
هنگامی که مردم اصطلاح سبک زندگی را می شنوند، اغلب فریبکاری سطحی می شنوند که بر رژیم های غذایی مد روز و آخرین روندها متمرکز است. این کاملاً صادق نیست، اما با توجه به تعداد برندهایی که سعی در پوشش دادن در این فضا دارند، ایجاد داستان های قانع کننده ای که نشریات و روزنامه نگاران سطح بالا بخواهند پوشش دهند، اغلب دشوار است.
مارکهای پرهزینه مانند Dove را در نظر بگیرید که کمپینهایی با دلایل اجتماعی و داستانهای مردممحور مانند کمپین Real Beauty ایجاد میکنند تا مردم را با هم صحبت کنند و پوشش ایجاد کنند.
با اتخاذ یک استراتژی مبتنی بر داده، می توانید آن را با کمی خلاقیت و علاقه انسانی ترکیب کنید تا داستان هایی را ایجاد کنید که مردم بخواهند بخوانند و روزنامه نگاران بخواهند پوشش دهند. با کار با داده ها ابتدا و اجازه دادن به آن ایده کمپین، برندها می توانند داستان های معتبر تولید کنند.
برای ایجاد داستان های مبتنی بر داده های بهتر، صرف نظر از بودجه خود، چند نکته کاربردی را بخوانید.
در هنگام ایده پردازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟
این ایده در نهایت می تواند یک کمپین را ایجاد یا شکست دهد. هنگام تهیه یک ایده کمپین که مایلید روزنامه نگاران سبک زندگی آن را پوشش دهند، چند زمینه کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند: به چه موضوعاتی علاقه دارند؟ میتوانید از بینشهای مبتنی بر داده برای محاسبه نوع پستهایی که میخوانند و اخبار خود را در کجا میخوانند استفاده کنید – پستهای آنلاین/از طریق رسانههای اجتماعی. مطابق با کدام موضوعات بر اساس برند شما منطقی است. ارتباط پیوند هنگام توسعه یک کمپین روابط عمومی دیجیتال بسیار مهم است، بنابراین میخواهید ایدههایی ایجاد کنید که به شما امکان میدهد از نشریات مرتبط که از نظر موضوعی نیز مرتبط هستند، پیوندهایی دریافت کنید. امکان سنجی کمپین: آیا قبلاً از این روش استفاده شده است؟ داشتن درک درستی از متدولوژیهای موفق مبتنی بر منابع دادهای دقیق و قابل اعتماد به شما این امکان را میدهد که با تکرار و بهبود آنها، کمپینهایی را ایجاد کنید که با برند شما همسو هستند. به این فکر کنید که چگونه این داده ها را استخراج می کنید و چگونه می توانید آنها را مطابق با مخاطب هدف خود تجسم کنید. من اطلاعاتم را دارم – حالا چی؟
هنگامی که داده هایی را که برای کمپین خود استفاده می کنید دانلود کردید، وقت آن است که داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و خلاقانه فکر کنید. در حالی که داده ها اغلب می توانند یک ستون فقرات محکم برای یک داستان ایجاد کنند، برای تبدیل آن به چیزی جالب نیاز به کار بیشتری دارد.
داده های خود را برای روندها و آمار سرفصل بررسی کنید: آیا چیزی در داده ها وجود دارد که یک رقم/آمار محرک باشد؟ اغلب تجزیه و تحلیل داده های شما یک آمار یا روند کلیدی به شما می دهد که می تواند برای نتیجه گیری در مورد موضوع مورد بررسی قرار گیرد. هنگام ساختن داستان، به نشریاتی که امیدوارید هدف قرار دهید و حتی روزنامه نگاران خاص فکر کنید. با نوشتن به روشی که سبک آنها را تقلید می کند و در عین حال پیام های اصلی برند خود را حفظ می کند، می توانید داستانی ایجاد کنید که برای روزنامه نگارانی که هدف آن هستید طبیعی تر باشد. به گفتگوی بزرگتر فکر کنید: اگر کمپین شما واکنشی است یا به یک گفتگوی موجود اضافه می کند، چه چیزی را به مکالمه ای اضافه می کنید که قبلاً آنطور که هستید گفته یا گفته نشده است؟ به مخاطبان هدف خود و نحوه پاسخ آنها به این موضوع فکر کنید. با چه زوایای داستانی همسو می شوند؟ اعتقادات اصلی آنها چیست؟ چگونه در روابط عمومی دیجیتال برای افراد واقعی جذاب باشیم
ایجاد داستانهای متقاعدکننده از دادهها اغلب به استفاده از احساسات انسانی متکی است، با توسعه داستانهایی که باعث میشود خواننده چیزی احساس کند، احتمال بیشتری وجود دارد که با محتوا درگیر شوند.
با در نظر گرفتن چند استراتژی مختلف برای برانگیختن این احساسات، می توانید کمپین هایی ایجاد کنید که چت و قابل اشتراک گذاری باشند. مهمترین کمپینها به نقطه گفتگو تبدیل میشوند و گاهی اوقات تقسیم میشوند، راههای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد:
نقاط مشاجره خاصی را در داده های خود برجسته کنید و از آنها به عنوان یک آمار سرفصل برای جلب توجه مردم استفاده کنید، نقاط نسلی رقابت به ویژه به خوبی کار می کنند ناآگاهی برخی از مخاطبان را برجسته کنید – برای مثال 1/3 از Gen Z از اخبار فوری Beatles Hijack بی اطلاع هستند. داستانها و توجه به علایق انسان – موضوعات خاصی وجود دارد که مردم به طور طبیعی به آنها علاقه دارند، و موضوعاتی که در چرخه خبری کنونی هستند، توجه قابل توجهی را به خود جلب میکنند. حذف اخبار همیشه باید با دقت انجام شود – یک مرحله اشتباه یا خواندن ناموفق اتاق می تواند شما و کمپین شما را در هاله ای از ابهام قرار دهد!
