مدیر
میکروسایتها مدتهاست که یک انتخاب قابل اعتماد سئو برای مارکها و کسبوکارهایی بودهاند که به دنبال جذب ترافیک بسیار هدفمند به صفحات خود هستند. با رویکرد استراتژیک، توسعه و استفاده از میکروسایت ها واقعا می تواند موثر باشد.
به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در یک سری از مکانهای مختلف پراکنده شده است، میتوان از میکروسایتها برای هدف قرار دادن هر جمعیت اصلی به طور جداگانه استفاده کرد. آنها همچنین می توانند برای راه اندازی محصولات جدید، تبلیغ رویدادها و مدیریت سرمایه گذاری های جانبی مرتبط با کسب و کار شما عالی باشند.
اما زمانی که میکروسایت ها صرفاً برای اهداف سئو مورد استفاده قرار می گیرند (و بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند)، همه چیز کمی واضح می شود. در واقع، بیشتر سئوکاران حرفه ای و بازاریابان دیجیتال توصیه می کنند که از میکروسایت ها استفاده نکنید، مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشید (مانند موارد بالا).
سئوی میکرو سایت هیچ تفاوتی با سئوی معمولی وب سایت ندارد. موتورهای جستجوی اصلی همچنان محتوا، عناوین، URL ها، لینک ها و ده ها سیگنال مهم SEO دیگر را بررسی می کنند. اندازه آنها کوچک است، کدگذاری آنها ساده است و می توان آنها را نسبتاً ارزان راه اندازی کرد.
با این حال، چند نکته منفی در راه اندازی میکروسایت ها وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
جریان کاربر قطع شد
استفاده ناکارآمد از میکروسایت ها می تواند جریان کاربر را تا حد زیادی مختل کند. کاربر وارد وبسایت اصلی میشود، روی لینک محصول خاصی کلیک میکند و به یک میکروسایت منتقل میشود، سپس CTA را کلیک میکند و به سایت اصلی باز میگردد قبل از اینکه دوباره به میکروسایت هدایت شود تا توضیحات محصول را بررسی کند.
چنین چیزی نادر نیست و به سادگی این خطر را افزایش می دهد که بازدید کننده مورد نظر در حالی که از ستونی به پست دیگر پرتاب می شود، جهش کند. با کنار هم قرار دادن همه چیز در یک وب سایت پویا، می توان همه چیز را بسیار یکپارچه تر و هماهنگ تر نگه داشت.
ردیابی تجزیه و تحلیل
چالش دیگر هنگام اجرای میکروسایت ها، ردیابی عملکرد آنها و اتصال آن داده ها به تجزیه و تحلیل سایت اصلی شما برای دریافت بینش عملی است. هرچه از میکروسایت های بیشتری استفاده کنید و بازدیدکنندگان را به طور معمول از یک سایت به سایت دیگر منتقل کنید، درک رفتار یا حتی قصد آنها دشوارتر می شود.
همچنین ممکن است متوجه شوید که تغییر مسیرهای بیش از حد علیه شما در بخش سئو در مورد افزایش نرخ پرش به میان می آید.
رقابت کلمات کلیدی
زمانی که میکروسایتها را راهاندازی و اجرا میکنید، درجاتی از آدمخواری کلمات کلیدی اتفاق میافتد. مگر اینکه میکروسایت شما برای هدفی کاملاً متفاوت از سایت اصلی شما طراحی شده باشد، این احتمال وجود دارد که با کلمات کلیدی مشابه ترافیک ایجاد کنید.
این به نوبه خود به این معنی است که هر بازدیدی که میکروسایت شما برای یکی از مهم ترین کلمات کلیدی شما دریافت می کند، می تواند برای سایت اصلی شما یک موفقیت باشد. اگر میکروسایت صفحه فرود مرتبط تری برای بازدیدکننده داشته باشد مشکلی نیست، اما اگر ترافیک زیادی را به صفحات اشتباه هدایت کنید مشکلی است.
این می تواند به ویژه مشکل ساز شود اگر آژانس جداگانه ای را برای مدیریت میکروسایت های خود استخدام کنید که در توسعه، نگهداری یا بازاریابی وب سایت اصلی شما دخالتی ندارد.
اگر شک دارید، با پشتیبانی تماس بگیرید
دانستن اینکه آیا می توانید از اجرای یک یا چند میکروسایت بهره مند شوید، آسان نیست. نیاز به تجزیه و تحلیل کامل از مزایا و معایب همراه با سودآوری ارائه املاک آنلاین بیشتری برای مدیریت دارد.
در برخی موارد، پاسخ کاملاً مثبت است – یک میکروسایت می تواند ارزش وزن خود را در طلا داشته باشد. اما زمانی که یک میکروسایت بدون هدف خاصی (غیر از سئوی اولیه) ایجاد می شود، گاهی اوقات می تواند بیشتر یک موهبت و نفرین باشد.
اگر شک دارید با یک آژانس سئو باتجربه مشورت کنید و از آنها بخواهید که از طرف شما یک تجزیه و تحلیل کامل (و 100٪ هدف) مزایا و معایب انجام دهند.