
هیچ چیزی مانند به روز رسانی گوگل جامعه سئو و خدمات بازاریابی محتوا را شوکه نمی کند. به هر حال، وقتی گوگل اعلام می کند که روش کار الگوریتم خود را تغییر می دهد، صنعت باید به سرعت واکنش نشان دهد تا معیارهای جدید را برآورده کند. و این دقیقا همان چیزی است که با به روز رسانی EEAT گوگل اتفاق افتاد.
در این مقاله، به شما خواهیم گفت که EEAT برای شما چه معنایی دارد، چرا باید به آن اهمیت دهید و در مورد آن چه کاری باید انجام دهید.
EEAT چیست؟
Google EEAT مجموعه ای از اصول است که برای ارزیابی کیفیت وب سایت ها و صفحات وب استفاده می کند. EEAT مخفف Experience, Expertise, Autoritativeness and Trustworthiness است که تکاملی از اصول قبلی EAT قبل از اضافه شدن تجربه به عنوان یک عامل کلیدی است.
Google از EEAT برای تعیین میزان مرتبط و مفید بودن یک وب سایت یا صفحه وب با عبارت جستجوی کاربر استفاده می کند. وبسایتها و صفحات وب که ارزش EEAT بالایی دارند، احتمالاً در نتایج جستجوی Google رتبه بالاتری دارند.
چندین فاکتور وجود دارد که گوگل هنگام ارزیابی EEAT در نظر می گیرد، از جمله:
کیفیت محتوای سئوی وب سایت یا صفحه وب شهرت وب سایت یا صفحه وب تجربه و تخصص نویسنده وب سایت یا صفحه وب میزان اعتبار وب سایت یا صفحه وب در زمینه خود اعتبار وب سایت یا صفحه وب
گوگل در توصیههایی که به ارزیابهای خود میدهد (افرادی که وبسایتها را بر اساس اصول EEAT رتبهبندی میکنند)، اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که اکنون به دنبال آن است میدهد:
تجربه: گوگل از بازبینان میخواهد که تا چه اندازه تجربه لازم برای نوشتن در مورد موضوع را دارد. به عنوان مثال، آیا شخصی که نظر را می نویسد واقعاً از محصول استفاده کرده است یا می تواند ثابت کند که تجربه صنعتی مرتبط با موضوعی که در مورد آن می نویسد دارد؟ تخصص: به طور مشابه، گوگل می خواهد بداند که آیا شما دانش لازم در مورد موضوع را دارید، در غیر این صورت چگونه کاربران می توانند اعتماد کنند که شما توصیه درستی می کنید؟ به عنوان مثال، به عنوان یک آژانس بازاریابی محتوا، شما مطمئن هستید که ما EEAT را درک می کنیم. اما اگر این وبلاگ را در وب سایت یک شرکت نازک کاری پیدا کردید، ممکن است مرتبط بودن و تخصص آنها را در این زمینه زیر سوال ببرید. اعتبار: گوگل از ارزیابهای خود میخواهد تا میزان شناخته شدن سازنده محتوا یا وبسایت را به عنوان مرجع در موضوع مورد نظر نیز در نظر بگیرند. به همین دلیل مهم است که با توزیع محتوا به شهرت برسید. اعتماد: در نهایت، چقدر وب سایت قابل اعتماد است؟ آیا دقیق، منصفانه، ایمن و قابل اعتماد است؟ چگونه می توانید EEAT را در وب سایت خود پیاده سازی کنید؟
وبسایتها و صفحات وب میتوانند میزان عادلانه بودنشان را با EEAT از طریق:
ایجاد محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با مخاطبان هدف خود ایجاد شهرت قوی برای ارائه اطلاعات دقیق و مفید نشان دادن تخصص در زمینه خود کسب شناخت از سایر وب سایت ها و صفحات وب معتبر ایجاد سابقه اعتبار
Google EEAT یک عامل مهم در سئو یا بهینه سازی موتور جستجو است. با درک و به کارگیری اصول EEAT، صاحبان وب سایت و صفحات وب می توانند شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهند. در اینجا چند نکته برای بهبود محتوای سایت شما وجود دارد:
محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید: این به معنای نوشتن محتوای SEO است که به خوبی نوشته شده، آموزنده و جذاب باشد. این همچنین به این معنی است که مطمئن شوید محتوای شما با کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید، مرتبط باشد. برای ارائه اطلاعات دقیق و مفید شهرت قوی بسازید: باید در نوشتن خود صادق و شفاف باشید، منابعی برای اطلاعات خود ارائه دهید و همچنین به بازخورد خوانندگان خود پاسخ دهید. تخصص خود را در زمینه خود نشان دهید: در مورد موضوعاتی که در مورد آنها آگاه هستید بنویسید و در عین حال مدرکی دال بر تخصص خود ارائه دهید، مانند پیوندهایی به مدارک تحصیلی یا تجربه کاری خود. از دیگر وب سایت ها و صفحات وب معتبر شناخته شوید: لینک بیلدینگ نمرده است. شما باید روی دریافت لینک های با کیفیت بالا از سایر وب سایت ها و صفحات وب که در زمینه شما معتبر هستند تمرکز کنید. شما می توانید این کار را با وبلاگ نویسی مهمان، شرکت در انجمن های آنلاین یا ارسال محتوای خود به فهرست ها انجام دهید. ایجاد سابقه اعتبار: این به این معنی است که در مورد هویت و وابستگی خود شفاف باشید و اطلاعات تماس را ارائه دهید تا خوانندگان شما بتوانند در صورت داشتن سؤال با شما تماس بگیرند. همچنین به معنای ثابت بودن در سبک و لحن نوشتن و در عین حال اجتناب از محتوای گمراه کننده یا فریبنده است.
