
در چند سال گذشته، تنوع و حجم دارایی های خلاقانه در حساب تبلیغاتی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. هر قالب نقش کلیدی در ساختار حساب تبلیغاتی دارد. با این حال، در هر قالب یک ثابت وجود دارد – کپی تبلیغات. در هر پلتفرم رسانه اجتماعی و هر قالب تبلیغاتی، کپی آگهی همیشه یک الزام است. با توجه به آنچه گفته شد، به جای اینکه در حین راه اندازی یک فکر بعدی باشد، نسخه تبلیغاتی باید زودتر از موعد با استفاده از ترکیبی از هنر و علم ساخته شود.
کپی تبلیغات چیست و چرا اهمیت دارد؟
کپی آگهی محتوای نوشته شده ای است که با یک تصویر ثابت، چرخ فلک یا تبلیغ ویدیویی همراه است. هدف تحریک عمل یا برانگیختن یک واکنش عاطفی است. آنها معمولاً دست به دست هم می دهند.
کپی تبلیغات اهمیت دارد زیرا هنوز هم یکی از اولین چیزهایی است که مردم هنگام پیمایش در رسانه های اجتماعی می بینند. ما می دانیم که اکثر تبلیغات ویدئویی اجتماعی فقط 3 ثانیه تماشا می شوند، اما در طول این 3 ثانیه، چشمان شخص نیز نسخه تبلیغاتی را اسکن می کند. اگر کپی آگهی سریعتر از ویدیو خواسته های آنها را برآورده کند، بیننده تشویق می شود که به تماشای خود ادامه دهد یا اقدامی انجام دهد.
فرآیند ایجاد یک نسخه تبلیغاتی خوب چیست؟ مرحله 1: مخاطبان خود را شناسایی کنید
شناسایی مخاطبان خود اولین قدم برای ایجاد یک نسخه تبلیغاتی خوب است. بدون یک ایده روشن از مخاطبان هدف خود، ایجاد نسخه تبلیغاتی که به اندازه کافی برجسته باشد تا با مشتری اصلی شما طنین انداز شود، غیرممکن خواهد بود. به قول قدیمی ها، وقتی با همه صحبت می کنید، با هیچ کس صحبت نمی کنید. راه های مختلفی برای شناسایی مخاطب وجود دارد. در Propellernet ما از نمایه های YouGov استفاده می کنیم که بیش از 1 میلیون نقطه داده مخاطب را برای اطلاعات دقیق در اختیار ما قرار می دهد. با این حال، میتوانید از نظرسنجیهای مشتری، دادههای مشتری، گروههای تمرکز، دادههای شخص ثالث و گزارشهای منابع معتبر نیز استفاده کنید. قرار دادن همه این اطلاعات در کنار هم به شما کمک می کند جمعیتی از مخاطبان قوی ایجاد کنید.
مرحله 2: نیازها، خواسته ها و ترس های آنها را درک کنید
هنگامی که جمعیت شناسی مخاطبان خود را درک کردید، گام بعدی این است که نیازها، خواسته ها و ترس های آنها را در رابطه با محصول یا خدمات خود درک کنید. به عبارت دیگر:
چرا باید برند شما را انتخاب کنند؟ آنها می خواهند با انتخاب برند شما چه چیزی به دست آورند؟ چه چیزی آنها را از برند شما دور می کند؟
این اطلاعات را می توان با استفاده از ابزارهای شنیداری اجتماعی برای درک گفتگوهایی که در مورد نام تجاری شما انجام می شود، با بررسی بازخورد مشتریان و گفتگوهای داخلی صادقانه در مورد آنچه که برند شما بهتر از دیگران انجام می دهد، به دست آورد.
در سطح عمیقتری در Propellernet، ما همچنین تحلیل روانشناختی انجام میدهیم. تحلیل روانشناختی ابزاری برای مطالعه رفتار بر اساس ویژگی های روانشناختی است. در حالی که داده های جمعیت شناختی معمولا کمی هستند، داده های روانشناختی کیفی و بر اساس اظهارات هستند. ترکیب این دو به این معنی است که می توانید بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند. تنها راه برای ساختن یک نمایه کامل مشتری، ترکیب عبارات جمعیت شناختی و روانشناختی است. این بدان معنی است که شما می توانید درک کنید که مشتری شما کیست و چرا آنها اینگونه هستند.
