
چگونه… آگاهی از برند را با جستجوی پولی افزایش دهید پرسونای خریدار ایجاد کنید
پرسونای خریدار نمایشی تخیلی از افرادی هستند که از کسب و کار شما خرید می کنند، آنها ساختار و زمینه شرکت شما را با استفاده از تحقیقات بازار و داده های واقعی از پایگاه مشتریان فعلی شما فراهم می کنند.
خواسته های مشتریان شما به اندازه مشتریان شما فردی است، اما این که بدانید افرادی که محصولات/خدمات شما را می خرند چه کسانی هستند و چرا ممکن است از شما خرید کنند، ضرری ندارد.
پرسونای خریدار به شما این امکان را می دهد که نیازها و خواسته های مشتریان خود را بهتر درک کنید.
بنیانگذار و مدیر عامل موسسه خریدار پرسونا، آدل رولا، در کتاب خود با عنوان «شخصا خریدار» بیان میکند که؛
بازاریابان باید بدانند که بازارهای پر از خریداران چگونه تصمیم خریدی را که میخواهند بر آن تأثیر بگذارند هدایت میکنند تا بتوانند در طول فرآیند تصمیمگیری به منبعی مفید و قابل اعتماد تبدیل شوند.
بازاریابان اگر میخواهند ارتباطدهندهای مؤثر باشند، باید شنوندگان خوبی شوند، به همین دلیل است که شخصیتهای خریدار برای هر آمیخته بازاریابی، از جمله رسانههای پولی، حیاتی هستند.
HubSpot یک ابزار رایگان و مفید برای کمک به ایجاد این پرسوناها دارد و فراهم می کند.
قویترین شخصیتهای خریدار بر اساس تحقیقات بازار و همچنین بینشهایی است که از پایگاه مشتری واقعی خود جمعآوری میکنید.
هنگامی که پرسونای خریدار خود را ایجاد کردید، درک بهتری از محل تخصیص هزینه تبلیغات خود خواهید داشت. می توانید بررسی کنید که در حال حاضر منابع را در کجا خرج می کنید (مثلاً در تبلیغات فیس بوک، هدف گذاری مجدد و غیره) و آن منابع را بر اساس تحقیقات شخصیتی خود مجدداً تخصیص دهید.
تبلیغات تنها چیزی نیست که باید شخصیت خریدار شما را در نظر بگیرد – صفحات فرود شما نیز باید طوری طراحی شوند که مشکلات را حل کنند و به مشتریان جدید و فعلی ارزش دهند. به جای ایجاد تبلیغات عمومی با هدف تودهها، واقعاً شخصیتهای خود را بررسی کنید و چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید – هیچ مشتری «عمومی» وجود ندارد!
همه گیر COVID-19 به طرز چشمگیری نحوه خرید مردم را تغییر داده است و در حالی که هزینه های آنلاین عمدتاً به سطح قبل از همه گیری بازگشته است، به دلیل روش های جدید خرید در عصر دیجیتال همیشه در حال افزایش است. مفروضات سنتی در مورد عادات و الگوهای خرج کردن وارونه شده است، زیرا نقاط درد اولیه افراد در پرتو همهگیری و به طور بالقوه برای مدت طولانی تغییر کرده است.
شخصیتهای خریدار همچنین میتوانند به شما کمک کنند تا از رقبا در صنعت خود متمایز شوید، زیرا میتوانند به شما کمک کنند تا از طریق کمپینهای شخصیسازی شده که مخاطبان مناسب را هدف قرار میدهند، با مشتریان جدید و موجود تعامل بهتری داشته باشید.
کلید واژه ها
تبلیغات جستجوی کلمات کلیدی – یا KSA – فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاصی تبلیغات را در نتایج جستجو قرار می دهند.
