
CMS مخفف Content Management System است، که روشی فانتزی برای توصیف مکانی است که وقتی می خواهید مواردی را به وب سایت خود اضافه یا ویرایش کنید، وارد آن می شوید. اگر می خواهید وب سایت خود را ویرایش کنید، به یک CMS نیاز دارید، اما آیا واقعاً مهم است که کدام یک را انتخاب کنید؟
ابتدا یک توضیح کوچک از یک غیر گیک. احتمالاً نام WordPress، Joomla یا Squarespace یا Shopify را شنیده اید. همه آنها سیستم های مدیریت محتوا هستند. آنها توانایی ساخت یک وب سایت را با توانایی هر کسی برای ورود به سیستم و ویرایش بیشتر یا همه کلمات و تصاویر ترکیب می کنند. مزیت آن این است که بازاریابان می توانند صفحات را به روز کنند یا صفحات جدیدی اضافه کنند بدون اینکه هر بار به توسعه دهنده وب اطلاع دهند. نقطه ضعف مربوطه این است که بازاریابان همچنین توانایی به هم ریختن طرحبندی دقیق طراحان را دارند! (نه اینکه معامله گران هرگز این کار را انجام نمی دهند…)
آیا به CMS نیاز دارم؟
اگر می خواهید خودتان تغییراتی در وب سایت خود ایجاد کنید، بله، این کار را می کنید. به گذشته، وبسایتها از لحاظ تاریخی کاملاً با کد ساخته میشدند و افرادی که از محتوا مراقبت میکردند باید برای هرگونه تغییر به توسعهدهندگان مراجعه میکردند یا مجبور بودند کد را یاد بگیرند. سپس ابزارهایی مانند Dreamweaver و Microsoft Front Page آمدند که شروع به دسترسی بیشتر به این فرآیند کردند. این رابطهای گرافیکی کنترل را برای افراد کمتر فنی آسانتر میکرد، اما همچنان به توانایی خاصی برای استفاده از html نیاز داشت.
اتفاقی که بعدا افتاد این بود که آژانسها شروع به ساخت سیستمهای مدیریت محتوای بسیار ساده کردند که در آن بازاریابان میتوانند کلمات را در بخشهای انتخابی وبسایت بهروزرسانی کنند. هر آژانس نسخه مخصوص به خود را داشت که بیان می کرد اگر بسته شود یا مشتری بخواهد جابجا شود، مشکل ایجاد می کند. بسیاری از آژانسها از دسترسی رقبای خود به سیستم خود خودداری کردند، که به وضوح برای مشتریان مشکلساز بود، و یا آنها را به روابطی که توسعهیافته بود وابسته نگه داشتند، یا به آنها هزینههای اضافی برای بازسازی سایت خود از ابتدا پرداخت کردند. اکنون باورش سخت است، اما این سیستمها استاندارد نبودند – مشتری باید آنها را در بریف قرار میداد و آژانسها برای آنها هزینه اضافی میگرفتند.
این روش کار به سرعت ناپایدار شد و آژانسها شروع به استفاده از یکی از سیستمهای مدیریت محتوای خارج از فروشگاه کردند که در بازار ظاهر شد. از آنجا به CMS های همه گیر و رقصنده ای رسیدیم که امروزه می بینیم که ساخت، به روز رسانی و گسترش وب سایت ها را آسان می کند.
به کدام CMS نیاز دارم؟
پاسخ کوتاه این است که مهم نیست. هر CMS موجود در بازار به شما این امکان را می دهد که یک وب سایت عالی ایجاد کنید، آن را به روز کنید، تطبیق دهید و رشد دهید. به ترجیح شخصی برمی گردد. به عنوان مثال، تیم شما ممکن است با یک ابزار خاص واقعا راحت باشد، و شما می دانید که اگر به آن پایبند باشید، بهره وری بیشتری خواهند داشت. یا آنها هیچ یک از آنها را دوست ندارند بنابراین شما می خواهید مانند طاعون از آنها دوری کنید.
آژانس ها نیز ترجیحاتی دارند. در حالی که یک توسعهدهنده خوب میتواند در هر CMS پیمایش کند، تعداد کمی وجود دارد که بیشتر با آنها آشنا هستند، به این معنی که میدانند چگونه بهترین استفاده را از آنها ببرند و میتوانند وبسایتهای دیدنی را در مدت زمان معقول ایجاد کنند. . استفاده از یک سیستم ناآشنا ممکن است بیشتر طول بکشد زیرا ابتدا باید سرعت کارها را افزایش دهند.
