز آن را دوست ندارند: گوگل به خاطر این کار خراش‌ها را مجازات می‌کند، نه سایتی که ابتدا محتوا را منتشر کرده است. اگر دلیلی برای این باور دارید که محتوای شما استخراج شده است، باید به Google بگویید، زیرا نمی خواهید مشکلاتی در مورد تکرار ناخواسته محتوا وجود داشته باشد که تقصیر شما نیست.

محتوای تکراری و لینک های ورودی

بیایید تأثیر بالقوه مضری که محتوای تکراری روی کاربر دارد را نیز در نظر بگیریم. تصور کنید بیش از یک نسخه از یک محتوا را در چندین سایت پیدا کنید – آزاردهنده، درست است؟ این می تواند تجربه سایت کاربر را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود که آنها به وب سایتی بروند که محتوای آن منحصر به فرد و مفید است.

و اگر این کافی نیست: اگر سایت‌های دیگر می‌خواهند به برخی از کپی‌های باکیفیت پیوند بدهند، اما به محتوای تکراری توجه کنند، باید انتخاب کنند که به کدام یک پیوند داده شود، و این باعث کاهش بیشتر لینک‌هایی می‌شود که از مزایای ورودی بهره می‌برد. و در اینجا دلیلی است که شما باید مانند گوگل به پیوندهای ورودی اهمیت دهید: آنها مستقیماً بر رتبه بندی ارگانیک شما در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر می گذارند. اگر می خواهید مثل پسر زیر لبخند بزنید، به خواندن ادامه دهید.

پارامترهای URL برای محتوای تکراری

نوع کلیدی دیگر تکرار از طریق پارامترهای URL است. ممکن است پارامترهای URL باعث ایجاد محتوای تکراری شوند، که به گوگل نشان می دهد که یک کپی از صفحه وجود دارد – و ما اصلا نمی خواهیم گوگل به این موضوع فکر کند. این می تواند در سایت های تجارت الکترونیکی که از فیلتر محتوای URL محصول استفاده می کنند اتفاق بیفتد. آنها می توانند باعث ایجاد محتوای تکراری شوند و از نمایش URL محصول شما در جستجوی ارگانیک جلوگیری کنند و همچنین باعث شوند موتورهای جستجو URL اشتباهی را انتخاب کنند. برای اطلاعات بیشتر، از این مقاله عالی در مورد نحوه برخورد با محتوای تکراری استفاده کنید.

برای مبارزه با محتوای تکراری چه کاری می توانید انجام دهید؟

دستورالعمل های رسمی گوگل بیان می کند که محتوای تکراری به تنهایی دلیل فوری برای اقدام نیست. اما اگر می خواهید مطمئن شوید که سایت شما به اشتباه به عنوان تلاش برای دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو درک نشده است، عاقلانه است که بررسی کنید.

3 راه وجود دارد که می‌توانید به وضوح به گوگل بگویید که می‌خواهید کدام URL را بگیرد:

با استفاده از ابزار مدیریت پارامتر URL rel=”canonical” اعمال تغییر مسیرهای 301

چگونه مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنیم؟ بیایید با شماره 1 شروع کنیم:

برچسب متعارف: ایده آل برای گفتن به موتورهای جستجو که نسخه اصلی صفحه است. برای نتایج صفحه بندی شده در فروشگاه های تجارت الکترونیک که در آن بیش از یک URL در هر صفحه دارید عالی است. مثلا:

http://www.website.com/index.php

http://www.website.com/

http://website.com

همه آنها یک صفحه هستند، اما برای موتورهای جستجو، هر کدام یک URL منحصر به فرد هستند. تگ canonical به شما امکان می دهد تا مشخص کنید که نسخه اصلی و ترجیحی کدام است، به عنوان مثال. http://www.website.com/

2. کنترل کننده پارامتر URL: این کار موتورهای جستجو را از خزیدن محتوای تکراری پارامتر شده مسدود می کند. این می تواند یک مشکل بزرگ برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی باشد که از پارامترهای URL برای فیلتر کردن محصولات در صفحاتی استفاده می کنند که در غیر این صورت یکسان هستند.

مثلا:

http://www.website.com/products/women?category=dresses?&colour=green

در این حالت از پارامترهای URL برای فیلتر کردن محصولات موجود در این صفحه استفاده می شود تا فقط لباس های زنانه سبز نشان داده شود. با این حال، هر محتوای متنی در آن صفحه مانند صفحه بدون این فیلترها خواهد بود.

3. ریدایرکت 301: تغییر مسیر 301 راهی است که به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه به طور دائم جابجا شده است. اگر نسخه های قدیمی یک صفحه وب یا بسیاری از نسخه های مختلف همان صفحه را دارید، ممکن است استفاده از تغییر مسیر 301 به مرتبط ترین صفحه در سایت خود مفید باشد. این می تواند از انتخاب نسخه اشتباه موتورهای جستجو جلوگیری کند و تأیید کند که کدام صفحه مهم ترین است.

مانند مثال زیر، می توانید از 301 تغییر مسیر از صفحات زیر استفاده کنید.

http://www.website.com/index.php

http://website.com

به نسخه ترجیحی، به عنوان مثال

http://www.website.com/

در اینجا یک فرد خندان دیگر در زیر آمده است تا به شما نشان دهد اگر به توصیه من عمل می کردید چقدر خوشحال خواهید شد.

خط آخر: گوگل بهتر می داند.

برای حفظ نسخه صحیح نشانی‌های اینترنتی که خزیده شده و به آن‌ها پیوند داده می‌شود، با استفاده از نسخه‌های متعارف، تغییر مسیرهای 301 و کنترل‌کننده پارامتر URL، 3 راه‌حل بالا را با گفتن به Google که کدام URL را انتخاب کند، دنبال کنید. کنسول جستجوی گوگل، مثل همیشه، می تواند به شما کمک کند بررسی کنید کدام یک از صفحات شما شناسایی شده است.

برای جلوگیری از وقوع جریمه احتمالی:

ثبات را در پیوندهای داخلی خود حفظ کنید. شما می خواهید پیوندهای داخلی شما از همان ساختار پیروی کنند و سازماندهی URL و ساختار سایت را برای شما آسان تر کند. این را می توان از طریق توصیه های زیر انجام داد: با سیستم مدیریت محتوای خود آشنا شوید. نحوه استفاده از تغییر مسیرهای canonical و 301 را بیاموزید، اما همچنین مطمئن شوید که متوجه شده اید که محتوای سایت شما چگونه نمایش داده می شود. وبلاگ‌ها و متن دیگ بخار (به عنوان مثال اطلاعات حق نسخه‌برداری) ممکن است در بیش از یک قالب ظاهر شوند که نشان‌دهنده محتوای تکراری Google است.

آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست، درست است؟

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *