
این مقاله شما را با دنیای شگفت انگیز بهینه سازی نرخ تبدیل آشنا می کند. ما دقیقاً به این می پردازیم که بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست، چگونه نرخ تبدیل را محاسبه کنیم و نرخ تبدیل خوب چیست، چرا CRO یک کانال بازاریابی دیجیتال مهم و کلیدی برای استفاده از آن است، و در نهایت چگونه بهینه سازی نرخ تبدیل کار می کند.
بنابراین در پایان مقاله، درک خوبی از بهینهسازی نرخ تبدیل خواهید داشت و چرا باید از آن در وبسایت یا برنامه خود استفاده کنید تا با همان میزان ترافیک، تبدیلهای بسیار بیشتری ایجاد کنید و هزینه هر کسب خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. CPA).
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرآیند افزایش نرخ تبدیل (اقدامات مورد نظر) در یک وب سایت یا برنامه است.
پیاده سازی اقدام مورد نظر وب سایت/برنامه است. به عنوان مثال، پیاده سازی اولیه یک وب سایت تجارت الکترونیک، خرید یک محصول/خدمت است. بسته به هدف وبسایت، تبدیلهای دیگر میتواند «افزودن به سبد خرید»، ثبت نام برای یک سرویس، اشتراک در خبرنامه، پر کردن یک فرم، دانلود یک فایل pdf یا کلیک کردن روی یک دکمه باشد.
بهینه سازی نرخ تبدیل معمولا در وب سایت ها انجام می شود و راه دیگر برای تعریف آن افزایش نرخ تبدیل وب سایت است. بنابراین اکنون احتمالاً به این فکر می کنید که نرخ تبدیل چیست؟
نرخ ارز چیست؟
نرخ تبدیل تعداد تبدیل ها (یعنی اقدام مورد نظر) تقسیم بر تعداد کل بازدیدکنندگان و سپس ضرب در 100 برای تبدیل به درصد است.
شما می توانید نرخ تبدیل وب سایت را به عنوان یک کل یا یک صفحه خاص یا یک قیف تبدیل خاص محاسبه کنید.
به عنوان مثال، اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک در مجموع 500 بازدیدکننده در ماه دریافت کند و تنها 5 بازدیدکننده در نهایت محصولی را خریداری کنند، نرخ تبدیل CR =(5/500) * 100 =1% خواهد بود. بنابراین نرخ تبدیل وب سایت برای این ماه 1 درصد خواهد بود.
به عنوان مثالی دیگر، اگر میخواهید نرخ تبدیل یک صفحه محصول خاص را بدانید، این تعداد خرید برای آن محصول خاص تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگان صفحه آن محصول و سپس ضرب در 100 خواهد بود.
نرخ تبدیل خوب چیست؟
به عنوان یک قانون کلی، میانگین نرخ تبدیل برای یک وب سایت یا برنامه چیزی بین 2٪ تا 4٪ است.
اگر نرخ تبدیل وب سایت شما بالای 4 درصد باشد، کاری را درست انجام می دهید. ما دوست داریم یک عدد دقیق به شما بدهیم، اما پاسخ به این سوال به سه دلیل اصلی بسیار دشوار است: نرخ تبدیل به میزان زیادی بستگی دارد که تبدیل شما چیست، مانند خرید محصول، ثبت نام خدمات، پر کردن فرم ها، کلیک های تبلیغاتی و غیره. هر صنعت، وب سایت و برنامه کاربردی متفاوت است. برای وب سایت های تجارت الکترونیک، این می تواند تا حد زیادی به محدوده قیمت محصولات شما بستگی داشته باشد. همانطور که انتظار دارید، اکثر شرکت ها داده های نرخ تبدیل خود را به صورت عمومی به اشتراک نمی گذارند.
آنچه مفیدتر است این است که نرخ تبدیل وب سایت خود را یادداشت کنید و بر بهبود آن تمرکز کنید. اکثر وب سایت های جدید دارای نرخ تبدیل کمتر از 1٪ هستند، بنابراین برای بهبود آن وقت بگذارید.
اما اکنون احتمالاً به این فکر می کنید که آیا بهبود نرخ تبدیل خود ارزشش را دارد؟ پاسخ کوتاه: بله.
چرا CRO مهم است؟
همیشه زمینههایی برای بهبود برای بهبود تبدیلها و نرخ تبدیل وجود دارد، بنابراین در اینجا مزایای اصلی CRO و اینکه چرا این یک کانال بازاریابی دیجیتال مهم است که باید از آن استفاده کرد، آورده شده است.
1. ROI از ترافیک موجود را افزایش می دهد
شما تعداد تبدیل های ترافیک موجود خود را که به وب سایت شما وارد می شود افزایش می دهید، بنابراین بازگشت سرمایه ترافیکی را که قبلاً به دست آورده اید افزایش می دهید.
به عنوان مثال، فرض کنید نرخ تبدیل فعلی وب سایت تجارت الکترونیک شما 1٪ است و 1000 بازدیدکننده به صورت ارگانیک به وب سایت شما می آیند، بنابراین شما هر ماه 10 مشتری را به صورت ارگانیک جذب می کنید. افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود از 1% به 2% به این معنی است که اکنون 20 مشتری به صورت ارگانیک دریافت می کنید، بنابراین احتمالاً میانگین درآمد ارگانیک سایت خود را دو برابر کرده اید.
