
هر روز نیست که گوگل نمونه های دقیقی از کارهایی را که از سازندگان محتوا انتظار دارد به اشتراک می گذارد.
گوگل نمونه هایی از نحوه بهبود توضیحات متا را به اسناد راهنمای به روز شده خود اضافه کرده است. این غول موتور جستجو نه تنها نمونه هایی از مواردی را که «توضیحات متا خوب» را دنبال می کند فهرست کرده است، بلکه نمونه هایی از «توضیحات متا بد» را نیز به اشتراک گذاشته است که باید از آنها اجتناب شود.
نمونه هایی از توضیحات متا ضعیف نوشته شده است
در اینجا چهار نمونه از توضیحات متا بد نوشته شده توسط گوگل آورده شده است:
1. فقط لیستی از کلمات کلیدی
مثال: “لوازم خیاطی، نخ، مداد رنگی، چرخ خیاطی، نخ، ماسوره، سوزن.”
2. توضیحات متا مقاله خبری تکراری
مثال: «اخبار محلی Whoville به آستان شما تحویل داده شد. ببینید امروز چه اتفاقی افتاده است.
3. توضیحات متا که صفحه را به خوبی خلاصه نمی کند
مثال: “تخم مرغ منبع شادی در زندگی همه است. وقتی بچه بودم یادم می آید که از مرغداری تخم مرغ جمع می کردم و به آشپزخانه می آوردم. آن روز ها، روزهایی بود که.”
4. توضیحات متا که متن کافی ندارند
مثال: “مداد مکانیکی”
نمونه هایی از توضیحات متا به خوبی نوشته شده
در اینجا چند نمونه از توضیحات متا به خوبی نوشته شده است. سازندگان محتوا باید این نکات را برای ایجاد توضیحات متا برای صفحات وب خود دنبال کنند.
1. توضیحاتی که جزئیات مربوط به کسب و کار را به اشتراک می گذارد
مثال: «هر چیزی را که برای دوخت لباس بعدی خود نیاز دارید، تهیه کنید. دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 تا 5 بعد از ظهر، واقع در منطقه مد، باز است.
2. توضیحات متا که یک قطعه خاص از یک مقاله خبری را به اشتراک می گذارند
مثال: «در شهر کوچک هوویل، یک پیرمرد محلی هدایای همه را شب قبل از یک رویداد مهم می دزدد. منتظر بهروزرسانیهای زنده در این مورد باشید.»
3. توضیحات متا که صفحه وب را خلاصه می کند
مثال: «با این راهنمای کامل، طرز پخت تخم مرغ را در 1 ساعت یا کمتر بیاموزید. ما همه روشها را پوشش میدهیم، از جمله: روی آسان، آفتابگیر، آبپز و آبپز.»
4. توضیحات متا که خاص و مفصل هستند
مثال: «یک مداد مکانیکی خود تراش که به طور خودکار سبک نوشتاری شما را تصحیح می کند. شامل 2B سرب با تکمیل خودکار. در دو رنگ صورتی وینتیج و زرد زرد باس موجود است. 50+ مداد سفارش دهید، ارسال رایگان دریافت کنید.
غذا برای بردن به خانه
بر این اساس، میتوان نتیجه گرفت که توضیحات متا خوب – به گفته گوگل – دارای ویژگیهای زیر است:
بدون زمینه دیگر پر از کلمات کلیدی نیست. این صفحه وب را به وضوح خلاصه می کند. مشخص و مفصل است. منحصر به فرد این صفحه وب است.
اگرچه توضیحات متا یک عامل مستقیم در رتبه بندی موتورهای جستجو نیست، اما می تواند نقش مهمی در افزایش نرخ کلیک ارگانیک (CTR) شما داشته باشد. CTR بالاتر به معنای ترافیک بالاتر از موتورهای جستجو است و می تواند منجر به بهبود رتبه در آینده شود.
شما می توانید اسناد به روز شده گوگل را در اینجا بررسی کنید.