درباره تیم روابط عمومی دیجیتال ما در اینجا بیشتر بیاموزید.
چرا باید تجسم داده ایجاد کنید؟
تجسم داده ها، به ویژه هنگام کار با مجموعه داده های پیچیده که چند لایه هستند، کلیدی است. کار با طراح یا توسعهدهندهای که میتواند به تجسم این آمارهای کلیدی به روشی قابل درک و سرگرمکننده کمک کند، برای اطمینان از شفاف بودن کمپین شما حیاتی است.
گرافیک و GIF به خواننده اجازه می دهد تا اطلاعات را در یک نگاه جذب کند. در عصری که ما به طور کلی مطالعه می کنیم و پنجره های توجه کوچکی را به محتوایی که مصرف می کنیم اختصاص می دهیم، تجسم داده ها می تواند تفاوت را در اینکه پیام کمپین شما به مخاطب هدف شما برسد یا نه، ایجاد کند.
مجدداً، ارزش این را دارد که در مورد انواع پست هایی که در اینجا هدف قرار می دهید و جایی که آنها پوشش خود را دریافت می کنند فکر کنید. به عنوان مثال، برخی از نشریات از گرافیک های آموزنده سبک اسلایدر که در پلتفرم هایی مانند اسنپ چت نیز به اشتراک می گذارند، علاقه مند هستند. بسته به مخاطب هدف شما، ارائه تجسم دادههای خود برای پستهای کلیدی میتواند سودآوری داشته باشد.
چگونه روزنامه نگار مناسب برای داستان خود را پیدا کنید
پس از ایجاد ایده، روش/منبع داده، ایجاد یک داستان مبتنی بر داده، و تولید تصاویر بصری موثر برای آن، وقت آن است که کمپین خود را راه اندازی کنید. ما قبلاً به این فکر کردهایم که چه نوع پستهایی را میخواهیم در مرحله ایدهپردازی هدف قرار دهیم، و ایده و موضوع ما به سمت پست و مخاطبان هدف آن است که با مخاطبان هدف برند ما مطابقت دارد یا حداقل همپوشانی دارد. در اینجا چند نکته برای اطمینان از موفقیت کمپین شما وجود دارد:
بسیاری از موضوعات مختلف زیر چتر “سبک زندگی” قرار می گیرند، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید روزنامه نگار مناسب را برای داستان خاص خود هدف قرار می دهید. در آستانه راه اندازی کمپین، Google Alerts را برای موضوع سبک زندگی تنظیم کنید که هدف کمپین شما افزایش شانس سرقت اخبار است. فهرست رسانه های خود را به روز نگه دارید. روزنامهنگاران زیاد جابهجا میشوند، بنابراین مهم است که به فهرستهای قدیمی «سبک زندگی» خود تکیه نکنید و برای هر پروژهای که روی کمپینهای Adapt کار میکنید، فهرست جدیدی ایجاد کنید تا مناسببودن بین کانالها باشد.
کمپینهای روابط عمومی دیجیتال مبتنی بر دادهها را میتوان بهعنوان بخشهای کانونی محتوا، با انطباقهای جزئی برای افزایش ارتباط بین کانالها، که میتواند به عنوان بخشی از یک استراتژی عملکرد ارگانیک گستردهتر عمل کند، استفاده شود. دریافت پوشش از پستهای هدفمند نه تنها به نفع سئو است، بلکه میتواند آگاهی از برند را افزایش دهد، اقتدار ایجاد کند و شما را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دهد و در عین حال محتوایی را ارائه دهد که با اطلاعرسانی و طنیناندازی با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند.
کمپینهای روابط عمومی دیجیتال را میتوان به صورت استراتژیک با بازاریابی تأثیرگذار و رسانههای اجتماعی ترکیب کرد تا تعامل معنادار و افزایشیافتهای بین یک برند و مخاطبان هدف ایجاد کند.
مثال: باشگاه بطری
این کمپین JBH برای The Bottle Club در مجموع به 115 اتصال و افزایش 600 درصدی فروش به عنوان نتیجه مستقیم کمپین دست یافت. همچنین رتبهبندی کلمات کلیدی «مارتینی اسپرسو بطری» را از جایگاه 100 به جایگاه 6 و «مارتینی اسپرسو در بطری» از جایگاه 100 به جایگاه 25 افزایش داد.
استفاده از روابط عمومی دیجیتال برای پوشش سبک زندگی نه تنها مزایای سئو دارد، بلکه می تواند به افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش منجر شود. این یک مثال عالی از استفاده از یک مکالمه موضوعی و برانگیختن احساسات انسانی برای ایجاد یک کمپین قابل اشتراک گذاری است که تأثیرگذار است.
نکات کلیدی مخاطب همه چیز است – ایجاد کمپینی که پیام های برند شما را به گونه ای ارائه می کند که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد بسیار مهم است. این همچنین به پستهایی که میرسید و موضوعاتی را که روی آنها تمرکز میکنید اطلاع میدهد. داستانهایی برای مردم ایجاد کنید – احساسات و علاقه انسانی باید در قلب کمپینهای مبتنی بر داده باشد تا از پوشش سبک زندگی اطمینان حاصل شود که سبک زندگی به طور کلی مفهومی قابل تعمیم است – مطمئن شوید که درست را هدف قرار دادهاید. روزنامه نگاران برای داستان شما
اگر میخواهید تیم متخصصان روابط عمومی دیجیتال Honcho از کمپینهای سبک زندگی شما حمایت کنند، همین امروز با ما تماس بگیرید.
بیا حرف بزنیم!