
سئوی پیشرفته پیچیده نیست، بلکه در واقع ارائه بهترین تجربه کاربری است. این به معنای تحلیلی و خلاق بودن، به کارگیری بهترین شیوه های صنعت و یافتن تکنیک های مناسب برای بهبود دید جستجو، نرخ کلیک و نرخ تبدیل وب سایت شماست. با اجرای هر یک از این استراتژیهای پیشرفتهتر زیر، مطمئناً به سئوی سایت خود افزایش بیشتری میدهید.
ارتباط کلمه کلیدی، نه پر کردن کلمات کلیدی
درک این نکته مهم است که برای کسب رتبه خوب در گوگل، باید بیشتر از پر کردن یک صفحه فرود با کلمات کلیدی انجام دهید. در گذشته، اگر کلمه کلیدی خود را چند بار در محتوا تکرار نمیکردید، برای گوگل سخت میشد که بفهمد در مورد چیست. با این حال، امروزه موتور جستجو در کشف موضوع صفحه بسیار بهتر است و می تواند آن را در سطح عمیق تری درک کند.
گوگل به طور خاص محتوای مرتبط را در موضوعی که صفحه فرود پوشش می دهد اسکن می کند. این به عنوان نمایه سازی معنایی پنهان شناخته می شود، که در آن عبارات مرتبط مفهومی توسط موتورهای جستجو برای به دست آوردن درک عمیق تر از محتوای یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرند. کلمات کلیدی LSI مترادف نیستند، آنها کلماتی هستند که اغلب با هم ظاهر می شوند، مانند “قهوه”، “فنجان”، “دانه” و “لاته”، اگرچه گنجاندن مترادف ها در محتوای صفحه فرود شما نیز ایده خوبی است.
محتوای خود را برای نتایج قطعه برجسته بهینه کنید
قطعههای ویژه یک قطعه کوتاه از متن هستند که معمولاً در یک کادر در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر میشوند. محتوا به طور خودکار از کش صفحه وب در فهرست گوگل خارج می شود. قطعه های ویژه برای پاسخ سریع به درخواست جستجوگر وجود دارند و اغلب به عنوان موقعیت 0 در سئو شناخته می شوند، زیرا بالاتر از موقعیت ارگانیک برتر ظاهر می شوند و رتبه بندی در اینجا می تواند CTR ارگانیک شما را تقویت کند.
برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود برای قطعه های ویژه، باید محتوای اضافی مانند جداول یا لیست ها را در صفحات فرود خود قرار دهید. آنها به گونه ای طراحی شده اند که بدون نیاز به کلیک کردن، پاسخ مورد نظر خود را به کاربر بدهند و در چهار دسته قرار می گیرند.
لیست های نامرتب – لیست گلوله ای که اطلاعاتی را نشان می دهد که نیازی به ترتیب خاصی ندارند. فهرستهای مرتب – برای عبارتهای جستجویی که باید به ترتیب خاصی ارائه شوند، مانند مجموعهای از دستورالعملهای آشپزی. فیلدهای تعریف – قطعات کوتاهی از متن که برای ارائه تعریف یا توضیح مستقیم به جستجوگران طراحی شده اند. توسط گوگل برای پاسخ دادن به سوالات “چیست” استفاده می شود. جداول – گوگل می تواند یک جدول کامل از وب سایت شما را مستقیماً در نتایج جستجو نمایش دهد.
کارشناسان SEO، Moz، بیش از 1.4 میلیون قطعه برجسته را تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که طول بهینه یک پاراگراف قطعه برجسته تقریباً 40 تا 50 کلمه یا حدود 300 کاراکتر است.
شامل نشانه گذاری طرحواره برای نتایج rich snippet
نتایج Rich Snippet برای نمایش اطلاعاتی مانند رتبهبندیها، بررسیها و رویدادها در نتایج جستجو استفاده میشوند و بسیار چشم نوازتر از نتایج ارگانیک استاندارد هستند. بر خلاف Featured Snippets، ریچ اسنیپت ها با افزودن نشانه گذاری ساختاریافته به صفحه وب شما به نام Schema ایجاد می شوند.
انواع مختلفی از نشانه گذاری rich snippet وجود دارد، از جمله طرح محصول، طرح بررسی، و طرح سؤالات متداول. بنابراین باید تعیین کنید که کدام یک برای وب سایت شما بهترین هستند. افزودن داده های ساختاریافته به وب سایت شما به طور مستقیم رتبه بندی جستجو را بهبود نمی بخشد، اما می تواند به بهبود نرخ کلیک ارگانیک کمک کند.
از پارامترهای URL پویا برای صرفه جویی در بودجه خزیدن استفاده کنید
ما قبلاً به اهمیت بهینهسازی خزیدن و نحوه تخصیص به هر وبسایت آنچه به عنوان «بودجه خزیدن» معروف است، پرداختهایم، که تعداد صفحاتی است که Googlebot هر بار که از وبسایت شما بازدید میکند میخزد. اگر بودجه خزیدن شما توسط صفحاتی مصرف شود که اهمیتی ندارند، ممکن است برای صفحات مهم مشکل ساز شود و پیدا کردن صفحات جدیدی که ممکن است منتشر کنید یا به روز رسانی های محتوا را برای Google سخت تر کند.
اگر وب سایت بزرگی دارید که فیلتر و صفحه بندی می کند، با استفاده از پارامترهای URL پویا، گوگل می تواند الگوهای URL شما را درک کند و زمان کمتری را برای خزیدن صفحات بی اهمیت و زمان بیشتری را صرف یافتن و فهرست بندی محتوای مهم در وب سایت شما می کند.
اگر می خواهید در مورد تکنیک های پیشرفته سئو بیشتر بدانید یا اگر به دنبال سئو در اسکس هستید، با Silkstream تماس بگیرید.