توسعه CMS جوملا
برای مثال، تیم ما عمدتاً از جوملا استفاده میکند، یک پلتفرم منبع باز که ایجاد سایتهای بزرگ با ساختارهای پیچیده را آسان میکند و به خوبی با روش کار توسعهدهندگان سازگار است. رابط کاربری در نگاه اول کاربر پسند نیست، اگرچه احتمالا منطقی تر است.
از سوی دیگر، وردپرس، که ما نیز به طور منظم از آن استفاده می کنیم، به طور کلی برای طراحان و بازاریابان محتوا خوب کار می کند و کمتر ترسناک به نظر می رسد، اما توسعه دهندگان ما متوجه می شوند که سایت ها می توانند کمی به هم بریزند مگر اینکه مراقب باشید.
موارد مورد علاقه ما جوملا است – بهترین برای توسعه وب سایت بسیار انعطاف پذیر HubSpot – بهترین برای تولید محتوا و سرنخ، ادغام با CRM و ابزارهای بازاریابی Shopify – بهترین پلتفرم برای تجارت الکترونیکی دیگر پلتفرم هایی که می توانند شرط ایمن باشند توسعه وردپرس – تقریباً نیمی از وب سایت ها در جهان دنیا از آن استفاده میکند. به قسمت پادکست CMS ما گوش دهید.
آیا CMS با CRM متفاوت است؟
همه این کلمات اختصاری می تواند گیج کننده باشد! CRM یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است – به عبارت دیگر، یک پایگاه داده مشتری با عملکرد اضافی. این کاملا با CMS که برای ایجاد وب سایت استفاده می شود متفاوت است. با این حال، سیستم هایی مانند HubSpot این دو را به طور یکپارچه ترکیب می کنند، بنابراین ادغام تمام بازاریابی خود با وب سایت شما بسیار آسان است.
ویژگی های HubSpot CMS
ما یک پست وبلاگ کامل در مورد ویژگی های HubSpot CMS Hub نوشتیم، بنابراین من در اینجا به موضوعات قدیمی نمی پردازم، اما بسیار منعطف و قابل تنظیم است، دارای یک گزینه کشیدن و رها کردن است که برای افراد غیر حرفه ای عالی است، و به راحتی با آن ادغام می شود. بسیاری از برنامه های شخص ثالث همچنین به شما این امکان را می دهد که صفحات وب را برای مخاطبین خاص سفارشی کنید و CTA (دکمه های فراخوان) و فرم هایی را که داده ها را مستقیماً به CRM شما ارسال می کنند اضافه کنید. قیمتش هم خیلی مناسبه
CMS بدون سر
اینجاست که همه چیز کمی فنی میشود، بنابراین اگر نمیخواهید ذهنتان منفجر شود، همین حالا نگاه کنید!
برای سادهتر کردن آن، وقتی یک کسبوکار دارای محتوا است، مانند پستهای وبلاگ، صفحات وب، فایلهای PDF و غیره، آن محتوا میتواند در چندین مکان مختلف استفاده شود. می توان از آن در یک وب سایت استفاده کرد. قابل استفاده در اینترانت قابل استفاده در یک برنامه کاربردی می توان از آن در مکان های مختلف استفاده کرد. بنابراین کاری که headless انجام می دهد این است که سیستمی را برای ایجاد محتوا بدون نگرانی در مورد جایی که آن محتوا مصرف می شود ارائه می دهد. این کمی شبیه یک انبار محتوا است.
اگر تا به حال از Vimeo برای میزبانی ویدیوها استفاده کرده اید، کمی بی خیال است. شما تمام ویدیوهای خود را در آنجا آپلود می کنید و سپس می توانید آنها را هر طور که می خواهید قرار دهید. می توانید آنها را در یک صفحه HubSpot یا یک صفحه وردپرس یا یک صفحه فرود جداگانه قرار دهید.
