نحوه ایجاد رویدادهای فرم تماس برای GA4

بک لینک edu
مقالات مرتبط :
نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب

آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب

مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب

صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

وقتی صحبت از GA4 به میان می‌آید، یکی از رایج‌ترین موضوعاتی که از ما پرسیده می‌شود، نحوه ایجاد رویدادهای فرم تماس است. در این پست گزینه های مختلف اجرای آنها را به شما نشان خواهیم داد. پس منتظر چه چیزی هستید، بیایید در گیر کنیم!

پیکربندی ردیابی فرم خود از طریق رویدادها به شما این امکان را می دهد که داده های زیادی در مورد فرم های ارسالی خود به GA4 ارسال کنید. همچنین می‌توانید پارامترهایی را برای ارسال اطلاعات اضافی برای هر فرم ارسالی، مانند نام فرم و برچسب دکمه، پیکربندی کنید.

در حال حاضر سه راه برای ایجاد رویدادهای فرم تماس برای GA4 وجود دارد:

رویداد اندازه‌گیری پیشرفته «تعامل‌های فرم» را در تنظیمات جریان وب خود فعال کنید. رویدادها را از طریق Google Tag Manager (GTM) یا هر سیستم مدیریت برچسب مورد نظر خود پیکربندی کنید. رویدادهای کدگذاری سخت با استفاده از توسعه دهندگان

از این‌ها، توصیه می‌کنیم رویدادها را از طریق GTM یا سیستم مدیریت برچسب انتخابی خود به‌گونه‌ای پیکربندی کنید که برای Universal Analytics (UA) انجام می‌دهید، و به زودی دلیل آن را به شما خواهیم گفت!

توجه به این نکته مهم است که در زمان نگارش، رویدادهای اندازه‌گیری پیشرفته GA4 دارای محدودیت‌های متعددی هستند که ما را از استفاده از آنها برای ردیابی فرم باز می‌دارد.

با بررسی هر گزینه ردیابی، دلیل آن را بخوانید.

1. اندازه گیری بهبود یافته

در 29 سپتامبر 2022، گوگل توانایی اندازه گیری خودکار تعاملات فرم را از طریق رویدادهای اندازه گیری پیشرفته اعلام کرد.

هنگامی که این ویژگی فعال است، رویدادهای زیر جمع آوری می شوند:

form_start: اولین باری که کاربر با یک فرم در جلسه تعامل برقرار می کند form_submit: زمانی که کاربر فرمی را ارسال می کند

این ویژگی جدید به طور پیش‌فرض فعال نیست، اما می‌توانید با رفتن به آدرس زیر به آن دسترسی داشته باشید:

تنظیمات > جریان داده > جریان داده خود را انتخاب کنید > اندازه گیری پیشرفته را پیکربندی کنید

هنگامی که به فهرست کامل گزینه‌های اندازه‌گیری پیشرفته دسترسی پیدا می‌کنید، می‌توانید بسیاری از گزینه‌های ردیابی، مانند کلیک‌های خروجی یا جستجوهای سایت را ببینید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعاملات فرم را فعال کنید و GA4 شروع به جمع آوری داده ها در فرم های شما می کند.

با این حال، دو مشکل در این اجرا وجود دارد.

اولین مورد این است که GA4 ممکن است نتواند بین ارسال فرم موفق و ناموفق تمایز قائل شود. این می تواند باعث شود داده های ارسال فرم شما از موارد مثبت کاذب رشد کند و آن را غیرقابل اعتماد کند.

دومین مشکل زمانی رخ می دهد که یک پیکسل فیس بوک را نصب کرده باشید که رویداد نمایش صفحه را به عنوان ارسال فرم در GA4 ثبت می کند. این بدان معناست که بازدیدکنندگانی که از فیس‌بوک می‌آیند می‌توانند حتی قبل از اینکه با فرم شما تعامل داشته باشند، به‌عنوان یک فرم ثبت نام کنند.

