
استفاده از اتوماسیون ایمیل برای مرتبط و جذاب ماندن
اولین ایمیل شما باید شامل پیوندهایی به نقاط مرجع مرتبط (پست های وبلاگ، صفحات فرود) از داستان های شما باشد. ایمیل اولیه به شما کمک میکند تا دادههایی را جمعآوری کنید که به شما کمک میکند فهرست خود را به طور مؤثرتری در آینده درگیر کنید.
ما از اتوماسیون استفاده می کنیم تا مرتبط بمانیم و به کاربران لیست خود محتوا و اطلاعات مورد علاقه آنها را ارائه دهیم، نه اینکه همه را در یک قیف بازاریابی ایمیلی جمع کنیم.
در اینجا نحوه عملکرد اتوماسیون ایمیل آمده است
ما اولین ایمیل خود را با سه داستان مختلف با پیوندهایی به محتوای مرتبط برای پشتیبانی از داستان ارسال می کنیم:
دیدن شیرها در طبیعت برای اولین بار ملاقات با مردم محلی و دعوت به شام در کنیا زمانی که با بالون هوای گرم در بوتسوانا پرواز کردید
ایمیل بعدی به تعاملات کاربر در اولین ایمیل بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر کاربر روی پیوند بالون هوای گرم کلیک کند، باید یک پیام بعدی با محتوای بیشتر یا اطلاعات متمرکز بر یک بالن هوای گرم ارسال کنیم. اگر کاربر بر روی لینک مربوط به داستان شیر ما کلیک کند، باید محتوای بیشتری را با تمرکز بر حیوانات / سافاری و غیره ارسال کنیم.
سپس میتوانیم سریال را با یک پیشنهاد/تخفیف یا حتی یک دعوت به عمل «با کارشناس تور بالن هوای گرم ما صحبت کنید» پایان دهیم.
ما همچنین باید این کاربر را بهعنوان علاقهمند به تورهای بالنهای هوای گرم برچسبگذاری کنیم، که به شما کمک میکند همزمان با شروع ساختن زیربخشهای درگیر، محتوای مرتبطتری را به لیست خود ارائه دهید که به شما در افزایش تبدیل و کاهش پرش کمک میکند.
استفاده از برچسب ها برای تقسیم بندی مخاطبان
تقسیم بندی مخاطبان به افزایش تعامل ایمیل شما کمک می کند. من یک اسکرین شات از مثال بالا را در زیر قرار داده ام. اسکرین شات نمونه ای از اتوماسیون در عمل را نشان می دهد، از جمله نشانه گذاری مورد بحث.
اکثر پلتفرم ها باید به شما اجازه انجام این نوع اتوماسیون را بدهند. نشانه گذاری بین پلتفرم های ایمیل متفاوت است، اما مفهوم یکسان است.
آمار تقسیم بندی
به گفته Mailchimp، کمپینهای بازاریابی ایمیلی تقسیمبندی شده به میزان قابل توجهی از کمپینهای ایمیل غیرقطعی و عمومی با فاصله بسیار بهتری داشتند. تعداد بازها 14.31 درصد بیشتر از کمپین های بازاریابی ایمیلی غیرقطعی و کلیک ها 100.95 درصد بیشتر از همتایان غیربخشی آنها بود. قابل درک است که نرخ پرش، گزارش های سوء استفاده و نرخ لغو اشتراک نیز بسیار پایین تر بود که خبر درخشانی برای سلامت لیست و قابلیت تحویل ایمیل شما است.
در هر مرحله ممکن هنگام ارسال ایمیل های هدفمند، بخش بندی کنید و محتوای مرتبط را به کاربران خود ارائه دهید – اتوماسیون در پلت فرم ایمیل شما باید این امکان را به شما بدهد. آنها قدردان آن خواهند بود و نرخ تبدیل بهتری را در میان معیارهای ایمیل بهبودیافته خود مشاهده خواهید کرد.
یکی دیگر از اتوماسیون های کمپین بازاریابی ایمیلی
حوزههای دیگری نیز وجود دارد که اتوماسیون ایمیل میتواند به افزایش تعامل و جذب سرنخ کمک کند، مانند فرآیندهای ورود، چرخ دستیهای رها شده، تقسیمبندی و پرورش سرنخ. ارزش این را دارد که ببینید پلتفرم ایمیل شما در مورد اتوماسیون چه کاری می تواند انجام دهد.
شما می توانید برای ایجاد اتوماسیونی که در نهایت با تقویت روابط مرتبط با استفاده از اتوماسیون هوشمند برای سوق دادن مشتریان به قیف بازاریابی خود، در درازمدت به سود کسب و کار شما باشد، وقت بگذارید.
در پایان، ایمیل مارکتینگ در مورد ارزش افزودن، انسان بودن و مرتبط بودن است. این به شما امکان می دهد مکالمات اولیه را با کاربران شروع کنید. مطمئن شوید که به آزمایش ایمیل های خود ادامه می دهید تا بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست!
در مرحله بعد، من به شما نشان خواهم داد که چگونه یک فرآیند انتخاب کردن ایجاد کنید که توسط پلتفرم ایمیل شما مدیریت می شود.