
در طول چند ماه گذشته، ما برخی از شرکای خود را در اینجا در وبلاگ معرفی کرده ایم. هر یک از آنها در مورد موضوعاتی که در آن تخصص دارند، مشاوره و مشاوره تخصصی ارائه می دهند.
بعدی جیمز تیلور است، یک مشاور سئو آزاد که استراتژی های سفارشی را برای مشتریان در هر اندازه ارائه می دهد. جیمز با همکاری با مشتریان آژانس و تجاری، از یک رویکرد سئو مبتنی بر داده برای هدایت رشد ارگانیک استفاده می کند.
این پست مملو از نکات و توصیه هایی است که چگونه می توانید صفحات آمار لینک سازی خود را ایجاد کنید و همچنین شامل 5 نمونه از مشاغلی است که در حال حاضر به خوبی از این موضوع استفاده می کنند تا بتوانید الهام بگیرید. پس برای چی منتظری!؟
در زیر می خوانید:
لینک بیلدینگ تا حدودی کلمه کثیفی در بازاریابی دیجیتال است.
اغلب با شبکههای وبلاگ خصوصی، مزارع پیوندهای پر زرق و برق و ارائهدهندگان با کیفیت پایین مرتبط است، که همگی نام بدی به این استراتژی میدهند (و به حق!).
اگر هیچ چیز دیگری نباشد، باید شما را تشویق کند که لینک بیلدینگ مناسبی انجام دهید و متوجه شوید که بیشتر اوقات فقط با شیوه های بی کیفیت همراه است زیرا لینک سازی خوب سخت است!
برای درست کردن آن زمان و تلاش لازم است.
بنابراین، با گفتن این موضوع، وقتی صحبت از ساخت لینک “مناسب” به میان می آید، از کجا شروع می کنید؟ و اگر بودجه ای برای یک کمپین گسترده روابط عمومی دیجیتال برای جلب توجه یک روزنامه نگار یا ناشر صنعتی نداشته باشید، چه؟
خوب، یکی از بهترین رویکردهایی که من پیدا کردم (که تقریباً هر سایتی می تواند انجام دهد) تبدیل شدن به یک منبع خاص برای ارائه آمار و داده ها در مورد موضوعی است که به وب سایت شما مربوط می شود.
روزنامهنگاران و ناشران اغلب به دادههایی در مقالات خود نیاز دارند، و این فرصت شماست تا وبسایتی باشید که این اطلاعات را ارائه میکند.
به عنوان مثال، اگر رتبه اول را در SERP ها برای “Seo Stats 2022” کسب کنید، بدون شک برخی از بک لینک های ارگانیک را از طریق استناد “منبع” از هر وب سایتی که از داده های شما استفاده می کند جذب خواهید کرد.
در این راهنما، من 5 نمونه از وبسایتها با صفحات آمار شگفتانگیز را بیان میکنم و سپس شما را در فرآیند ایجاد یک صفحه آماری که به تنهایی بکلینک تولید میکند، راهنمایی میکنم.
* توجه داشته باشید که ترافیک مورد انتظار برای بسیاری از این صفحات کم خواهد بود، اما ترافیک هدف اصلی ما در اینجا نیست.
ما میخواهیم از این صفحات برای جذب لینکها استفاده کنیم تا اساساً به «مرکز» داخلی خود برای سایت شما تبدیل شوند.
سپس میتوانید از پیوندهای داخلی برای گسترش این اختیار به انواع صفحاتی که به طور طبیعی پیوندها را جذب نمیکنند، مانند صفحات دستهبندی یا محصول خود، استفاده کنید.
5 وب سایت با منابع داده شگفت انگیز صفحات فرود موضوعات در حال انفجار – آمار بلاک چین
Exploding Topics بهترین نوع سایت برای استفاده به عنوان نمونه اصلی برای صفحات فرود داده و آمار است.