عدم وجود تنظیمات در Enhanced Metering به این معنی است که در حال حاضر هیچ راه حلی برای این مشکلات وجود ندارد. با این حال، مانند همیشه، توصیه می کنیم که این ویژگی را خودتان تست کنید و بر اساس نحوه ذخیره داده ها برای سایت خود تصمیم بگیرید.

این امکان وجود دارد و بسیار محتمل است که گوگل در ماه های آینده این ویژگی را بهبود بخشد، زیرا UA در تاریخ 1 ژوئیه 2023 بازنشسته می شود. با این حال، در وضعیت فعلی توسعه، توصیه ما این است که ردیابی فرم خود را از طریق سیستم مدیریت برچسب پیکربندی کنید. ، که در لیست بعدی ما قرار دارد.

2. ردیابی رویدادها از طریق سیستم مدیریت برچسب

اینکه چگونه ردیابی فرم خود را از طریق سیستم مدیریت برچسب خود پیاده سازی می کنید تا حد زیادی به نحوه پیکربندی فرم های توسعه دهندگان شما بستگی دارد.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که از حالت پیش نمایش در سیستم مدیریت برچسب خود استفاده کنید و فرم خود را آزمایش کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید با چه داده هایی کار می کنید تا بتوانید برچسب و راه اندازی خود را تعریف کنید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که برچسب پیکربندی GA4 خود را نصب کرده اید تا Google Analytics بتواند اطلاعات بازدیدکنندگان وب سایت شما را جمع آوری کند. در مرحله بعد، زمان ایجاد یک برچسب رویداد است که در آن نام رویداد خود را قرار می دهید. فهرست رویدادهای توصیه شده Google را بررسی کنید تا ببینید آیا هر کدام با عملکردی که می‌خواهید اندازه‌گیری کنید مطابقت دارد یا خیر. استفاده از این رویدادهای توصیه شده به GA4 اجازه می دهد تا گزارش ها را پر کند و ویژگی های آینده با در دسترس قرار گرفتن از آنها استفاده خواهند کرد.

در مثال زیر، من از یک نام سفارشی برای رویداد خود استفاده کرده‌ام که به بهترین وجه با عملکرد کاربر که اندازه‌گیری می‌کنیم، مطابقت دارد. contact_form_submission.

اینکه چقدر می‌خواهید با پارامترهای رویداد به جزئیات برسید (پارامترها اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تعامل کاربران با وب‌سایت شما ارائه می‌دهند) کاملاً به شما بستگی دارد.

GA4 ما را قادر می سازد تا در مورد استراتژی بازاریابی شما به روش های مختلف فکر کنیم زیرا اکنون به داده های جدیدی دسترسی دارید که می توانید از آنها برای تصمیم گیری استفاده کنید.

پیکربندی تریگر برای تگ شما چالش برانگیزترین بخش خواهد بود زیرا به نحوه طراحی عملکرد وب سایت شما بستگی دارد. یک ماشه پیکربندی نادرست باعث می شود داده های شما نادرست و گمراه کننده باشند، بنابراین در این مرحله بسیار مراقب باشید.

شما می توانید ماشه خود را به روش های مختلف پیکربندی کنید:

تنظیم فرم پیش‌فرض سیستم مدیریت برچسب برای ارسال محرک از برنامه‌نویس خود بخواهید یک رویداد dataLayer.push() را اجرا کند پیکربندی شنونده رویداد خودکار AJAX ایجاد یک محرک مشاهده عنصر پیکربندی شنونده رویداد خودکار سفارشی هنگامی که کاربر به صفحه تشکر می‌رسد رویداد را فعال کنید.

مثال‌های بالا برخی از رایج‌ترین پیکربندی‌های ماشه‌ای هستند که برای مشتریانمان مفید بوده‌اند. اگر می‌خواهید درباره اینکه کدام محرک‌ها برای ردیابی فرم‌های شما بهترین هستند، بیشتر بدانید، اینجا با ما تماس بگیرید. خوشحال می شویم کمک کنیم!