2. هزینه هر خرید (CPA) را کاهش می دهد
اگر برای وبسایت/برنامه خود تبلیغات انجام میدهید، CRO به شما کمک میکند تا CPA خود را کاهش دهید، زیرا بازدیدکنندگان بیشتری را که روی تبلیغات شما کلیک میکنند، تبدیل میکنید، بنابراین درآمد خود را به ازای هر بازدیدکننده افزایش میدهید و میتوانید با همان مقدار پولی که هزینههای تبلیغاتی میکنید، مشتریان بیشتری به دست آورید. .
3. مشکلات و نقاط درد بازدیدکنندگان شما را حل می کند
همه بازدیدکنندگان با یک هدف خاص به یک وب سایت یا برنامه می آیند، چه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول/خدمت، خرید یک محصول/خدمات، دریافت پاسخ به یک سوال، کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص، یا حتی صرفاً مرور. اهداف بازدیدکنندگان شما هر چه که باشد، ممکن است هنگام جستجو در وب سایت شما، مشکلات و نقاط دردسر مشترکی داشته باشند، مانند ناتوانی در یافتن یک محصول خاص یا مشکل در یافتن CTA مورد نظر.
CRO از شما میخواهد دادههای وبسایت و نقاط پرش خود را بررسی کنید تا مشخص کنید نقاط درد بازدیدکنندگان کجاست. سپس می توانید بر روی بهینه سازی و آزمایش این مناطق تمرکز کنید تا مشکلات بازدیدکنندگان خود را حل کنید و امتیاز بگیرید.
4. میزان ترک تحصیل را کاهش می دهد
نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که از یک صفحه خاص در وب سایت شما بازدید می کنند و سپس به صفحه دیگری باز می گردند. CRO بررسی می کند که کدام صفحات دارای بالاترین نرخ پرش و نرخ پرش هستند و روش های مختلفی را برای کاهش آن نرخ پرش آزمایش می کند. نرخ پرش پایین به این معنی است که صفحات شما به طور موثر نیازهای بازدیدکنندگان سایت را برآورده می کند و در نتیجه باعث افزایش تبدیل می شود.
5. کانال بازاریابی دیجیتال ارگانیک نسبتا ارزان
مزیت دیگر CRO این است که یک کانال بازاریابی دیجیتال ارگانیک و ارزان تر است. برخلاف تبلیغات، لازم نیست برای انجام CRO پول خرج کنید. اگر خودتان این کار را انجام نمیدهید، به احتمال زیاد باید به یک متخصص CRO، توسعهدهنده وبسایت خود (در صورت نیاز) و یک یا دو ابزار CRO که متخصص برای افزایش مؤثر نرخ تبدیل به آن نیاز دارد، پول پرداخت کنید. اما برخلاف تبلیغات، برای انجام CRO نیازی به پرداخت به گوگل یا سایر موتورهای جستجو نخواهید داشت.
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چگونه کار می کند؟
بهینه سازی نرخ تبدیل شامل استفاده از تجزیه و تحلیل و داده ها برای شناسایی مناطقی از وب سایت برای بهینه سازی و تمرکز است. معمولاً ایده خوبی است که ابتدا به قسمت هایی از قیف تبدیل نگاهی بیندازید که بالاترین نرخ پرش را دارند تا بتوانید مناطقی را که بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند اولویت بندی کنید.
سپس فرضیه هایی در مورد آنچه که فکر می کنید نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد ایجاد می کنید. طیف وسیعی از ایده های مختلف را ارائه کنید و آنها را بر اساس تأثیر بر تبدیل ها و آنچه فکر می کنید بهترین کار را انجام می دهد، اولویت بندی کنید.
سپس تستهای a/b و چند متغیره را برای آزمایش این فرضیهها با ارائه تغییرات مختلف وبسایت/برنامه خود به بازدیدکنندگان خود اجرا میکنید تا بتوانید آزمایش کنید که کدام تغییرات بالاترین نرخ تبدیل را دارند. طیف وسیعی از ابزارهای CRO وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند.
مرحله نهایی اندازه گیری نتایج است تا مشخص شود آیا فرضیه شما درست است و آیا تغییر جدید شما نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. اگر آزمایش شما موفقیت آمیز بود، می توانید ارزیابی کنید که آیا مقیاس بندی استقرار در کل وب سایت/برنامه خود برای بهبود نرخ تبدیل مقرون به صرفه است یا خیر.
CRO یک فرآیند مداوم است
مانند SEO، CRO یک پروژه یکپارچه نیست. این یک فرآیند مداوم برای بهینه سازی مداوم نرخ تبدیل وب سایت یا برنامه شما است. همیشه زمینه های بهبود برای وب سایت/برنامه و کسب و کار کلی شما وجود دارد. درک و داشتن یک فرآیند CRO به خوبی تعریف شده به شما کمک می کند تست هایی را ساختاردهی و پیاده سازی کنید که نرخ تبدیل وب سایت شما را به حداکثر می رساند.
اگر می خواهید فرآیند CRO را در مورد نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای بهبود نرخ تبدیل برای جمعه سیاه و کریسمس بیاموزید، مقاله جدید ما را بخوانید: چگونه تبدیل های خود را قبل از جمعه سیاه و کریسمس 2022 دو برابر کنیم.