من از این صفحه به عنوان مثال استفاده کردم، اما به معنای واقعی کلمه فقط هر یک از محتوای آنها را بررسی کنید و صفحات داده طولانی را پیدا خواهید کرد که به طور مداوم بک لینک جذب می کنند.
2. The Close – آمار املاک و مستغلات
این سایت به سمت زاویه “استاتیک تکان دهنده” رفته است، اما آنها همچنین یک منوی جانبی را گردآوری کرده اند که پیمایش در هر بخش را بسیار آسان می کند (به این معنی که شما پیدا کردن داده های خود را برای یک روزنامه نگار یا ناشر احتمالی بسیار آسان می کنید! ).
3. هیئت داوران فنی – آمار هوش مصنوعی
هیئت داوران فناوری داده های متن سنگین را با احتمالاً بزرگترین اینفوگرافیک جهان ترکیب می کند! معمولاً چیزی نیست که زیاد می بینید.
با این حال، اینفوگرافیک ها هنوز هم می توانند یک دارایی پیوند فوق العاده باشند و همچنین به هر صفحه غنی از داده عمق می بخشند.
همانطور که می بینید، 1.65 هزار بک لینک از 508 دامنه ارجاع دهنده دارد. خیلی خوب!
4. Groomarts – آمار صنعت حیوانات خانگی انگلستان
این صفحه جالب است زیرا متن آن خیلی سنگین نیست و همچنین به جای ارائه داده های جهانی، یک کشور خاص را هدف قرار می دهد.
به عنوان بخشی از تحقیقات خود، حتماً به اصلاحکنندههای کشور نگاه کنید تا ببینید آیا یک کشور حجم و ترافیک تخمینی بسیار بالاتری برای نوع خاصی از آمار یا دادهها نسبت به کشور دیگر دارد (سپس میتوانید یک «مرکز» داده اصلی برای آن صنعت ایجاد کنید. و همچنین آن را به صفحات کشور جداگانه تقسیم کنید).
5. Fitness Bureau – روندها در صنعت تناسب اندام
این سایت آخر نمونه دیگری از این است که چگونه داده های قالب بندی شده ساده می توانند به عنوان یک دارایی قابل پیوند به طور باورنکردنی موثر باشند.
هنگام حرکت در صفحه، داده ها واضح هستند، و همچنین تصاویر سفارشی با آمار برجسته وجود دارد که می تواند به عنوان “طعمه پیوند” نیز استفاده شود.
چگونه می دانید چه چیزی کار خواهد کرد؟
بهترین راه برای فهمیدن اینکه چه چیزی موثر است این است که در مورد رقبای خود تحقیق کنید و کمی بیشتر در جایگاه خود قدم بردارید.
به عنوان مثال، ممکن است به شکل زیر باشد:
وبلاگ بازی ایکس باکس > صفحه فرود با آمار گسترده تر برای ارائه دهنده خدمات تمیز کردن بازی های کنسول > صفحه آمار و اطلاعات بهداشت محیط کار PPC Freelancer > صفحه آمار گسترده تر برای صنعت بازاریابی دیجیتال
اگر به دنبال یک شغل خاص نیستید، هم با دریافت دادهها برای صفحه آمار خود و هم با کمبود وبسایتهایی که میتوانید به آنها پیوند دهید، مشکل خواهید داشت.
به عنوان مثال، در لیست بالا، وقتی میتوانید یک صفحه آمار بازاریابی دیجیتال با بخش PPC ایجاد کنید، نمیخواهید فقط یک صفحه آمار PPC ایجاد کنید.
اگر دادهها نشان میدهند که بخش PPC بخشی است که به آن علاقه دارید، همیشه میتوانید در آینده یک PPC ایجاد کنید، اما اگر صفحه دادههای شما فقط یک جنبه از یک موضوع صنعتی گستردهتر را پوشش میدهد، انجام آن برعکس دشوار است. .
با جستجوی این موضوعات گسترده تر شروع کنید، سپس ده نتیجه برتر SERP را بگیرید.
