
هر سایت تجارت الکترونیکی به شدت به مشتریان راضی متکی است. بنابراین، تمرکز بر نیازهای آنها قبل از هر چیز بسیار مهم است. توجه دقیق به صفحه پرداخت نیز مهم است. اگر وب سایت شما ترافیک زیادی دارد اما بازدیدکنندگان را با نرخ تبدیل بالاتر از استاندارد صنعتی 3-4٪ به خریداران تبدیل نمی کند، ممکن است صفحه پرداخت شما مقصر باشد. برای اینکه به شما کمک کنیم بهترین استفاده را از صفحه پرداخت وب سایت خود ببرید، نکات زیر را برای شما جمع آوری کرده ایم تا آنها را پیاده سازی کنید.
1. تعداد فیلدهای اجباری را در فرم ها کاهش دهید:
این بهترین ایده نیست که به مشتریان خود این تصور را بدهید که زمان زیادی را صرف پر کردن فیلدهای غیر ضروری در فرم شما می کنند. برای کاهش تعداد فیلدهای مورد نیاز در فرم مراحل زیر را دنبال کنید:
به جای استفاده از فیلدهای نام، نام میانی و نام خانوادگی، از قسمت نام کامل استفاده کنید. اگر مشتری به “خط آدرس 2” نیاز ندارد، آن را پنهان کنید. از آنجایی که «شرکت» معمولاً یک گزینه ضروری نیست، توصیه میکنیم آن را پنهان کنید و قسمت «کد تبلیغاتی» را پیشفرض قرار دهید. کد پستی را به صورت دستی وارد نکنید. بلکه اجازه دهید سیستم آن را برای شما مشخص کند (گزینه د). در زمان مشتری صرفه جویی شده و فرآیند پرداخت ساده شده است. 2. برای فروش متقابل دکمه «Proceed to Checkout» را اجرا کنید:
نمایش محصولات مرتبط به محصولاتی که مشتری به تازگی خریداری کرده است، یک راه آسان و موثر برای بازگرداندن آنها پس از ثبت سفارش است. آنها به خط تولید شما متصل می شوند و حتی ممکن است بلافاصله یا به زودی خرید کنند.
3. افزودنی های پیشنهادی را درست قبل از پردازش پرداخت ارائه دهید:
اگر مشتری قصد خرید ریش تراش را دارد، می توانید کرم یا فوم اصلاح خود را نیز به او نشان دهید. هنوز باید تعیین کنید که آیا مشتری افزونه های اضافی دارد یا خیر. احتمالاً مطرح کردن دوباره آن ارزش دارد. در نتیجه، نمایش اقلام مرتبط قبل از فرآیند پرداخت عاقلانه است. مشتریان می توانند در صورت ارائه تخفیف های ویژه بر روی این اقلام، قبل از پرداخت هزینه، پول بیشتری پس انداز کنند. بله، این اولین بهترین تاثیری است که می خواهید ایجاد کنید.
4. بررسی در دسترس بودن آیتم:
در دسترس بودن محصول در زمان مناسب ضروری است. مشتریان از اینکه در مورد در دسترس بودن محصول مطلع می شوند قدردانی می کنند. هنگامی که به مشتریان اطلاع داده می شود که منابع رو به اتمام است، احتمال بیشتری وجود دارد که کالایی را قبل از اینکه دیگر در دسترس نباشد خریداری کنند (FOMO). آنها قدردانی می کنند که وقتی محصول مورد نظر آنها موقتاً در دسترس نیست، بیهوده منتظر نمی مانند.
5. طیف گسترده ای از انواع پرداخت را ارائه دهید:
وجود گزینه های پرداخت متعدد در دسترس مشتریان، احتمال ادامه تجارت با شما را افزایش می دهد. مشتری می خواهد با کیف پول پرداخت کند، اما شما پرداخت کیف پول را نمی پذیرید. بدیهی است که این روشی برای رفتار با مصرف کننده نیست. بنابراین، شما باید گزینه های مختلف پرداخت را ارائه دهید.
6. کل پس انداز خود را به کاربر نشان دهید:
اکثر فروشگاه های آنلاین تخفیف هایی را هم در قیمت کالا و هم در هزینه ارسال ارائه می دهند. حتی اگر مشتریان شما از قبل میدانند که معامله خوبی از شما دریافت میکنند، همیشه خوب است که با نشان دادن اینکه چند پوند در سفارش خود صرفهجویی کردهاند به آنها یادآوری کنید. مقدار و درصد را می توان در کنار هم برای وضوح نمایش داد.
7. گزینه های ارسال رایگان را ارائه دهید:
طبق گفته Shopify، 80٪ از مشتریان انتظار دارند سفارشات خود را به صورت رایگان دریافت کنند. بسیاری از خرده فروشان به عنوان بخشی از مدل کسب و کار یا قیمت گذاری محصول خود، ارسال کاملا رایگان را ارائه می دهند. وقتی هزینههای غیرمنتظره روی قیمت نهایی ظاهر میشود، مشتریان هیجانزده نمیشوند.
8. نمایش جزئیات پرداخت و تحویل:
با نمایش جزئیات پرداخت و ارسال در هنگام تسویهحساب، به کاربران اجازه دهید بدون نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات صورتحساب و حمل و نقل، سفارشات خود را به سرعت تکمیل کنند. مشتریان جدید باید مطلع شوند که اطلاعات آنها برای پرداخت سریعتر در آینده حفظ خواهد شد (یا ممکن است حفظ شود).