
فیلتر کردن ترافیک توسعه دهندگان
میتوانید با استفاده از حالت اشکالزدایی برای اشکالزدایی تجزیه و تحلیل گزارش خود، ترافیک داخلی توسعهدهنده را فیلتر کنید و احتمال اینکه فعالیت داخلی دادههای شما را منحرف کند، کاهش میدهد.
برای شروع، باید یک فیلتر داده ایجاد کنید [note that you can only create 10 data filters per property]. در پورتال مدیریت، “تنظیمات داده” را در ستون خصوصیات باز کنید و سپس روی “فیلترهای داده” کلیک کنید. [see yellow highlight below].
بر روی ایجاد فیلتر کلیک کنید و “ترافیک توسعه دهنده” را انتخاب کنید. نامی را برای فیلتر انتخاب کنید که مطابق با موارد زیر باشد:
منحصر به فرد در میان فیلترهای داده در یک ویژگی با یک حرف یونیکد شروع می شود فقط شامل حروف یونیکد، اعداد، زیرخط و فاصله است. حاوی بیش از 40 کاراکتر نیست.
“خاموش” را برای گزینه “فیلتر ترافیک توسعه دهنده” انتخاب کنید.
وضعیت فیلتر خود را انتخاب کنید:
تست: فیلتر ارزیابی می شود و داده های منطبق با ابعاد “نام فیلتر داده های تست” موجود در گزارش ها شناسایی می شوند. فعال: فیلتر ارزیابی شده و روی داده های ورودی اعمال می شود. داده های منطبق از پردازش مستثنی خواهند شد. غیر فعال: این فیلتر ارزیابی نخواهد شد.
پس از تنظیم، باید فیلتر داده را فعال کنید. هنگامی که این مورد فعال شود، Google Analytics تمامی دادههای جمعآوریشده از کاربرانی که با سایت شما درگیر هستند را در حالی که حالت اشکالزدایی فعال است فیلتر میکند – به شما این امکان را میدهد که وبسایت خود را بدون تغییر در گزارشها آزمایش یا عیبیابی کنید.
علاوه بر این، توصیه می کنیم آدرس های IP مشتری و توسعه دهندگان وب برای هرگونه فعالیت داخلی که در وب سایت رخ می دهد فیلتر شود. همانطور که در بالا ذکر شد، این اطمینان حاصل میکند که فعالیتهای ایجاد شده توسط کاربران این آدرسهای IP در گزارشها ظاهر نمیشود – دوباره اطمینان حاصل میکند که دادهها منحرف نمیشوند. شما می توانید تا 10 مورد از این فیلترهای داده دارایی را ایجاد کنید.
توجه داشته باشید که نقش ویرایشگر برای تکمیل مراحل زیر لازم است.
ابتدا باید بتوانید ترافیک داخلی را شناسایی کنید. برای انجام این کار پورتال مدیریت را باز کنید و در ستون خصوصیات روی “جریان های داده” کلیک کنید. [see yellow highlight below].
روی یک جریان وب کلیک کنید و در جزئیات جریان وب روی “پیکربندی تنظیمات برچسب” و سپس “نمایش همه” کلیک کنید. روی «تعریف ترافیک داخلی» و سپس روی «ایجاد» کلیک کنید.
سپس از شما می خواهد که نام و پارامتر traffic_type را برای ابزار وارد کنید. جایی که می بینید:
آدرس IP > نوع مطابقت، یک شرکت مخابراتی را انتخاب کنید. آدرس IP > مقدار، آدرس(های) را برای شناسایی ترافیک از محل جریان وب که انتخاب کرده اید وارد کنید.
سپس برای تنظیم چند شرط روی «افزودن شرط» کلیک کنید. با انجام این مراحل، تمام آدرس های IP که شرایط مشخص شده را دارند به عنوان ترافیک داخلی علامت گذاری می شوند.
هنگامی که ترافیک داخلی خود را شناسایی کردید، باید یک فیلتر ایجاد کنید. همان مراحلی را که برای فیلتر کردن ترافیک توسعه دهندگان برای فیلتر کردن ترافیک داخلی استفاده کردید، دنبال کنید.