Headless ایده واقعا جالبی است زیرا به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد محتوا تولید کنند و نگران محل مصرف آن نباشند. سپس شما همچنین می توانید صفحات وب را ایجاد کنید که بسیار سبک هستند زیرا دارای حداقل تعداد چیزها هستند. بنابراین آنها می توانند بسیار سریع باشند، که می تواند به Core Web Vitals کمک کند.
در CMS به دنبال چه چیزی باشیم
اول از همه، یکی را انتخاب کنید که جریان اصلی و به خوبی حفظ شود. اگر نیاز دارید به آژانس دیگری بروید، میخواهید مطمئن شوید که میتوانید یکی را پیدا کنید که CMS شما را درک کند. ما شرکتهایی را دیدهایم که مجبورند وبسایتهایشان را بازسازی کنند، زیرا نمیتوانند توسعهدهندهای را برای کار با وبسایت فعلیشان پیدا کنند.
بررسی کنید که چگونه این روی سرعت سایت شما تاثیر می گذارد. برخی از افزونههای کشیدن و رها کردن برای پلتفرمهای اصلی مانند وردپرس واقعاً میتوانند سرعت وبسایتها را کاهش دهند، بنابراین نه تنها بفهمید که کدام CMS بلکه ابزارهای سایتسازی که آژانس شما ترجیح میدهد.
دریابید که آیا نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای افزونه های اضافی دارید تا عملکرد مورد نیاز خود را به شما ارائه دهند. به عنوان مثال، Shopify یک سیستم تجارت الکترونیک عالی است، اما اگر به عنوان مثال بیش از حمل و نقل اولیه بخواهید، تعدادی هزینه اضافی وجود دارد.
میزبانی، پشتیبان گیری و به روز رسانی را در نظر بگیرید. سیستم هایی مانند وردپرس و جوملا باید میزبانی شوند و به روز رسانی ها، که برخی از آنها برای امنیت حیاتی هستند، باید به سرعت اعمال شوند. بنابراین باید هزینه های هاست و قابلیت اطمینان ارائه دهنده هاست خود را در هنگام راه اندازی، به روز و ایمن نگه داشتن سایت خود در نظر بگیرید. سیستمهای مبتنی بر وب، نرمافزار بهعنوان سرویس (SAAS) مانند HubSpot و Shopify نیازی به میزبانی و بهروزرسانی خودکار ندارند.
بررسی کنید که آیا توسعه دهندگان شما به یک سرور مرحله بندی نیاز دارند یا خیر. برای روشنتر شدن، بهترین روش حکم میکند که تغییرات عمدهای در یک وبسایت زنده ایجاد نکنید، بنابراین معمولاً آن را به صورت آفلاین تغییر میدهید و آن را به یک پلتفرم مرحلهبندی ارسال میکنید تا قبل از انتشار نسخه جدید به صورت زنده، بررسی و تأیید شود.
چه کسی باید CMS شما را انتخاب کند؟
انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا باید کاملاً بر اساس نحوه استفاده از آن باشد و بنابراین تصمیم باید توسط افرادی باشد که از آن استفاده خواهند کرد. در بیشتر موارد، این بخش بازاریابی خواهد بود، زیرا آنها نگهبانان برند شما و خالقان محتوای شما هستند.
در یک دنیای ایده آل، انتخاب با مشورت نزدیک با آژانس دیجیتال مارکتینگ که سایت را ایجاد می کند، انجام می شود، با این فرض که شما رابطه ای دارید که در آن آنها مشاوره درستی برای کسب و کار شما ارائه می دهند و می توانید به قضاوت آنها اعتماد کنید. توسعه دهندگان آژانس باید دانش عمیقی از پلتفرم داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که بهترین نتیجه را دریافت می کنید، اما اگر برای شما مناسب نیست، نمی خواهید وارد پلتفرم خاصی شوید که دوست دارند.
انتخاب CMS یک تصمیم بخش فناوری اطلاعات نیست. آنها ممکن است نیاز به مشارکت بیشتر داشته باشند، شاید با میزبانی، مدیریت دامنه یا راهاندازی ایمیل، اما بازاریابان محتوا باید از میزانی که میتوانند سایت را ویرایش کنند و محتوای جدید اضافه کنند، احساس راحتی کنند.
اگر قبل از شروع یک پروژه جدید وب سایت مشاوره می خواهید، لطفا با ما تماس بگیرید. خوشحال می شویم گزینه های خود را به شما بگوییم.