در نهایت، همیشه مطمئن شوید که پیکربندی خود را با استفاده از DebugView GA4 به طور مکرر آزمایش کنید. تست کنید تا زمانی که از ارسال ردیابی خود خوشحال شوید. این احتمالاً به آزمون و خطا نیاز دارد، بنابراین اگر بار اول آن را درست انجام ندادید، ناامید نشوید.

💡 نکته: ردیابی تبدیل فرم خود را با اجرای تبدیل‌های سرنخ پیشرفته به سطح بعدی ببرید. این به شما امکان می دهد فروش آفلاین را با استفاده از داده های هش شده ارائه شده توسط کاربر شخص اول از فرم های سرنخ خود اندازه گیری کنید. اگر تبلیغاتی را در صفحات وب سایت خود اجرا می کنید و می خواهید اندازه گیری کنید که تعداد سرنخ ها به فروش تبدیل می شوند، این را پیکربندی کنید.

منبع تصویر: گوگل

3. رویدادهای رمزگذاری شده

برنامه‌نویسی سخت رویدادهای شما به همان نتیجه‌ای می‌رسد که پیاده‌سازی آن‌ها از طریق سیستم مدیریت برچسب‌ها، با یک تفاوت عمده: اگر نیاز به پیکربندی تغییرات یا تأیید اجرای ردیابی خود دارید، به توسعه‌دهنده خود متکی خواهید بود. به همین دلیل ما این گزینه را توصیه نمی کنیم.

استفاده از سیستم مدیریت برچسب به شما این امکان را می دهد که تمام ردیابی های خود را در یک مکان نگه دارید، کدهای ردیابی را به راحتی مدیریت کنید و بدون کمک برنامه نویس تغییراتی را ایجاد کنید.

با این حال، اگر راحت به توسعه دهندگان خود تکیه می کنید یا این تنها گزینه شماست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این پیوند را به راهنمای توسعه دهندگان منتقل کنید. به آنها می گوید که چگونه ردیابی برچسب گوگل را پیکربندی کنند.

افکار نهایی

با توسعه سریع GA4 در سال گذشته، این امکان وجود دارد که Google مشکلات را با اندازه‌گیری بهبود یافته حل کند و آن را به ساده‌ترین ابزار ردیابی فرم تبدیل کند. با این حال، در زمان نوشتن، توصیه می کنیم از یک سیستم مدیریت برچسب مانند GTM استفاده کنید.

اگر از پیکربندی ردیابی فرم خود یا انتقال به GA4 به طور کلی خسته شده اید، تمام راه هایی را که می توانیم از طریق این انتقال مالکیت Google Analytics از شما پشتیبانی کنیم، بررسی کنید. این یک تغییر بزرگ است (حتی برای ما)، بنابراین در این سفر احساس تنهایی نکنید.

با ما تماس بگیرید

یک تماس مشاوره رایگان با کارشناسان GA4 ما در اینجا رزرو کنید تا در مورد گزینه های خود صحبت کنید و بدانید که چگونه می توانیم به شما در انتقال به GA4 کمک کنیم. همچنین می توانید با استفاده از فرم زیر برای ما پیام بگذارید. خوشحال می شویم کمک کنیم!

مقالات مرتبط :


نحوه شروع سئو (بهینه سازی موتور جستجو)

تازه شروع به سئو کرده اید؟ چه صاحب کسب و کار، وبلاگ نویس یا فقط فردی باشید که به دنبال ادامه مطلب


آیا ارزش آن را دارد که در London Business News Mag منتشر شود؟

در این عصر دیجیتالی پر سرعت و همیشه در حال تحول، آگاه ماندن از آخرین روندها و پیشرفت‌ها برای مرتبط ادامه مطلب


مسابقات خیریه Screaming Frog & BrightonSEO 5-a-side 2023

در 13 ژوئیه، Screaming Frog & BrightonSEO دوباره برای میزبانی یک تورنمنت خیریه 5 نفره در Power League Shoreditch با ادامه مطلب


صفحه یافت نشد | روی مشاوره کلیک کنید

سایت ما از کوکی ها استفاده می کند برای ارائه بهترین تجربه در وب‌سایت ما، «مشاوره کلیک» و شرکای ما ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *