
متخصصان سئو به طور مرتب بر اهمیت تحقیق کلمات کلیدی تاکید می کنند و دلیل خوبی هم دارد.
تحقیق کلمات کلیدی احتمالاً مهمترین مرحله در سئو است و من دلیل آن را توضیح خواهم داد.
در اینترنت، مردم به طور جادویی به محتوا، محصولات یا وب سایت شما برخورد نمی کنند. در عوض، دلیل بسیار منطقی تری وجود دارد که چرا و چگونه شما را پیدا کردند.
این احمقانه است که سعی کنید یک کمپین ایجاد کنید قبل از اینکه اولاً درک روشنی از عبارات و عبارات مورد نظر خود داشته باشید و ثانیاً با چه کسی می خواهید رقابت کنید.
مهم نیست که در صنعت سئو از چه کسی سؤال می کنید، به احتمال زیاد دقیقاً همان پاسخ را خواهید گرفت.
تحقیق کلمات کلیدی یک جزء کلیدی سئو است، زیرا درست کردن آنها می تواند به معنای تفاوت بین رتبه بندی در صفحه 1 یا صفحه 2 باشد.
درک کلمات کلیدی
بیایید با یادآوری اصول اولیه شروع کنیم.
یک کلمه کلیدی که اغلب به عنوان “پرس و جوهای جستجو” یا “عبارات جستجو” شناخته می شود، “مجموعه ای از کلمات یا عبارات خاص است که در موتورهای جستجو وارد می شود تا به کاربران کمک کند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند”.
به عنوان مثال، فرض کنید شما علاقه مند به خرید یک جفت دمبل شش گوش جدید هستید. بیایید فرض کنیم برای این مثال شما هیچ فروشگاه یا مکانی را برای خرید آنها نمی شناسید.
احتمالاً می خواهید عبارت “دمبل های شش گوش برای فروش” را در گوگل جستجو کنید، درست است؟ (یا بینگ، یاهو، یاندکس یا هر یک از صدها موتور جستجوی دیگر موجود است).
یا اگر به یک قفل ساز نیاز داشتید، بدون شک «locksmith near me» یا «locksmith location» (جایی که موقعیت مکانی = شهری که در آن به کمک نیاز دارید) را در گوگل جستجو کنید.
یا مثال دیگر، لنزهای شما در عینک شما می شکند و باید به سرعت عینک خود را دوباره پوشش دهید. شما ممکن است برای “عدسی عینک جدید” جستجو کنید.
خوب، آن کلمه یا ترکیبی از کلماتی که در موتورهای جستجو تایپ می کنید، معمولاً کلمات کلیدی می نامیم.
اگر به طور تصادفی با این مقاله برخورد کرده اید، به احتمال زیاد به تحقیق کلمات کلیدی و فرآیند مربوطه علاقه دارید. خوب، ما سعی کردیم این مقاله را برای کلمه کلیدی “تحقیق کلمات کلیدی” بهینه کنیم.
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
همانطور که در بالا ذکر شد، تحقیق کلمات کلیدی شاید مهمترین مرحله در هر کمپین سئو باشد. این به شما کمک می کند تا بفهمید مردم به دنبال چه چیزی هستند:
حجم برای هر کلمه کلیدی در ماه چقدر دشوار است که کلمه کلیدی برای نرخ کلیک کلمه کلیدی رتبه بندی شود – معروف به CTR چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟
من به طور خلاصه اشاره کردم که تحقیق کلمات کلیدی مهم است، اما توضیح ندادم که چرا. تحقیق کلمات کلیدی مهم است زیرا وب سایت شما را مرتبط می کند. جستجوگر پسند و مهمتر از همه موتورهای جستجو پسند. اگر گوگل فکر میکند وبسایت شما مرتبط است، شما را به عنوان یکی از نتایج جستجو نشان میدهد. ممکن است شما را در صفحه 1 قرار ندهد، اما هرچه مرتبط تر باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن دارید.
چه زمانی باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید؟
کدام پاسخ زیر صحیح است؟
هنگامی که یک وب سایت جدید می سازید هنگامی که وب سایت خود را در طول یک کمپین SEO به روز می کنید
همه پاسخ ها درست است. در طول ممیزی سئو، ما همیشه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام خواهیم داد – حتی اگر ترافیک شما زیاد باشد، زیرا ممکن است فرصت های جدیدی را برای شما کشف کنیم.
چگونه جستجوی کلمات کلیدی انجام دهم؟
ابزارهای زیادی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد. موارد مورد علاقه ما عبارتند از:
این ابزارها به عنوان نسخه رایگان برخی از عملکردها را دارند، اما برای اینکه درک واقعاً خوبی از کلمات کلیدی داشته باشید، ممکن است نیاز به خرید اشتراک داشته باشید. یا اجازه دهید یک آژانس سئو کار سخت را برای شما انجام دهد!
Google Trends نیز وجود دارد که ابزار مفیدی برای استفاده است، و البته Google Keyword Planner، اما مورد دوم برای کاربر معمولی نیست و برای بهرهمندی از مزایای کامل به یک حساب AdWords فعال نیاز دارد.
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید، کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در موقعیت مناسبی قرار دارید (نکته – به عنوان متای آنها نگاه کنید). همچنین می توانید لیستی از کلمات کلیدی که رقبای شما هدف قرار داده اند ایجاد کنید و ببینید که آیا آنها برای شما نیز مرتبط هستند یا خیر.
چه کلمات کلیدی را انتخاب کنم؟
این خودش یک مهارت است. ممکن است بخواهید برای کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بندی کنید زیرا واضح است که مردم به دنبال آن هستند. اما بسیاری از اوقات این کلمات کلیدی بیش از حد رقابتی هستند و بدون اعتبار دامنه عظیم، رتبهبندی برای آنها غیرممکن خواهد بود. بنابراین در این موارد گاهی اوقات بهتر است برای کلمات کلیدی به اصطلاح “دم بلند” رتبه بندی کنید. برای مثال، به جای تلاش برای رتبهبندی برای «نمایندگان املاک ادینبورگ» – رتبهبندی برای «نمایندگان املاک مقرونبهصرفه ادینبورگ» یا «نمایندگان املاک ارزان ادینبورگ». افزودن کلمات اضافی باعث طولانی شدن کلمه کلیدی می شود. هر چند ممکن است آنچنان به دنبال آن نباشد، یعنی. حجم جستجو کمتر است، رقابت کمتری برای کلمه کلیدی وجود دارد. که رسیدن به قله و جذب افرادی که در آن راه جستجو می کنند آسان تر می کند.
کلمات نهایی (کلیدی).
تحقیق کلمات کلیدی مهارتی است که هر کسی می تواند با ابزار مناسب و حوصله انجام دهد. همچنین یک فعالیت یکبار مصرف نیست. صاحب وب سایت باید کلمات کلیدی را بررسی کند تا از مرتبط بودن و به روز بودن آنها اطمینان حاصل کند. در صورت نیاز به کمک با ما تماس بگیرید یا تجربه خود را در مورد تحقیق کلمات کلیدی در سال 2018 با ما در میان بگذارید.