مرحله 3: یک ماتریس محتوا ایجاد کنید
هنگامی که می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی آنها را وادار می کند، گام بعدی ایجاد یک ماتریس محتوا است. این برای نقشهبرداری داراییها، کپی آگهی و تغییرات تبلیغاتی در بین کمپینها در حساب تبلیغاتی شما استفاده میشود. با یک حساب تبلیغاتی با ساختار مناسب، میتوانید با چندین مخاطب صحبت کنید و نیازها، خواستهها و ترسها را در هر مرحله برطرف کنید. به طور معمول، کمپینهای جستجو برای صحبت در مورد نیازها و خواستههای مصرفکننده استفاده میشوند، در حالی که کمپینهای هدفگیری مجدد را میتوان با افزودن اثبات اجتماعی، اعتبار یا بهرهگیری از سوگیریهای شناختی برای رفع ترسها استفاده کرد.
مهمترین بخش کپی آگهی چیست؟
مهمترین قسمت کپی آگهی، خط اول است. مهم است که سود تا حد ممکن در چند ثانیه مشخص شود.
معیارهای کلیدی برای تعیین اثربخشی کپی تبلیغات چیست؟
در مورد اثربخشی کپی تبلیغات، چهار معیار کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:
CTR تبدیل CPA کلیک می کند
چگونه می توانید اثربخشی کپی تبلیغات را اندازه گیری کنید؟
موثرترین راه برای اندازه گیری اثربخشی کپی تبلیغات از طریق تست A/B است. تست A/B به شما این امکان را می دهد که دو نسخه از یک تبلیغ را با تغییر یک متغیر در یک زمان مقایسه کنید. در این صورت متغیر ad copy خواهد بود. ما اخیراً برای یکی از مشتریانمان آزمایش A/B را انجام دادیم زیرا آنها کمپین جدیدی را با هدف قرار دادن خانواده ها راه اندازی کردند.
ما از دادههای مشتری برای درک جمعیتشناختی مخاطبان هدف استفاده کردیم. ما از YouGov برای تحلیل روانشناختی نظرسنجی کردیم ماتریس محتوا ایجاد کردیم.
بینش کلیدی این بود که وقتی صحبت از تعطیلات خانوادگی می شود، مهمترین چیز برای یک تصمیم گیرنده کلیدی فرصت ایجاد خاطرات جدید در یک محیط آرام است. تصمیم گیرندگان معمولاً یک استراحتگاه مجلل را بسیار جذابتر از تعطیلات شهری شلوغ یا تعطیلات جزیره میدانند، که با توجه به این واقعیت که بسیاری از افراد سبک زندگی پرمشغلهای در زندگی روزمره خود دارند، قابل درک است. ما از این بینش برای ایجاد چندین تنوع از کپی تبلیغاتی پیرامون موضوع ایجاد خاطره استفاده کردیم. سپس نسخه تبلیغاتی به حساب تبلیغ اضافه شد و تست های A/B راه اندازی شد. نتایج بسیار واضح بود. در اینجا یک عکس فوری از یک آزمایش است:
گزینه 1: کمترین CPA
گزینه 4: بالاترین CPA
در هر آزمون A/B، نسخه تبلیغاتی که بیشتر برای ایجاد خاطرات طراحی شده بود، از نسخه تبلیغاتی عمومی تر که USP های رایج برندها را تبلیغ می کرد، بهتر عمل کرد. بنابراین، کپی تبلیغات نه تنها به بهبود CTR و کلیکها کمک میکند، بلکه تأثیر زیادی روی تبدیلها دارد.
خلاصه
ایجاد یک نسخه تبلیغاتی خوب ترکیبی از هنر و علم است. انتخاب کلمات مهم است، اما معنای پشت آنها نیز مهم است. هرچه نسخه به نیازها، خواستهها و ترسهای مخاطبان نزدیکتر باشد، نتایج شما بهتر خواهد بود – به شرطی که داراییهای خلاقانه به اندازه کافی قوی باشند! بنابراین به جای اینکه به کپی آگهی به عنوان یک فکر بعدی نگاه کنیم، بیایید به آن به عنوان یک بخش کلیدی از راه اندازی نگاه کنیم.