با رعایت این نکات، می توانید EEAT وب سایت خود را بهبود بخشید و شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید.
چرا EEAT اهمیت دارد؟
توجه و پاسخ به بهروزرسانیهای Google به چند دلیل مهم است:
مرتبط و سازگار باشید: بهروزرسانیهای Google برای بهبود کیفیت و ارتباط نتایج جستجو طراحی شدهاند. با درک این بهروزرسانیها، میتوانید وبسایت خود را با دستورالعملهای Google مطابقت دهید و اطمینان حاصل کنید که محتوایتان مرتبط باقی میماند. این به شما کمک می کند تا دید وب سایت خود را در نتایج جستجو حفظ یا بهبود بخشید، که برای ترافیک ارگانیک و دید آنلاین بسیار مهم است. اجتناب از مجازات: بهروزرسانیهای Google گاهی اوقات میتوانند با قوانین و مقررات جدید همراه باشند. عدم رعایت می تواند منجر به جریمه هایی مانند افت رتبه یا حتی حذف کامل از نتایج جستجو شود. با مطلع شدن از بهروزرسانیهای جدید Google، میتوانید به طور فعال تنظیمات لازم را در وبسایت خود انجام دهید و از جریمههایی که میتواند بر حضور آنلاین شما تأثیر منفی بگذارد اجتناب کنید. بهبود تجربه کاربری: هدف اصلی گوگل ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن به کاربرانش است، در غیر این صورت آنها گزینه بهتری پیدا خواهند کرد. از این گذشته، بسیاری از کاربران جوان در حال حاضر آنچه را که نیاز دارند در TikTok پیدا می کنند. به همین دلیل است که بهروزرسانیهای Google معمولاً بر بهبود تجربه کاربر تمرکز میکنند، مانند درک بهتر هدف کاربر، سازگاری با موبایل، سرعت سایت و کیفیت محتوا. با درک این بهروزرسانیها، میتوانید تغییراتی در وبسایت خود ایجاد کنید که تجربه کاربر را بهبود میبخشد و در نتیجه تعامل بیشتر، زمان بیشتری را در سایت صرف میکند و رضایت کلی کاربر را بهتر میکند. مزیت رقابتی: همراهی با بهروزرسانیهای Google میتواند به شما برتری رقابتی نسبت به دیگرانی که ممکن است از تغییرات آگاه نباشند، بدهد. با جلوتر ماندن از منحنی و تطبیق وب سایت خود برای مطابقت با دستورالعمل های Google، می توانید به طور بالقوه از رقبای خود در نتایج جستجو پیشی بگیرید و ترافیک و مشتریان بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید. استراتژی سئوی خود را در آینده ثابت کنید: سئو و بازاریابی محتوا فرآیندهای مداومی هستند و به روز رسانی های گوگل بخشی منظم از آنها هستند. با درک و انطباق با بهروزرسانیهای جدید Google، میتوانید استراتژی سئو و محتوای آینده خود را آماده کنید، اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما برای موتورهای جستجو بهینه باقی میماند، و دید آنلاین خود را در دراز مدت حفظ کنید. ما چگونه می توانیم به شما کمک کنیم
EEAT جای تامل زیادی دارد. اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا مراحل بعدی خود را مشخص کنید. ما ابزارهایی را داریم که می توانید از آنها برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید:
ارزیابی کیفیت محتوا: تیم تحقیق و توسعه ما ابزاری ساخته است که کیفیت محتوای مشتریان و رقبای آنها را کمیت می کند. با نگاهی به بیش از 13 معیار مختلف، CQS به محتوا از 100 امتیاز میدهد. آیا ما آنچه را که موعظه میکنیم تمرین میکنیم؟ محتوای نوشته شده توسط تیم محتوای ما به طور مرتب امتیاز 75 و بالاتر را کسب می کند. تجزیه و تحلیل رقیب: آیا واقعاً می دانید رقیب شما چه کسی است؟ با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل رقبای داخلی و انحصاری خود، موقعیت شما را در مقابل جایی که می خواهید باشید، ارزیابی می کنیم. با انجام تجزیه و تحلیل سئو در برابر رقبای پیشرو و مستقیم شما، ما به دنبال شکاف های باز در برابر معیارهای کلیدی سئو هستیم. آنها بلوک های سازنده استراتژی سئوی شما را با شناسایی آنچه سایت شما به ترتیب اولویت برای جلوتر از رقبای شما نیاز دارد تشکیل می دهند.
Nucleus Commercial Finance قبلاً مزایای همکاری با ما، دستیابی به 148٪ افزایش در رتبه بندی عبارات و افزایش اعتبار دامنه را دیده است. در اینجا بیابید که چگونه این کار را برای آنها انجام دادیم.
ما همچنین به خط کمک ملی حوادث کمک کردیم تا موقعیت پیشرو خود را در بازار برای عناوین سرفصل حفظ کند و سود بیشتری را در بازاری بسیار رقابتی بیابد و به افزایش 82 درصدی کلیکهای CTA دست یابد. اینجا بیشتر بیاموزید
پس چرا امروز با تماس با ما متوجه نمی شوید که خدمات بازاریابی محتوای ما چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