آنها را در «تحلیل دسته ای» Ahrefs قرار دهید و ببینید چند دامنه ارجاع منحصر به فرد به هر صفحه اشاره می کنند:
تجزیه و تحلیل دسته ای ده صفحه برتر برای “آمار SEO 2022”
آنچه ما در اینجا به دنبال آن هستیم سایت هایی با این موارد هستند:
تعداد زیادی بک لینک جداگانه از دامنه های جداگانه ترکیبی از متن های لنگر از دامنه های ارجاع دهنده با استناد به آمار آنها صفحاتی که ترافیک تخمینی نیز دارند و در واقع رتبه (یا حداقل تا حدودی قابل مشاهده) برای کلمات کلیدی مربوط به صفحه آمار مورد نظر هستند. 1000 + در ستون ترافیک هدف است، اما توجه داشته باشید که این فقط یک تخمین ترافیک از Ahrefs است… اعداد واقعی ترافیک ارگانیک احتمالاً بالاتر خواهد بود.
به عنوان مثال، در تصویر بالا می بینیم که URL ImpactPlus دارای بیش از 3500 کلمه کلیدی در Ahrefs است که تقریباً 673 بازدید ماهانه از صفحه (احتمالاً تعداد بیشتری) دارد.
اگر روی مقدار 3594 کلیک کنیم، می بینیم که صفحه در واقع در درجه اول برای کلمات کلیدی مرتبط با آمار رتبه بندی می شود:
این روند را برای همه رقبا در این تحلیل گروهی تکرار کنید.
اگر نمونههای مشابهی از آمار و کلمات کلیدی مرتبط با دادهها را مشاهده میکنید که در واقع رتبهبندی و هدایت ترافیک به صفحه را نشان میدهند، برنده هستید.
شما به سرعت قادر خواهید بود قدرتی را که از نظر رقبا در مقابل آن قرار دارید و همچنین حجم واقعی پیوندهایی را که می توانید از یک صفحه به خوبی مرتب شده و تحقیق شده انتظار داشته باشید، ببینید.
از قضاوت خود در این مورد استفاده کنید. اگر یک سایت کاملاً جدید دارید و تحقیقات شما نشان می دهد که سطح رقابت بسیار بالا است، می توانید کمی دقیق تر از صفحه آمار خود شروع کنید.
گسترده شروع کنید و به عقب کار کنید تا بتوانید بر اساس اعتبار سایت خود و رقبای خود، میزان گسترده (یا چه جایگاهی) را که باید پیش بروید، توجیه کنید.
اگر این روند را برای جایگاه خود تکرار می کنید و نتایج زیادی نمی بینید، یا صفحات آماری با لینک های کم یا بدون لینک می بینید، به این فکر کنید که چرا.
آیا دادههایی که به دنبال آن هستید برای تضمین یک صفحه آمار بسیار مناسب است؟
آیا تحقیق نشان می دهد که موضوع اصلی شما به عنوان بخشی از یک مطالعه بزرگتر بهتر است؟
ایجاد محتوای طولانی مانند این زمان می برد، بنابراین مطمئن شوید که هم داده ها و هم مخاطبان بالقوه مورد نیاز برای توجیه سرمایه گذاری زمانی خود را دارید.
سه سوال از خود بپرسید:
آیا صفحات برای جمع آوری پیوندها بسیار جدید هستند؟ آیا کسی واقعاً به دنبال آمار در این طاقچه است؟ یا اینکه حجم و علاقه وجود دارد و شما فقط در محتوا نسبت به رقبای مستقیم خود شکاف دارید؟
قبل از اینکه وقت خود را برای جمع آوری یک صفحه گسترده صرف کنید، مطمئن شوید که در این مرحله تحقیقات خود را انجام داده اید. قبل از ادامه، باید مطمئن شوید که از نظر حجم جستجو و صفحه شما به عنوان یک دارایی تبلیغاتی همیشه سبز علاقه وجود دارد.