مقالهای از دانشگاه گریفیث در استرالیا، «تاثیر تبلیغات جستجوی کلیدواژه بر آگاهی از برند مصرفکننده، کلیکها و نیتهای رفتاری بعدی» بیان میکند که؛
تبلیغات باعث شناخت برند می شود (کلر، 1994)، که به نوبه خود نگرش و قصد خرید مصرف کنندگان را تقویت می کند (دالن و لانگ، 2005). به ویژه، KSA به بهبود آگاهی از نام تجاری کمک می کند (Mack، 2004)، به ویژه زمانی که تبلیغ کنندگان در یک صفحه نتایج جستجو موقعیت بالایی را اشغال می کنند.
در حالی که نکته بعدی ما به طور خاص در مورد شناخت برند نیست، مهم است.
در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید!
ما معتقدیم که تحقیق کلمات کلیدی سنگ بنای هر استراتژی رسانه پولی موفقی است، و ایجاد کلمات کلیدی در ذهنیت مشتریان بالقوه به این معنی است که میتوانید بر رفتار فعلی و آینده تأثیر بگذارید.
پیشنهاد میکنیم وقتی برای اولین بار کلمات کلیدی و تبلیغاتی را تنظیم میکنید که از تنظیمات پیشفرض «گسترده» استفاده میکنید، این تنظیم غلطهای املایی، انواع مربوطه، مترادفها و موارد دیگر را پیدا میکند، اما ترافیکی که این نوع تطبیق کلمات کلیدی ایجاد میکنند چندان هدفمند نیست. با محدود کردن انواع تطابق خود، می توانید کنترل بهتری بر جستجوهایی که نشان می دهید داشته باشید و هزینه تبلیغات خود را بهینه کنید. برخی از کلمات یا عبارات کلیدی وجود دارد که باید آنها را مطابق با دقیق تنظیم کنید تا تبلیغات شما فقط زمانی نمایش داده شود که عبارت جستجو دقیقاً با کلمات کلیدی شما مطابقت داشته باشد. نوع مطابقت منفی نیز ابزار مهمی است که نمیخواهید فراموش کنید زیرا میتوانید از ترافیک و هزینههای نامناسب جلوگیری کنید.
استراتژی های مناقصه
استراتژی مناقصه شما نحوه پرداخت به کاربران را برای تعامل با تبلیغات خود، برای آگاهی از نام تجاری و افزایش دیده شدن نام تجاری، کنترل می کند. گوگل موارد زیر را توصیه می کند:
روی دید تمرکز کنید
اگر میخواهید روی دید تمرکز کنید، میتوانید یکی از استراتژیهای پیشنهادی زیر را برای افزایش دید امتحان کنید.
Target Impression Share: بهطور خودکار قیمتها را برای نمایش آگهی شما در بالای صفحه، بالای صفحه یا هر جایی از صفحه نتایج جستجوی Google تنظیم میکند. CPM: با این استراتژی مناقصه، بر اساس تعداد نمایشهایی که در یوتیوب یا شبکه نمایش Google دریافت میکنید (زمان نمایش تبلیغات شما) پرداخت میکنید. tCPM: یک استراتژی مناقصه که در آن یک مقدار متوسط برای مبلغی که مایل به پرداخت برای هر هزار بار نمایش هستید تعیین می کنید. این پیشنهادها را برای به حداکثر رساندن دسترسی منحصر به فرد کمپین شما بهینه می کند. با tCPM، می توانید میانگین CPM کمپین خود را زیر یا برابر با هدف خود نگه دارید (اگرچه هزینه هر نمایش ممکن است متفاوت باشد). vCPM: این یک استراتژی مناقصه دستی است که اگر تبلیغات شما برای افزایش آگاهی طراحی شده باشد اما لزوماً کلیک یا ترافیک ایجاد نمی کند، می توانید از آن استفاده کنید. این به شما امکان می دهد برای هر 1000 نمایش تبلیغات قابل مشاهده در شبکه نمایش گوگل، بالاترین مبلغی را که می خواهید بپردازید، تعیین کنید.
آیا میدانستید که تنها تغییر استراتژیهای پیشنهادی میتواند تبدیلهای ماهیانه شما را تا ۵۱۲ درصد افزایش دهد؟