هنگام انجام تجزیه و تحلیل دستهای از صفحات دادههای رقبا در Ahrefs مطمئن شوید که واقعاً «ترافیک» و «کلمات کلیدی» را میبینید و به کلمات کلیدی که واقعاً برای آنها رتبهبندی میشوند نگاه کنید.
اگر می بینید که صفحات “xxx + stats” و “xxx + stats + year” محرک های اصلی ترافیک برای صفحات هستند، پس واضح است که علاقه فقط از منظر ارگانیک وجود دارد.
در هر صورت، رقابت برای صفحه ای مانند این خوب است و به این معنی است که شما در مسیر درستی هستید!
کجا می توان داده ها را پیدا کرد
به منظور ارزان نگه داشتن صفحه خود تا حد امکان، می توانید از سایت ها یا روش های ذکر شده در زیر برای دریافت رایگان داده ها و آمار استفاده کنید (یا حداقل بسیار ارزان تر از زمانی که خودتان سعی کنید آنها را از طریق نظرسنجی پولی بدست آورید):
Statista به صورت دستی “صنعت + آمار + سال” را جستجو می کند – آیا سایت های غیررقابتی با داده های منحصر به فرد وجود دارند که بتوانید به آنها استناد کنید؟ Knoema SimilarWeb اگر مخاطبی دارید – نظرسنجیهای توییتر و فرم گوگل را مستقیماً با آنها به اشتراک بگذارید اگر واقعاً نمیخواهید هیچ یک از آن “آب پیوند” را در مورد نحوه دریافت بک لینک ارسال کنید، به مقالات جداگانه در یک بخش خلاصه و یک ویژگی پیوند nofollow استناد کنید. به صفحه شما
بنابراین، شما صفحه آمار خود را منتشر کردهاید، اما چگونه میتوانید آن بک لینکهای بسیار پرطرفدار را دریافت کنید؟
در اینجا برخی از روش هایی که من توصیه می کنم وجود دارد:
وب سایت هایی که به صفحات رقیب مشابه لینک می دهند مهندسی معکوس کنید. آیا صفحه رقیب شما قدیمی است؟ آیا داده های منحصر به فرد بیشتری دارید؟ با ناشر تماس بگیرید (می توانید از ابزاری مانند Hunter.io برای پیدا کردن جزئیات آنها استفاده کنید) و به آنها بگویید صفحه شما بهتر است!. به بک لینک های شکسته رقبا در Ahrefs > بک لینک های شکسته نگاه کنید. آیا وبسایتهایی وجود دارند که به صفحه آمار یک رقیب که اکنون 404’ing است، پیوند میدهند؟ به آنها اطلاع دهید و منبع خود را برای آنها ارسال کنید تا به روز شوند! به دنبال صفحاتی بگردید که هنوز رتبه “آمار + 2021” و غیره را دارند… آیا سایت ها به آنها لینک می دهند؟ اگر چنین است، به ناشران اطلاع دهید که آنها به یک منبع قدیمی پیوند می دهند! زمانی که محدوده می کنید به داده های خود مراجعه کنید. در حال نوشتن یک پست مهمان هستید و ذکر جزئیات شما مناسب است؟ از فرصت برای انجام این کار استفاده کنید! اجرای یک کمپین PPC به صفحه برای جذب بازدیدکنندگان (و لینک های احتمالی) در مراحل اولیه نتیجه گیری
با گذشت زمان، هدف صفحه آمار یا داده شما تبدیل شدن به یک دارایی بازخورد غیرفعال است. اگر می توانید برای “کلمه کلیدی + آمار + سال” واجد شرایط شوید، در این صورت نیمی از نبرد را برنده شده اید.
نیمی دیگر، ارتباط فعال است تا آن را به جایی که باید برسانند و همچنین صفحه را به روز نگه می دارند تا داده های دقیق ارائه کنید (و منبع خود را به عنوان شماره 1 در صنعت خود معرفی کنید).